Keski-Suomen Kokoomusnuoret

Iloista ja isänmaallista toimintaa Suomen sydämessä.

Tule mukaan!

Meidän Kessu

Nopeasti kasvava ja vaikutusvaltainen Kokoomusnuorten piirijärjestö Keski-Suomessa toivottaa sinut tervetulleeksi mukaan rakentamaan parempaa tulevaisuutta kanssamme. Olitpa sitten opiskelija, työssäkäyvä tai yrittäjä, löydät varmasti joukostamme hengenheimolaisia ja ennen kaikkea fiksua tekemistä.

Järjestämme tasokkaita seminaareja, tutustumme maakunnan elinkeinoelämään ja käymme joskus rentoutumassa mökillä porvarillisen aatteen ja saunomisen merkeissä. Joka kuukausi kokoonnumme myös lasillisien äärelle keskustelemaan ajankohtaisista poliittisista tapahtumista.

Hallitus 2021

Anna Pärnänen, puheenjohtaja
Esa Ettala, varapuheenjohtaja
Mikko Poutanen, taloudenhoitaja
, sihteeri

Hallituksen jäsenet: Aku Hakala-Ranta, Markus Mikkola, Joona Sorvari, Ida Moisio, Siiri Papinniemi, Emmi Lehto, Miro Pakarinen, Emma Suni.

Hallituksen varajäsenet: Topi-Veli Arpiainen, Erno Pajala, Anna-Riitta Nikkanen Aki Tapper.

Keski-Suomen Kokoomusnuoret Instagramissa

Politiikka ja kuntavaalit ovat joukkuelaji 💪; parhaimmat tulokset saadaan tehtyä yhdessä tiiminä. Kokoomusnuorten tapahtumavuoden aloittava Kuntavaalistartti järjestetään lauantaina 23.1.2021 etäyhteydellä Google Meetin kautta. Mikäli olet ennakkoilmoittautunut tapahtumaan perjantaihin 22.1.2021 mennessä, saat linkin sähköpostiisi. Mikäli haluat osallistua tapahtumaan ilman ennakkoilmoittautumista, ota yhteys whatsapp-viestillä järjestösuunnittelija Elliltä (040 876 6660).

Tapahtuma on avoin kaikille kokoomusnuorille taikka Kokoomusnuorten toiminnasta kiinnostuneille 15-30 vuotiaille henkilöille. Olitpa sitten jo pitkään Kokoomusnuorissa toiminut konkari taikka vasta liittymistä harkitseva, kannattaa saapua linjoille!

Lauantain ohjelma:

10.00 Nea Hjelt
11.00 Taru Tujunen
12.00 Lounas
13.00 Elina Lepomäki
14.00 Toimiston vinkit kevättä varten

Lisätiedot:

📑 Ilmoittautumisen löydät seuraavan linkin takaa: bit.ly/KNLvaalistartti21

🍕 Tapahtuma on osallistujille ilmainen, jonka lisäksi liitto kustantaa kuitteja ja kulukorvauslomaketta vastaan 10 euroa osallistujan lounaasta. Kulukorvauksen saamiseksi tapahtumaan tulee ilmoittautua ylläolevan linkin kautta.

❓ Lisätietoja tapahtumasta voit kysellä järjestösuunnittelija Elliltä,

elli.jylha@kokoomusnuoret.fi & 040 876 6660
Ottelua ei voi voittaa, jos ei pistä lapaa jäähän.

Monissa kunnissa nuorten edustus on edelleen retuperällä. Kunnissa päätetään muun muassa siitä, miten nopeasti lääkäriin pääsee, milloin bussi kulkee ja siitä, mihin rakennetaan asuntoja. Nuorten ääni on äärimmäisen tärkeää saada kuuluviin.

Pistetään hommat kuntoon. Lähde ehdolle kuntavaaleihin, ja tule tekemään työtä isänmaan hyväksi!💙

Lisätietoa verkkosivuiltamme kokoomusnuoret.fi!
Olemme kritisoineet syksyn aikana sekä Marinin hallituksen budjettia että Kokoomuksen eduskuntaryhmän vaihtoehtobudjettia niiden valtavista alijäämistä ja velkaantumisesta johtuen. Marinin hallituksen budjetissa alijäämää oli 11,7 miljardia ja kokoomuksen eduskuntaryhmän vaihtoehdossa miljardi vähemmän.

