98 - Koski Susanna

Olen Susanna Koski –poliitikko, renovaatti ja nuorkonservatiivi.

Toimin Kokoomuksen Nuorten Liiton puheenjohtajana ja Vaasan kaupunginvaltuutettuna.

Politiikasta tuli minulle työ, kun tulin valituksi Kokoomusnuorten puheenjohtajaksi elokuussa 2013. Sitä ennen työskentelin metalliteollisuudessa prosessien kehittäjänä. Aikaisempaa kokemusta työuralta minulla on erilaisista myynti- ja markkinointitehtävistä sekä pankki- ja rahoitusalalta. Koulutukseltani olen hallintotieteiden maisteri, valmistuin Vaasan yliopistosta vuonna 2009. Ylioppilaslakin sain Vaasan Lyseon lukiosta.

Kokoomusnuorten puheenjohtajuus on vaativa ja vastuullinen tehtävä. Se on aitiopaikka osallistua päivän politiikkaan. Osallistun esimerkiksi eduskuntaryhmän kokouksiin viikoittain.

Kotijoukkueeni kokoomus on minulle yhtä tärkeä areena poliittiseen toimintaan, kuin kansanedustajan lainsäädäntötyö eduskunnassa. Kokemuksesta tiedän, että puolueen politiikkaan voi vaikuttaa parhaiten ottamalla vastuuta, yksin ja yhdessä. Vuosien varrella olen toiminut lähes kaikkialla, missä puolueessa voi toimia, ensin opiskelijaliitossa, puoluevaltuustossa, Pohjanmaan piirissä, jonka puheenjohtajana toimin vuonna 2013. Olin paitsi Pohjanmaan kokoomuspiirin ja nyt 87. vuotiaan KNL:n ensimmäinen naispuheenjohtaja.

Politiikassa merkityksellistä ja oikeasti tärkeää on se, että pystyn omalla osaamisellani ja tekemiselläni toimimaan osana omaa joukkuetta, joka toimii yhteisten päämäärien puolesta. Näin siksi, että ryhmäpuolustus on yhteisten päämäärien luotettavin ja uskottavin puolestapuhuja, toisaalta järjettömyyksien vastustaja Politiikassa eikä elämässä kukaan pärjää yksin. Minun paikkani on tässä joukkueessa ja olen kokenut itseni tarpeelliseksi. Koen, että toimimalla politiikassa pystyn olemaan avuksi useimmille ihmisille, isänmaalle ja tietysti omalle joukkueelle.

Rauhaton ja verenperintönä saatu luja luonteeni sekä ennakkoluuloton asenteeni ovat mahdollistaneet vastuunkantamisen erilaisissa rooleissa omassa joukkueessani, kokoomuksessa.

Jos tarpehelliseksi kattotahan, moon tärkiää käytettävis #eduskuntavaalit2015

TUTUSTU SUSANNAAN!

100 - Lahti Daniel

Daniel Lahti on 27-vuotias vaasalainen kauppatieteilijä, kaupunginvaltuutettu ja Kokoomusopiskelijoiden puheenjohtaja.

Puheenjohtajana hän tuottaa visioita ja näkemyksiä kansallisen koulutuspolitiikan kehittämiseksi. Danielilla on jo valmiit väylät vaikuttamiseen, ja asioiden eteenpäin vieminen on hänelle tuttua.

Monipuoliset työtehtävät ovat tuoneet perspektiiviä päättäjänä toimimiseen. Erityisen arvokkaina Daniel pitää kokemuksiaan hoiva-alalta. Työskentely kehitysvammaisten hoitajana osoitti, miten päivittäinen välittäminen ja huolenpito ovat ensiarvoisen tärkeitä asioita. Laatuinsinöörinä työskentely puolestaan havainnollisti, miten valtavat mahdollisuudet Suomella on cleantech-alalla.

TUTUSTU DANIELIIN!

102 - Ojala Ville

Olen Ville Ojala, kansanedustajaehdokas ja tuleva kansanedustajasi. Olen 25-vuotias seinäjokelainen Kokoomuksen puoluevaltuutettu, Pohjanmaan Kokoomuksen varapuheenjohtaja ja Seinäjoen kaupungin nuorisolautakunnan varapuheenjohtaja. Opiskelen Vaasan yliopistossa hallintotieteitä.

Tavoitteitani

Suomi tarvitsee työtä ja työtä saadaan työmarkkinoita joustavoittamalla. Työmarkkinoita joustavoitetaan esimerkiksi koeaikoja pidentämällä.
Verotusta ja sosiaaliturvaa uudistamalla työnteosta on tehtävä aina kotiin jäämistä kannattavampaa.
Opintotukimallia tulee kehittää kannustamaan opiskelijoita opintojen aikaiseen työntekoon.

Tutustu Villeen!