Pirkanmaan Kokoomusnuoret

Liity

Keitä olemme?

Tervetuloa Pirkanmaan Kokoomusnuoriin! Olemme Kokoomusnuorten Pirkanmaan maakunnan alueella toimiva piirijärjestö.

Toimintamme on monimuotoista: järjestämme sekä formaaleja että vapaamuotoisempia poliittisia keskustelutilaisuuksia ja rentoja tapahtumia hauskanpitoon ja ihmisten tapaamiseen. Monissa tapahtumissamme vierailee yhteiskunnallisesti vaikutusvaltaisia henkilöitä, mm. kansanedustajia ja yritysjohtajia. Pirkanmaalaisena kokoomusnuorena pääset osallistumaan moninaisiin kokoomuspuolueen tapahtumiin sekä vaikuttamaan mm. Kokoomusnuorten liittokokouksessa ja Kokoomuksen puoluekokouksessa. Yhdistyksemme kuuluu sekä Kokoomuksen Nuorten Liittoon että Pirkanmaan Kokoomukseen.
Jäsenistömme on monimuotoinen ja jäseneksemme on tervetullut jokainen 15–29-vuotias! Jäseniämme toimii monissa tehtävissä kunnanvaltuustoista elinkeinoelämään. Tule mukaan ja tutustu meistä jokaiseen! Pääset tapaamaan valovoimaisia, yhteiskunnallisista asioista kiinnostuneita vapauden puolustajia.

Hallitus 2022

Tommy Törmä, puheenjohtaja
Juho Mäenpää, varapuheenjohtaja
Kristiina Koivunen, taloudenhoitaja

Hallituksen jäsenet: Valtteri Hermonen, Mats Uotila,Iida Aaltonen, Kaisa Rantamäki ja Lotta Liedes

Varajäsenet: Sara Uusi-Rauva, Miska Pirinen, Patrick Itäniemi, Miikkael Lehtinen ja Lilli Matveinen

Piiritoimisto

Pirkanmaan Kokoomuksen toimistolta tavoitat sekä ukkopiirin että nuorten työntekijät. Toimiston väen työhön kuuluu mm. Sinun neuvomisesi kaikissa mieltäsi askarruttavissa kokoomusnuoriin liittyvissä kysymyksissä.

Ole siis rohkeasti yhteydessä Sinua askarruttavissa asioissa!

Pirkanmaan Kokoomusnuoret ry
Kuninkaankatu 13 B
33210 TAMPERE

Pirkanmaan Kokoomus

Törmä Tommy

Pirkanmaan Kokoomusnuorten puheenjohtaja

Mäenpää Juho

Pirkanmaan Kokoomusnuorten varapuheenjohtaja

juho.j.maenpaa@outlook.com

Pitkänen Nelly

Järjestökoordinaattori

nelly.pitkanen@kokoomusnuoret.fi

+358 45 122 6672

Piiri- ja paikallistoiminnan tukeminen, jäsenyyteen liittyvät asiat (Häme, Kaakkois-Suomi ja Pirkanmaa)

Vapauta kartta

Lukitse kartta

Pirkanmaan Kokoomusnuoret Instagramissa

Lokakuun tapahtumakalenteri🍁
Suomen valtionvelka sekä velanhoitokulut ovat kasvaneet kovaa vauhtia. Valtionvelan suhde BKT:hen on ylittänyt jo 50 prosenttia velan ollessa tällä hetkellä yli 130 miljardia euroa. Vasemmistohallitus on entisestään kiihdyttänyt velkaantumista holtittomalla talouspolitiikalla ja samalla velanhoitokuluihin eli korkomenoihin on budjetoitu menevän 674 miljoonaa, eikä sekään näytä riittävän. Kokoomusnuoret vaatii, että Suomen perustuslakiin ankkuroidaan velkajarru tulevien sukupolvien turvaksi.

