Muutamme sloganin joksikin ihan muuksi

Blogi

Toimittaja Anna-Sofia Berner kirjoittaa Helsingin Sanomien sunnuntainumerossa (9.10.2011) Kokoomusnuorten uusien sivujen Jotain ihan muuta -sloganin viittaavaan Nelosen kautta tutuksi tulleeseen sloganiin. Sloganin alla oleva teksti on noste Kokoomusnuorten tulevaisuusohjelmasta: ”Yleisradio tulisi yksityistää, ja sen tuottamat ohjelmat tulisi hankkia tarvittaessa yksityisiltä mediatuottajilta”.

Yhteys Neloseen syntyy ainoastaan sloganin kautta, eikä sillä ole mitään tekemistä Kokoomusnuorten tavoitteiden kanssa. Emme sivuja suunnitellessa tarkistaneet oliko kyseinen slogan rekisteröity Neloselle. Nelonen oli onnistunut vakiinnuttamaan sloganinsa varsin yleisesti käytetyksi ilmaisuksi, jolla kuvataan uutta, tuoretta ja värikäämpää ohjelmasisältöä. Koska sivuillamme sloganin käyttö yhdistyy Neloseen liian suoraan, muutamme sloganin toisenlaiseen muotoon. Kokoomusnuoret pahoittelee aiheutunutta hämmennystä.

Kokoomusnuorten brändiuudistuksessa sloganit näyttelevät merkittävää osaa, mutta yksittäistä järjestöä kuvaavaa slogania sivuilta ei löydy. Myöskään Muita parempi -slogan ei ole pääslogan, joskin se kuvaa toimintaamme hyvin osuvasti; olemme Suomen vaikutusvaltaisin poliittinen nuorisojärjestö. Koska Kokoomusnuorten verkosto kattaa yhteiskunnan osa-alueet kaikkialla Suomessa, istumme niissä pöydissä, joissa päätöksiä todella tehdään.

Heikki Sivonen
Kokoomuksen Nuorten Liitto ry.
viestintäpäällikkö

Ota kantaa