Tsekkaa faktat!

Ketä me olemme, ja mihin tekemisemme ja sanomisemme perustuvat? Mitä tarkoitamme sillä, kun sanomme, ettei yhteiskunta ole äitisi? Miten parantaisimme nuorten työllistymistä? Mikä lopulta onkaan NATO-kantamme? Täältä löydät vastaukset. Jos silti askarruttaa, niin ota yhteyttä ja kysy rohkeasti.

Miksi olemme olemassa?

kokoomusnuoret-62-of-70

Politiikkamme ydin on arvoissa. Emme siis ole yhdenkään yksittäisen ryhmän etujärjestö.

Periaateohjelmamme mukaan meitä kantavat arvomme ovat vapaus, vastuu ja välittäminen, sivistys, kannustavuus, mahdollisuuksien tasa-arvo ja isänmaallisuus. Kaikki tekemisemme – ja uskallamme väittää, että myös olemassaolomme – perustuvat niihin.

Aatteemme ja arvomme

Mistä tulemme?

Juuremme ulottuvat vuoteen 1928, jolloin liittomme perustettiin. KNL:n rooli on muuttunut reilun 80 vuoden aikana useasti. Olemme olleet ”puolueen omatunto”, ”piikki puolueen lihassa”, miinanraivaaja” ja ”kaksi askelta edellä”. Olemme toimineet vaaran vuosien taistelussa suomalaisen demokratian olemassaolosta, 70-luvun uuden ulkopolitiikan airueena sekä EU-jäsenyyden aloitteentekijänä. Ilkka Kanerva, Ben Zyskowicz, Sirpa Pietikäinen ja Jyrki Katainen ovat jokainen olleet kokoomusnuoria.

KNL:n historia

Mitä haluamme?

pa%cc%88a%cc%88kko%cc%88

Yhteiskunta ei ole äitimme; periaatteemme mukaan jokaisen on itse voitava päättää, millaista elämää tavoittelee. Me puolustamme länsimaista oikeusjärjestystä ja vapaata markkinataloutta ja olemme tunnettuja isänmaallisuudestamme. Emme lupaile kaikenlaista hyvää kaikille.

Talvella 2015 julkaistaan uunituore tulevaisuus- ja tavoiteohjelmamme, mistä selviää mihin me edellä mainitun mukaisesti tähtäämme lähitulevaisuudessa. Politiikka-osiosta löydät aiemmat ohjelmamme.

KNL:n politiikka

Keitä olemme?

Kokoomusnuoret toimii kaikkialla Suomessa. Keskustoimistollamme ja piiritoimistoilla ympäri Suomea työskentelee päälle 10 henkilöä. Liittomme hallituksessa istuu liuta huipputyyppejä. Tule mukaan tapahtumiimme, niin näet meidät ihan kasvotusten. On aina mukava tutustua uusiin ihmisiin ja kuulla erilaisia mielipiteitä. Nähdään ja ollaan yhteydessä!

Lähtisinkö mukaan?

Kyllä. Me uskomme, että jokainen nuori on kiinnostunut  omasta tulevaisuudestansa. Olemme varmoja siitä, että myös sinulla on omia päämääriä ja sanasi sanottavana itseäsi koskeviin päätöksiin.

Kokoomusnuoret on erinomainen väylä tulla kuulluksi. Jokaisen mielipide on tärkeä, ja joukossa on voimaa. Tervetuloa oppimaan vaikuttamista ja vaikuttamaan!

tooga

Liity Kokoomusnuoriin