Lue koko kannanottomme Kokoomusnuorten nettisivuilta!
Pohjoismaiden konservatiivinuoret (Nordisk Ungkonservativ Union, NUU) valitsi eilen järjestetyssä vuosikokouksessaan Kokoomusnuorten Toni Pakarisen puheenjohtajakseen ja Aino Kovalaisen hallituksen jäseneksi.
Kokoomusnuoret osallistuvat @mielenterveyspooli ja @mielenterveys ry:n järjestämään Terapiatakuu- tempaukseen, jonka ideana on muodostaa symbolinen hoitojono Eduskuntalon eteen. Tavoitteena on nostaa Terapiatakuu takaisin julkiseen keskusteluun ja politiikan agendalle. Kokoonnumme 20.9.2022 kello 16.30 Helsingin Kansalaistorille ”Jonota Terapiatakuun puolesta!” -mielenilmaukseen, koska haluamme nopeuttaa ja helpottaa pääsyä mielenterveysapuun.
Kaikki mukaan hyvän asian puolesta!
Kuningatar Elisabet II on nukkunut pois. Yksi aikakausi on tullut päätökseen. Hän hoiti tehtäväänsä kunniakkaasti aina loppuun saakka.
Hyvää alkanutta syyskuuta🍁
Tästä löytyy syyskuun tapahtumakalenteri🌞
Hyvää yrittäjän päivää!
Kokoomusnuoret onnittelee suomalaisia yrittäjiä ja kiittää siitä työstä, jota he tekevät. Työllä, jota yrittäjät Suomeen luovat saadaan tuotettua hyvinvointia ja kasvua kaikille suomalaisille.
Tulevalla hallituskaudella yrittämisen edellytyksiä on parannettava entisestään, jotta Suomen kehitys ei sakkaa!
Syksyn perinteinen tapahtuma Syyspäivät on tulossa!

Tervetuloa kouluttautumaan ja pitämään hauskaa muiden Kokoomusnuorien kanssa Poriin 1.-2.10. Tapahtumalla pääset oppimaan eduskuntavaaleista sekä puolueen ja Kokoomusnuorten toiminnasta sekä puheiden, että workshoppien muodossa.

Tapahtuman ilmoittautumislomakkeen sekä lisätiedot löydät osoitteesta bit.ly/knlsyyspäivät22. Viimeinen ilmoittautumispäivä on 18.9.

Lisätietoja tapahtumasta:
Nea Järvi
järjestösuunnittelija
nea.jarvi@kokoomusnuoret.fi / 045 2345 004
З Днем Незалежності 🇺🇦
Hyvää itsenäisyyspäivää, Ukraina 🇺🇦

Venäjän hyökkäyssota Ukrainassa on jatkunut jo puoli vuotta. Ukraina taistelee tällä hetkellä puolustaen kaikkia eurooppalaisia ja meidän arvojamme ja vapauttamme. Lännen on autettava Ukrainaa entistä enemmän, jotta sota saadaan loppumaan. Ukrainan asia on meidän asiamme.

Slava Ukraini! Heroyam slava! 🇺🇦

#StandWithUkraine #ArmUkraineNow
Eilen Mtv:n @uutisaamu’ssa keskusteltua lopun hallituskauden odotuksista.
Ensi vuoden budjettiesityksessä alijäämä on melkein 7 miljardia, mikä tarkoittaa lisää velkaa. Velkaa, jota otetaan 1500 euroa per suomalainen samaan aikaan, kun korot ovat nousussa.💸📈

Kokoomus haluaa laskea työn verotusta, jotta hintojen noustessa ihmisillä jäisi palkasta enemmän käteen. ⬇️
Valtiontalouden alijäämää tulisi kuitenkin samaan aikaan kuroa umpeen, jolloin talouspolitiikkaa on kiristettävä. Sen vuoksi hallitukselta toivoisi menomalttia ja panostuksia työllisyysasteen nostamiseen sekä talouskasvuun.
Telkkarit auki huomenna, kun Kokoomusnuorten puheenjohtaja @leinoida on kello 7:15 Mtv3:n Uutisaamussa puhumassa lopun hallituskauden odotuksista ja ihmisten ahdingosta nousevien hintojen aikana📺
Mukana keskustelemassa myös @demarinuoret puheenjohtaja @pinjaperholehto.
Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko sanoi Keskustan puoluevaltuuston kokouksessa 20.11.2021, että Keskusta ei tule olemaan mukana hallituksessa, jossa keimaillaan talousryhdin hylkäämisen kanssa.❌

Talouden tasapainottaminen oli Keskustan Antti Rinteelle esittämien kynnyskysymysten ensimmäinen kohta👇🏼
”Hyvän talous- ja työllisyyskehityksen jatkaminen siten, että sitoudutaan 75 %:n työllisyysasteeseen ja siihen, että julkinen talous (ml. kuntatalous) on tasapainossa vuonna 2023”.