Ajattelemme niin, että jos antaa kritiikkiä, on tarjottava myös oma vaihtoehto. Kokoomusnuorten tänään julkaistussa vaihtoehtobudjetissa alijäämää on vain 5,7 miljardia, eli velkaa otetaan lähes 6 miljardia euroa hallituksen esitystä vähemmän.

Kokoomusnuorten budjetissa valtion menoja on leikattu tasapuolisesti kaikista menoluokista. Olemme painottaneet vaihtoehtobudjetin laadinnassa koko yhteiskunnan ja kaikkien suomalaisten vastuuta siitä, että hyvinvointiyhteiskunnan rahoituspohja pysyy turvattuna myös tuleville vuosikymmenille.

Tässä tärkeimpiä nostoja vaihtoehtobudjetistamme 👇

🔹 Yleinen 10 prosentin hallintoleikkuri: Hallintomenojen hillitsemiseksi Kokoomusnuoret ehdottaa 10 prosentin leikkausta lähes kaikkiin ministeriöihin ja virastoihin. Leikkurin on tarkoitus hillitä kasvavia hallintomenoja ja tehostaa valtionhallinnon toimintaa.
🔹 Lisää verotuloja laillistamalla uusia elinkeinoja: Uusia tulolähteitä saadaan bordellien, kannabiksen ja nuuskan laillistamisesta sekä verottamisesta. Uudet elinkeinot mahdollistavat verokevennykset ja panostukset muun muassa koulutukseen ja maanpuolustukseen.
🔹 Verotus matalammaksi: Kokoomusnuoret ehdottaa miljardin alennusta ansiotuloveroon, pääomatuloveron progression sekä varainsiirtoveron poistamista sekä lahja- ja perintöveron korvaamista luovutusvoittoverolla. Veronkevennyksillä varmistetaan, että työnteko kannattaa Suomessa jatkossakin.
🔹 Välttämättömiä leikkauksia, oikeudenmukaisesti: Hyvinvointivaltio vaatii toimiakseen kestävällä pohjalla olevan valtiontalouden. Kokoomusnuoret ehdottaakin alijäämän vähentämiseksi reiluja, tasapuolisia leikkauksia muun muassa tukiin, eläkkeisiin ja muihin valtion menoihin, joilla turvataan hyvinvointivaltio myös tuleville sukupolville.
🔹 Puolustusbudjettiin 150 miljoonan korotus.

Linkki biossa!
Kokoomusnuorten joulukuun tapahtumakalenteri on julkaistu!🎅

Huomenna perjantaina 4.12. klo 18 alkaen järjestetään Kokoomusnuorten jouluglögit etänä ja ensi viikon keskiviikkona klo 17.30 taas luvassa Vaalikoutsi. Koutseina entiset huippu-urheilijat ja nykyiset kansanedustajat Sari Multala, Ville Kaunisto ja Sinuhe Wallinheimo.

Lisätiedot tapahtumista nettisivuiltamme! (linkki biossa)
Tänään tulee kuluneeksi 150 vuotta Juho Kusti Paasikiven syntymästä 🇫🇮

Paasikivi toimi urallaan muun muassa tasavallan presidenttinä, pääministerinä sekä kokoomuksen puheenjohtajana. Paasikiven presidenttikaudella Suomea jälleenrakennettiin sotien jäljeltä ja sotakorvaukset maksettiin maksettiin takaisin.

Kokoomusnuoret muistaa J. K. Paasikiveä suurella lämmöllä💙
Jopa 70 prosenttia kaikista maailman naisista joutuu väkivallan uhriksi elinaikanaan. Kolmasosa naisista puolestaan kokee lähisuhdeväkivaltaa. Tämän vuoksi väkivallan sukupuolittuneisuudesta ei tule vaieta.

