Keski-Suomen Kokoomusnuoret

Iloista ja isänmaallista toimintaa Suomen sydämessä.

Tule mukaan!

Meidän Kessu

Nopeasti kasvava ja vaikutusvaltainen Kokoomusnuorten piirijärjestö Keski-Suomessa toivottaa sinut tervetulleeksi mukaan rakentamaan parempaa tulevaisuutta kanssamme. Olitpa sitten opiskelija, työssäkäyvä tai yrittäjä, löydät varmasti joukostamme hengenheimolaisia ja ennen kaikkea fiksua tekemistä.

Järjestämme tasokkaita seminaareja, tutustumme maakunnan elinkeinoelämään ja käymme joskus rentoutumassa mökillä porvarillisen aatteen ja saunomisen merkeissä. Joka kuukausi kokoonnumme myös lasillisien äärelle keskustelemaan ajankohtaisista poliittisista tapahtumista.

Hallitus 2021

Anna Pärnänen, puheenjohtaja
Esa Ettala, varapuheenjohtaja
Mikko Poutanen, taloudenhoitaja
Siiri Papinniemi, sihteeri

Hallituksen jäsenet: Aku Hakala-Ranta, Markus Mikkola, Joona Sorvari, Ida Moisio, Siiri Papinniemi, Emmi Lehto, Miro Pakarinen, Emma Suni.

Hallituksen varajäsenet: Topi-Veli Arpiainen, Erno Pajala, Anna-Riitta Nikkanen Aki Tapper.

Keski-Suomen Kokoomusnuoret Instagramissa

Keskustan rooli Marinin hallituksessa on toimia vasemmistopuolueiden kynnysmattona ja takaajana.

Siksi lähetimme hallituspuolueiden puoluetoimistoille Keskusta-kynnysmatot muistuttamaan hallituksen dynamiikasta!

#budjettiriihi

Lue kannanottomme, linkki biossa!
Hyvää yrittäjän päivää!

Kokoomusnuoret toivottaa kaikille hyvää yrittäjän päivää ja muistuttaa, että yrittäjät ovat tärkeä yhteiskunnan perusta. Rakennetaan yhdessä Suomea, jossa yrittäjyys, työnteko ja ahkeruus kannattaa ja palkitaan!

#kokoomusnuoret #yrittäjänpäivä
Kuntien velkaantumiselle on laitettava stoppi! Nykytahdilla kunnat näivettyvät, ja jos haluamme säilyttää kunnat elinvoimaisina, on nykyinen velkaantuminen taitettava. Emme voi antaa tulevien sukupolvien maksaa meidän laskujamme. 💙 Liity mukaan Kokoomusnuoriin, jos haluat olla mukana vaikuttamassa tähän ja moniin muihin kysymyksiin – linkki biossa!

#kokoomusnuoret
Espoon Kokoomuksen valtuustoryhmä on päättänyt esittää Kokoomusnuorten entistä puheenjohtajaa Henrik Vuornosta Espoon kaupunginhallituksen puheenjohtajaksi!

Kokoomusnuoret onnittelee Henrikiä luottamuksesta ja toivottaa menestystä tehtävään! 💙

Kuva: Essi Jäälinna
Huomenna kannattaa suunnata Allas Sea Poolille kello 15:00 alkaen, nimittäin meidän varapuheenjohtaja Heidi Hanhela on siellä edustamassa Kokoomusnuoria nuorisojärjestöjen paneelissa! 🤩💙

Koko kokoomusnuorten joukkue onnittelee ylpeänä Silvaa ja toivottaa menestystä tärkeään pestiin!💪🏼💙
Helsingin Kokoomuksen valtuustoryhmä esittää Kokoomusnuorten entistä puheenjohtajaa Daniel Sazonovia Helsingin apulaispormestariksi!

Kokoomusnuoret onnittelee Danielia luottamuksesta ja toivottaa menestystä tehtävän hoitamiseen!💙
Tasa-arvo ei ole vielä valmis, vaan sen eteen tarvitaan konkreettisia tekoja ja politiikkaa.

Kokoomusnuoret vaatii, että hallitusohjelmaankin kirjattu translain uudistus tulee toteuttaa kunnioittaen kaikkien sukupuoltaan korjaavien ihmis- ja perusoikeuksia. Hallitusohjelmasta poiketen itsemääräämisoikeutta tulee laajentaa entisestään. Perus- ja ihmisoikeuksien tulee toteutua perustuslain ja kansainvälisten sopimusten mukaisesti.