Eilen Annika Saarikko esitteli Suomen alustavan budjetin ensi vuodelle: 6,3 miljardia euroa alijäämää. Se nostaa Suomen valtion velan 144 miljardiin euroon. Velanottoa perustellaan koronasta ja sodasta aiheutuvilla kustannuksilla. Kokoomusnuoret tyrmää budjettiesityksen sekä ihmettelee hallituspuolueiden puheiden ja tekojen ristiriitaisuutta.

Samalla, kun velkarahaa otetaan ennennäkemättömään tahtiin, päätti Keskusta avata vaalikamppailunsa esittämällä kertaluontoista lapsilisärahaa kaikille suomalaisille perheille, myös keskituloisille ja rikkaille. Keskusta pitää itseään edelleen valtionhoitajapuolueena, mutta Kokoomusnuorten mielestä olisi aika, että Keskusta käärii hihat ja alkaa pitämään huolta hyvinvointivaltiosta tai toteuttaa lupauksensa ja lähtee pois hallituksesta👞
Kokoomusnuoret: Samalla, kun lomailet, kaikilla ukrainalaisilla ei ole kotia, johon palata.

Viime viikkoina on nähty, että venäläisille turisteille myönnetään edelleen viisumeita Suomeen.

Kunnes asiaan tulee muutos, on Kokoomusnuoret ostanut mainospaikan Vaalimaan rajanylityspaikan vierestä, jossa venäläisiä matkaajia muistutetaan ukrainalaisten tuskasta.
Taulussa lukee venäjäksi: Samalla, kun lomailet, kaikilla ukrainalaisilla ei ole kotia, johon palata.

Lue koko kannanottomme nettisivuiltamme!
Tänään on alkanut Ruotsin syyskuun 2022 vaalien ulkomaanäänestys. Muistuta Suomessa asuvia ruotsalaisia ystäviäsi ja tuttaviasi siitä, että he voivat nyt äänestää! Ja että he voivat äänestää sisarpuoluettamme Moderaatteja.
💙
I dag startar utlandsröstningen i Sverige. Påminn svenska vänner och bekanta som bor i Finland att de nu kan rösta! Och att de kan rösta på vårt systerparti Moderaterna.
@mufswe @moderaterna
Käyttöhuoneita vaativa kansalaisaloite sai eilen täyteen 50 000 allekirjoitusta ja etenee eduskuntaan!🤩
Kokoomusnuoret ovat onnessaan siitä, että Suomi on ottamassa pikkuhiljaa askeleita kohti inhimillisempää huumepolitiikkaa.
Kokoomusnuoret vaativat, että Suomen ja Venäjän välinen raja suljetaan❗️
”Pakotteiden kiristäminen ei riitä, jos niiden vaikutus ei ulotu kansalaisten arkeen”, kannanotossa todetaan.
Lue koko kannanotto nettisivuiltamme, linkki biossa!
Kokoomusnuoret onnittelevat puheenjohtaja Ida Leinoa ja Ossi Hyvöstä naimisiinmenon johdosta.
Paljon onnea yhteiseen tulevaisuuteen❤️

📷: Essi Jäälinna
Kokoomusnuoret toivottavat onnea tänään palvelukseen astuneille!🪖
Olette nyt suorittamassa asepalvelusta aikana, jolloin sen tärkeys korostuu entistä vahvemmin.

Meidän tavoiteohjelmamme linjaa asepalveluksesta seuraavasti:

👉🏻Ulotetaan asevelvollisuus koskemaan kaikkia 18-60-vuotiaita sukupuolesta riippumatta, jonka myötä otetaan käyttöön valikoiva asevelvollisuus.
👉🏻Maanpuolustusverovähennys otetaan käyttöön palveluksen suorittaneille.
👉🏻Varusmiespalveluksesta ja kertausharjoituksista maksettavan päivärahan suuruutta nostetaan.

Olemme myös mukana @yhteisvoimat kansalaisaloitteessa, jonka voi vielä allekirjoittaa!
Aurinkoista heinäkuuta!
Tästä löytyy kootusti kaikkien Kokoomusnuorten piirijärjestöjen tapahtumat☀️
This error message is only visible to WordPress admins
Error: Cannot add access token directly to the shortcode.
Paul Brooker flickr.com/trojanllama