Savo-Karjalan Kokoomusnuoret

Savo-Karjalan Kokoomusnuoret ry:een kuuluu paikallisyhdistyksiä ympäri Pohjois-Savon ja Pohjois-Karjalan maakuntien muodostamaa vaalipiiriä. Aktiivisinta toiminta on Kuopiossa ja Joensuussa.

Me kokoomusnuoret kuulumme puolueeseen varsinaisina jäseninä ja voimme vaikuttaa puolueen politiikkaan. Valtakunnan politiikkaan vaikutamme omien kansanedustajiemme sekä Kokoomuksen Nuorten Liiton kautta. Lisäksi savo-karjalaiset kokoomusnuoret vaikuttavat kunnallisten ja maakunnallisten luottamustoimien kautta politiikassa. Löytyypä järjestömme kasvatti valtioneuvoston huipultakin: pääministeri Jyrki Katainen toimi aikanaan myös puolueen puheenjohtajana.

Kannustamme savo-karjalaisia nuoria vaikuttamaan omaa elinympäristöään koskeviin asioihin, ottamaan kantaa yhteiskunnallisiin kysymyksiin sekä tutustumaan uusiin ihmisiin. Tahdomme edistää kokoomusnuorten arvojen ja kokoomusaatteen toteutumista piirimme alueella, ja innostaa nuoria ihmisiä mukaan työhön vapauden ja vastuun, mahdollisuuksien tasa-arvon, suvaitsevaisuuden, isänmaallisuuden ja sivistyksen puolesta.

Alueellisesti teemme yhteistyötä muiden poliittisten nuorisojärjestöjen, nuorisovaltuustojen sekä lukuisten muiden yhdistysten kanssa. Järjestämme koulutusta mm. politiikan eri osa-alueista, kokoustekniikasta, esiintymistaidosta sekä tietenkin bileitä! Tapaat siis aktiivisia kokoomusnuoria muuallakin kuin kokouksissa. Piiritoimisto sijaitsee Joensuussa ja aluetoimisto Kuopiossa.

Piiritoimisto: Suvantokatu 2, 80100 JOENSUU
Aluetoimisto: Myllykatu 8, 70110 KUOPIO