Hyvää Pride-viikkoa!💙🏳️‍🌈
Kokoomusnuoret ympäri Suomen tekivät töitä kuntavaalien eteen hartiavoimin kuukausien ajan. Työ tuotti myös tulosta.

Ehdokashankinnan eteen tehdyn työn ansiosta kokoomusnuorten joukkue lähti kuntavaaleihin 50 prosenttia suuremman ehdokasjoukon kanssa kuin viime kuntavaaleissa. Näistä ehdokkaista 53 tuli valituksi kotikuntiensa valtuutetuiksi.

Nyt on aika kiittää tehdystä työstä ja juhlistaa työn hedelmiä!🎉

Kokoomusnuorten puheenjohtaja Matias Pajula kiertää heinäkuun aikana kaikissa kokoomusnuorten piireissä kiittämässä keväällä ja kesällä tehdystä kovasta työstä kuntavaalien eteen!

Tule siis mukaan nostamaan lasillinen kuohuvaa ja juhlistamaan kuntavaalimenestystä, uusia kokoomusnuorten valtuutettuja ja kesää ylipäätänsä!💙

(Tarkemmat tiedot tapahtumapaikoista ja kellonajoista löytyy Facebook-tapahtumista)
Meidän ei tule ainoastaan taistella veronkorotuksia vastaan, vaan myös veronalennusten puolesta.

Kuntaveroa on laskettava jokaisessa Suomen kunnassa. 💙

Käy tutustumassa Kokoomusnuorten kuntavaaliehdokkaisiin! 👇
kuntavaalit.kokoomusnuoret.fi
Nuoruuden vuosina opittu elämisen tapa on kriittinen koko yksilön myöhemmän elinkaaren kannalta. Kunnat voivat tukea urheiluseuroja, jotka edistävät nuorten liikuntaa, koska näistä nuorista voi tulla tulevaisuudessa Suomen huippu-urheilijoita. 💙

#kokoomusnuoret  #kuntavaalit2021
Turha sääntely pois rakentamisesta! Säädökset estävät kaupunkien kasvua ja lisäävät sekä vuokra- että omistusasumisen kustannuksia. Kevyempi sääntely loisi edellytykset nopeammalle työvoiman liikkumiselle ja kaupunkikulttuurin kehitykselle. 💙

#kokoomusnuoret #kuntavaalit2021
Nuorilla oleva osaaminen on paras pääoma Suomen tulevaisuudelle. 💙 Laadukas yksilökohtainen ja yksilöä tukeva opetus tuo oppijasta esiin parhaat puolet, tarjoaa onnistumisen elämyksiä ja auttaa etenemään elämässä.

#kokoomusnuoret #kuntavaalit2021
Kuntien ja kaupunkien on keskityttävä olennaiseen! Kunnan tai kaupungin tehtävä ei ole sählätä asuntomarkkinoilla, rakentamisessa ja yritystoiminnassa vaan panostaa asioihin, joissa resursseja oikeasti tarvitaan. Äänestämällä kuntavaaleissa kokoomusnuorta annat äänesi kunnille, joissa panostetaan ydintehtäviin eikä lillukanvarsiin. 💙

#kokoomusnuoret #kuntavaalit2021
Kunnan- ja kaupunginvaltuustoissa tehdään tärkeitä päätöksiä koskien liikennettä. Kaupunkien kasvaessa joukkoliikenteen ja sen järkevän suunnittelun merkitys korostuu. Joukkoliikenteen osuuden kasvattaminen onnistuu parhaiten tekemällä joukkoliikenteestä niin toimivaa ja houkuttelevaa, että se on todellinen vaihtoehto omalle autolle. 💙

Kuntavaalien ennakkoäänestys alkaa huomenna 26.5. Tsekkaa Kokoomusnuorten kuntavaaliehdokkaat ehdokasgalleriasta (linkki biossa).

#kokoomusnuoret #kuntavaalit2021
Kokoomus on nuorten keskuudessa suurin puolue!💙

Sen lisäksi, että kokoomus on kannatukseltaan nuorten ykköspuolue, on kokoomus myös nuorten kuntavaaliehdokkaiden ykkösvalinta!