Kokoomusnuoret parantaisi nykytilannetta mm. seuraavin keinoin:

🧡 Oikeudenkäyntien käsittelyaikojen lyhentäminen on keskeistä uhrin aseman ja oikeuksien toteutumisen kannalta. On aivan kohtuutonta, että esimerkiksi raiskauksen uhri saattaa joutua odottamaan 1-2 vuotta oikeudenkäyntiä. Tuomioistuinharjoittelupaikkojen lisääminen olisi yksi kustannustehokas keino lyhentää käsittelyaikoja.
🧡 Lainsäädännön ohella kulttuurin muutos on avain naisten kokeman väkivallan kitkemiseksi. Tämä muutos lähtee yksilöistä: kuuntele ja usko, jos joku kertoo kohtaamastaan väkivallasta.
🧡 Turvakodit tarvitsevat riittävät resurssit, mutta jopa tärkeämpää on se, että rikoksen uhreilla tai niillä, joihin kohdistuu uhka, on aidosti tietoa siitä, mihin ottaa yhteyttä, ja että he tietävät oikeutensa.

Jos koet väkivaltaa, voit olla yhteydessä esimerkiksi seuraaviin tahoihin:

Nollalinja 0800 05005 (24h/vrk)

Naisten Linja 0800 02400
(ma-pe klo 16–20)

Raiskauskriisikeskus Tukinainen 0800 978 99
(ma-to klo 9–15, la-su klo 15–21)

#oranssitpäivät #väkivaltaavastaan #naisrauha #orangetheworld
Muistamalla nämä #5valttia kukin voi tehdä oman osuutensa estääkseen koronaviruksen leviämistä. Mitä paremmin koronavirus pysyy kurissa, sitä paremmat mahdollisuudet meistä jokaisella on tehdä arjessaan niitä asioita, joilla on itselle merkitystä!
Kokoomusnuorten liittohallitus vuodelle 2021 on valittu. Onnea kaikille valituille!💙
Kokoomusnuorten entinen varapuheenjohtaja ja kokoomuksen entinen puheenjohtaja Jyrki Katainen on kutsuttu Kokoomusnuorten kunniajäseneksi!🔥

“Olemme ylpeitä siitä, että Jyrki Katainen on noussut Kokoomusnuorista Suomen ja koko Euroopan unionin kärkipaikoille. Kataisen tarina osoittaa sen, kuinka hyvän ja monipuolisen pohjan Kokoomuksen Nuorten Liitto antaa uralle politiikassa”, sanoo Kokoomusnuorten puheenjohtaja Matias Pajula.

Linkki tiedotteeseen biossa!
Meidän puheenjohtaja @matiaspajula oli tänään debatoimassa MTV:n @uutisaamu’ssa siitä, pitäisikö Suomessa ottaa käyttöön omistuskatto!📺

Meidän kanta asiaan on selvä: emme missään nimessä kannata esitystä. Suomalaisten onneksi myös perustuslaki estää tällaisen toteuttamisen.

Mitä mieltä sä olet omaisuuskatosta?
Kokoomusnuoret onnittelee vastavalittua Yhdysvaltain presidentti Joe Bidenia! 🇺🇸🇺🇸
Maanantain kannattaa kääntää televisio MTV:lle kello 6.48!📺

Nimittäin meidän puheenjohtaja @matiaspajula debatoimassa MTV:n Uutisaamussa siitä, pitäisikö Suomessa ottaa käyttöön 5 miljoonan euron omaisuuskatto. Matiaksen kanssa aiheesta on keskustelemassa Vasemmistonuorten puheenjohtajan Liban Sheikh.

Kokoomusnuorten kantaa esitykseen ei varmaan tarvitse edes erikseen sanoa😄
Hei opiskelija! Opiskeletko Helsingin tai Tampereen yliopistossa?

Vielä on hetki aikaa äänestää edustajistovaaleissa. Äänestysaika päättyy klo 18.

HYY:n äänestys tapahtuu osoitteessa vaalit.hyy.fi ja TREY:n trey.fi/edustajistovaalit/aanesta.

🔹Mitä Kokoomus ajaa edarivaaleissa? 🔹

Opiskelijoiden työntekoa rajoitetaan matalilla tulorajoilla ja läsnäolopakoilla. Psykologillekin joutuu jonottamaan jopa vuoden.

