Sosiaali- ja terveuspalvelu-uudistuksen pysähtyminen demareihin käsittämätöntä

Kannanotto

Pohjanmaan Kokoomusnuoret ry:n piirikokouksessa 27.10. Seinäjoella valittiin piirille uusi piirihallitus. Piirin puheenjohtajana jatkaa 24-vuotias jalasjärveläinen Visa Kananoja. Hän on toimii lisäksi Kokoomuksen Nuorten Liitto ry:n (KNL) liittohallituksessa kunta- ja maatalouspoliittisena vastaavana sekä Pohjanmaan Kokoomuksen varapuheenjohtajana.

”Alkavaa toimintavuotta ja alkavaa kuntien valtuustokautta tulee vahvasti värittämään käynnissä oleva kunta- ja sosiaali- ja terveyspalvelu-uudistus,” Kananoja summaa ja jatkaa, ”on käsittämätöntä, että SDP on pystynyt pysäyttämään sote-uudistuksen valmistelun täysin ja asia on venynyt yli kuntavaalien. Pohjanmaan Kokoomusnuoret ja vaaleissa valittavat nuoret luottamushenkilöt tulevat varmistamaan, että palvelut tullaan jatkossakin tuottamaan tehokkaasti ja laadukkaasti, oli kyseessä sitten kunnan oma tai ulkoistettu palvelu. Toisin kuin SDP:lle, meille ulkoistaminen ei ole ideologinen asia, vaan me toimimme kuntalaisten edun mukaan.”

Varapuheenjohtajaksi piirikokous valitsi laihialaisten Lotta Kasin. Ensimmäiselle piirihallituskaudelle uusina jäseninä valittiin Joonas Kevari (Vaasa), Tommi Mäki (Ilmajoki) ja Ville Ojala (Seinäjoki). Piirihallituksessa jatkavat Jaakko Nyrhilä (Lapua), Juhana Holopainen (Vaasa), Laura Kujala (Teuva), Iivari Käkelä (Vaasa) sekä Tuomas Lahdenperä (Seinäjoki). Pohjanmaan Kokoomusnuoret toimii Vaasan vaalipiirin eli kolmen maakunnan alueella ja järjestävät toimintaa tasaisesti ympäri vuoden eri puolilla toiminta-aluettaan. Toimintavuoden 2013 tavoitteena on kokoomusnuorten arvojen korostaminen kaikessa toiminnassa, erityisesti alkavalla valtuustokaudella.

Ota kantaa