Yli vuoden ajan me teimme töitä joka päivä kuntavaaalien ehdokashankinnan eteen. Työ tuotti myös tulosta: kokoomuksella on eniten sekä alle 20-vuotiaita ehdokkaita että alle 30-vuotiaita ehdokkaita! Tästä on hyvä jatkaa vaalipäivää kohti!🔥
Hyvää Eurooppa-päivää!🇪🇺

Kokoomusnuoret on eurooppamyönteinen poliittinen nuorisojärjestö, joka kannattaa läheisyysperiaatetta kunnioittavaa liittovaltiokehitystä. Olemme sitoutuneet puolustamaan eurooppalaista yhteistyötä ja Euroopan unionia. Se on Suomelle tärkein arvoyhteisö ja väylä kansainväliseen vaikuttamiseen.

Kokoomusnuorten tavoiteohjelmassa esitetään, että:
⭐️ Euroopan unionista luodaan läheisyysperiaatetta kunnioittava liittovaltio
⭐️ EU:lle luodaan yhteinen sääntöperustainen finanssipolitiikka, sekä velkajärjestelymekanismi, jossa jokainen jäsenvaltio vastaa omista veloistaan.
⭐️ Eurooppalaista demokratiaa vahvistetaan ja tuetaan eurooppalaisen kansalsisyhteiskunnan ja julkisen tilan syntymistä.
⭐️ Euroopan parlamentin toiminta keskitetään Brysseliin.

Miltä sun mielestä EU:n tulevaisuuden tulisi näyttää?

#eurooppalaisuus #kokoomusnuoret #eurooppapäivä
Hyvää äitienpäivää🌹

Kiitos äideille, joiden työllä yhteiskuntaa rakennetaan. Kiitos äideille, joiden esimerkkiä seuraten olemme kasvaneet. Kiitos äideille, jotka ovat pitäneet huolta vaikeissakin tilanteissa. Kiitos kaikille äideille.

Kokoomusnuoret seisoo perhepolitiikassa lapsiperheiden hyvinvoinnin, yhdenvertaisten lähtökohtien sekä työssäkäynnin ja vanhemmuuden joustavan yhdistäminen puolella.

Näemme työnantajalle kaatuvan äitiriskin suurena tasa-arvo ongelmana ja täten vaadimme tavoiteohjelmassamme vanhemmuuden kustannuksia siirrettävän työnantajilta yhteiskunnalle.

Tavoiteohjelmassamme linjataan myös, että:
🔹Vanhempainvapaata on oltava mahdollista siirtää myös muulle lähisukulaiselle kuin juridiselle vanhemmalle.
🔹Vanhemmuuden kustannuksia siirretään työnantajilta yhteiskunnalle naisten työllisyyden kohentamiseksi.
🔹Kehitetään avointa adoptiota ja kartoitetaan sen mahdollisuuksia lastensuojelun keinona.
🔹Sijaissynnyttäminen mahdollistetaan Suomessa.

Mistä olet itse kiitollinen yhteiskuntamme äideille?

#äitienpäivä #Kokoomusnuoret
Haluatko säkin olla tällaisen hupparin omistaja?🤩
Hupparissa Tampereen Kokoomuksen
pormestariehdokkaat Anna-Kaisa Ikonen ja Kalervo Kummola

Se on mahdollista nimittäin hupparin löydät Kokoomusnuoret verkkokaupasta. https://reddyshop.co/kokoomusnuoret/product/IKONEN--KUMMOLA-HUPPARI-VALKOINE

Samalla kuvalla on myös saatavissa t-paitoja.

Nyt kipin kapin ostoksille.🤩

#kuntavaalit2021
Kokoomusnuoret onnittelee Kotkan Peli-Karhuja koripallon Suomen mestaruudesta! 🔥

Peli-Karhujen Noora Järvikangas on myös Kokoomusnuorten kuntavaaliehdokas Kotkassa. Nooran ja satojen muiden kokoomusnuorten ehdokkaiden ajatuksiin pääset tutustumaan osoitteessa kuntavaalit.kokoomusnuoret.fi (linkki myös biossa).

noorajii pekanaiset
This error message is only visible to WordPress admins
Error: Cannot add access token directly to the shortcode.
Paul Brooker flickr.com/trojanllama

Yhteystiedot

Keski-Suomen Kokoomusnuorten johto koordinoi ja toteuttaa kokoomusnuorten käytännön toimintaa Keski-Suomen maakunnassa. Autamme mielellämme kaikissa mieltäsi askarruttavissa kokoomusnuoriin liittyvissä kysymyksissä.

Keski-Suomen Kokoomusnuoret ry
Kauppakatu 5
40100 Jyväskylä

Keski-Suomen Kokoomus