Opiskelijoiden tulee voida keskittyä opiskeluun, ja hyvä turvaverkko esimerkiksi mielenterveysongelmien varalta on turvattava terapiatakuulla. Mahdollistetaan kuitenkin työnteko opiskelun ohella niille, jotka töitä haluavat tehdä. Luovutaan siis turhista läsnäolopakoista ja nostetaan tulorajoja!

Lisätietoa teemoistamme sekä ehdokkaistamme löydät vaalisivustoltamme, linkki biossa!
Opiskelijoiden työntekoa rajoitetaan matalilla tulorajoilla ja läsnäolopakoilla. Psykologillekin joutuu jonottamaan jopa vuoden😫

🔹 Mahdollistetaan etäopiskelu
🔹 Nostetaan opintotuen tulorajoja 50%
🔹 Taataan hyvät mielenterveyspalvelut

Äänestä kokoomusnuorta korkeakoulusi edustajistovaaleissa!💙

Lue lisää teemoistamme ja tutustu ehdokkaisiimme osoitteessa https://edarivaalit.kokoomusnuoret.fi/
Eihän tässä oo mitään järkeä! Ei myöskään siitä, että opiskelijoiden työntekoa rajoitetaan matalilla tulorajoilla ja läsnäolopakoilla. Psykologillekin joutuu jonottamaan jopa vuoden.

Tule mukaan tekemään muutosta, ja lähde ehdolle edarivaaleihin!💙

Lisätietoa ja yhteydenottolomake lyötyy verkkosivuiltamme, linkki biossa.
Viime eduskuntavaaleja koskeva eduskuntavaalitutkimus julkaistiin tänään. Sen tulokset ovat selvät:

Kokoomus on kannatukseltaan selkeästi suurin puolue nuorten keskuudessa!🔥💙

Tämän eteen me kokoomusnuoret olemme pitkään tehneet töitä, ja työ jatkuu! #kokoomus

Tule mukaan tekemään muutosta, ja lähde ehdolle edarivaaleihin!

Klikkaa linkkiä biossa ja jätä tietosi, niin olemme sinuun yhteydessä.
Kokoomusnuoret tukee Elina Lepomäkeä ja Antti Häkkästä kokoomuksen varapuheenjohtajiksi sekä Pia Pakarista puoluevaltuuston puheenjohtaksi💙
Tehokas tapa torjua ilmastonmuutosta on päästöjen oikea hinnoittelu. Moni olisi valmis maksamaan lisää ilmastoneutraalista vaihtoehdosta, mutta nykyisen lainsäädännön puitteissa vapaaehtoisen lisämaksun kerääminen ilmastovaikutusten kompensoimiseksi katsotaan luvan vaativaksi rahankeräykseksi. Esimerkiksi yritykset eivät voi rahankeräyslupaa saada. ⁣
⁣
Kokoomusnuorten aloitteesta puoluehallitus esittää, että Kokoomus haluaa mahdollistaa vapaaehtoiset päästökompensaatiot🌲
Leijona palaa takaisin Kokoomusnuorten logoon!🦁⁣
⁣
Kokoomusnuorten liittokokous päätti viime vuonna palauttaa leijonan takaisin logoon. Uusi logo on nyt valittu logokisan ehdotusten pohjalta, ja siinä yhdistyy Kokoomusnuorten perinteinen leijona sekä nykyisestä ilmeestä tuttu kuusikulmio. Pääsääntöisesti jatkossakin tullaan käyttämään tekstilogoa, mutta leijonan voi bongata muun muassa profiilikuvista ja rollupeista!⁣
⁣
Piirit saavat uudet materiaalit ja tarkemman ohjeistuksen logon käyttöön lähiviikkoina.
This error message is only visible to WordPress admins
Error: Cannot add access token directly to the shortcode.
Paul Brooker flickr.com/trojanllama

Yhteystiedot

Keski-Suomen Kokoomusnuorten johto koordinoi ja toteuttaa kokoomusnuorten käytännön toimintaa Keski-Suomen maakunnassa. Autamme mielellämme kaikissa mieltäsi askarruttavissa kokoomusnuoriin liittyvissä kysymyksissä.

Keski-Suomen Kokoomusnuoret ry
Kauppakatu 5
40100 Jyväskylä

Keski-Suomen Kokoomus