Politiikka

Kokoomusnuorten politiikka pohjautuu periaateohjelmamme mukaiseen arvo- ja aatemaailmaan. Poliittista työtä valmistelevat liittohallitus ja yhteiskunnan eri sektoreihin erikoistuneet työryhmät. Ohjelmat hyväksytään joko liittohallituksessa tai vuosittain järjestettävässä liittokokouksessa.

Kokoomusnuorten ajatuksia päivän politiikasta

Periaateohjelma

Kokoomuksen Nuorten Liiton periaateohjelma valmisteltiin ja hyväksyttiin Kouvolassa 12.–14.11.2010 pidetyssä 77. liittokokouksessa. Ohjelmassa käsittelemme yksilön ja yhteiskunnan välistä suhdetta, poliittisen päätöksenteon etiikkaa sekä käsitystämme länsimaisesta sivistyksestä ja oikeusjärjestyksestä.

Lataa periaateohjelma

Tavoiteohjelma 2016

Tästä voit ladata Kokoomusnuorten tavoiteohjelman vuodelle 2016 – tavoiteohjelma sisältää linjauksia muun muassa työmarkkinapolitiikasta, ulkopolitiikasta, toisen asteen opetuksesta, nuoriso- ja liikuntapolitiikasta sekä ympäristö- ja energiapolitiikasta. Ohjelma on hyväksytty Turun liittokokouksessa 8.11.2015. Lisätietoja tavoiteohjelmakirjauksista antaa puheenjohtaja Daniel Sazonov.

TAVOITEOHJELMA 2016