97 - Marttinen Matias

Maakunnan mies!

Matias Marttinen on raumalainen kaupunginvaltuutettu, kasvatus- ja opetuslautakunnan puheenjohtaja ja Satakuntaliiton maakuntahallituksen jäsen. Marttinen työskentelee Kokooomuksen eduskuntaryhmän tiedotussihteerinä. Parhaillaan Marttinen suorittaa työn ohessa valtio-opin maisteriopintoja Turun yliopistossa. Valtio-opin lisäksi hän on lukenut Åbo Akademissa taloustiedettä, Eurooppa-opintoja ja hallintotiedettä.

Tutustu Matiakseen!

99 - Ropo Mikael

Mikael Ropo on Porin kaupunginvaltuuston varavaltuutettu ja vapaa-ajanlautakunnan jäsen. Viime kirkollisvaaleissa hänet valittiin myös Länsi-Porin seurakuntaneuvostoon.
– Vapaa-ajanlautakunnassa pystyn vaikuttamaan juuri niihin asioihin, jotka koen itselleni tärkeiksi eli nyt minulla on mahdollisuus tehdä töitä nuorten ja myös urheilun hyväksi.

Lähellä nuoren ehdokkaan sydäntä on myös yrittäjyys. Jo 18-vuotiaana oman mainostoimiston perustanut Mikael on viime joulukuusta lähtien pyörittänyt yhdessä isänsä Ollin kanssa Ropo Garden -nimistä maahantuontiyritystä.

KOLME POINTTIA:

1) Yritysten toimintaedellytyksiä on parannettava ja työntekijöiden palkkaamista helpotettava
2) Valtion velkaantuminen saatava kuriin, nuorille pitää taata velaton tulevaisuus
3) Maakunnan edunvalvontaa on parannettava

Tutustu Mikaeliin!