Pirkanmaan Kokoomusnuoret

Liity

Keitä olemme?

Tervetuloa Pirkanmaan Kokoomusnuoriin! Olemme Kokoomusnuorten Pirkanmaan maakunnan alueella toimiva piirijärjestö.

Toimintamme on monimuotoista: järjestämme sekä formaaleja että vapaamuotoisempia poliittisia keskustelutilaisuuksia ja rentoja tapahtumia hauskanpitoon ja ihmisten tapaamiseen. Monissa tapahtumissamme vierailee yhteiskunnallisesti vaikutusvaltaisia henkilöitä, mm. kansanedustajia ja yritysjohtajia. Pirkanmaalaisena kokoomusnuorena pääset osallistumaan moninaisiin kokoomuspuolueen tapahtumiin sekä vaikuttamaan mm. Kokoomusnuorten liittokokouksessa ja Kokoomuksen puoluekokouksessa. Yhdistyksemme kuuluu sekä Kokoomuksen Nuorten Liittoon että Pirkanmaan Kokoomukseen.
Jäsenistömme on monimuotoinen ja jäseneksemme on tervetullut jokainen 15–29-vuotias! Jäseniämme toimii monissa tehtävissä kunnanvaltuustoista elinkeinoelämään. Tule mukaan ja tutustu meistä jokaiseen! Pääset tapaamaan valovoimaisia, yhteiskunnallisista asioista kiinnostuneita vapauden puolustajia.

Hallitus 2022

Antti Järvensivu, puheenjohtaja
Juho Mäenpää, varapuheenjohtaja
Kristiina Koivunen, taloudenhoitaja

Hallituksen jäsenet: Tommy Törmä, Valtteri Hermonen, Mats Uotila,Iida Aaltonen, Kaisa Rantamäki ja Lotta Liedes

Varajäsenet: Sara Uusi-Rauva, Miska Pirinen, Patrick Itäniemi, Miikkael Lehtinen ja Lilli Matveinen

Piiritoimisto

Pirkanmaan Kokoomuksen toimistolta tavoitat sekä ukkopiirin että nuorten työntekijät. Toimiston väen työhön kuuluu mm. Sinun neuvomisesi kaikissa mieltäsi askarruttavissa kokoomusnuoriin liittyvissä kysymyksissä.

Ole siis rohkeasti yhteydessä Sinua askarruttavissa asioissa!

Pirkanmaan Kokoomusnuoret ry
Kuninkaankatu 13 B
33210 TAMPERE

Pirkanmaan Kokoomus

Järvensivu Antti

Pirkanmaan Kokoomusnuorten puheenjohtaja

antti.jarvensivu01@gmail.com

0440348510

Mäenpää Juho

Pirkanmaan Kokoomusnuorten varapuheenjohtaja

juho.j.maenpaa@outlook.com

0453288708

Pitkänen Nelly

Järjestökoordinaattori

nelly.pitkanen@kokoomusnuoret.fi

+358 45 122 6672

Piiri- ja paikallistoiminnan tukeminen, jäsenyyteen liittyvät asiat (Häme, Kaakkois-Suomi ja Pirkanmaa)

Vapauta kartta

Lukitse kartta

Pirkanmaan Kokoomusnuoret Instagramissa

Hallitus väittää yhtä mutta tekee toista: puheissa kuullaan, miten maakuntaveroa ei ole tulossa, vaikka todellisuudessa sen valmistelu jatkuu edelleen ministeriössä. Uusi verotuksen taso olisi katastrofi suomalaisten jo valmiiksi kireälle verotukselle. Asiantuntijat nimittäin sanovat, että maakuntaveron käyttöönotto johtaisi vääjäämättä suomalaisten kokonaisveroasteen nousuun. Me emme halua viedä ihmisten tienaamia rahoja enää senttiäkään enempää!

Pidetään siis aluevaaleissa huoli siitä, ettei ihmisten rahoja viedä yhtään enempää!

Tervetuloa Kokoomusnuorten Talvipäiville!

Talvipäivät starttaa Kokoomusnuorten tapahtumavuoden 2022! Tämän vuoden Talvipäivien teema on NATO ja päivän aikana kuulemmekin meritoituneita puhujia kyseisen aihealueen parista. Mielenkiintoista sisältöä löytyy siis niin uudelle kuin pidempäänkin mukana olleelle jäsenelle!

Tapahtuma järjestetään Zoomissa lauantaina 12.2. klo 10–16. Tarkemmasta aikataulusta ilmoitetaan myöhemmin.

Tapahtumaan on ennakkoilmoittautuminen. Ilmoittauduthan viimeistään torstaina 10.2. Ilmoittautumiseen pääset täältä: bit.ly/talvipaivat22-ilmo

Lisätietoja:
Elli Jylhä
elli.jylha@kokoomusnuoret.fi
0408766660

Tapahtuman häirintäyhdyshenkilöinä toimivat Elli Jylhä ja Juho Kärkkäinen (juho.karkkainen@kokoomusnuoret.fi & 050 300 1408)
Kansalaisaloite terapiaakuusta jätettiin eduskunnalle yli kaksi vuotta sitten. Hallitus vaikuttaa kuitenkin juhlapuheistaan huolimatta siltä, ettei sillä ole aikomustakaan toteuttaa terapiatakuuta. Esimerkiksi sen valmistelema hoitotakuu ei sisällä terapiatakuuta, vaikka hallitus niin kovasti yrittääkin väittää.

Kokoomus sen sijaan on johdonmukaisesti puhunut terapiatakuun puolesta ja esittänyt sitä vaihtoehtobudjetissaan ja aluevaaliohjelmassaan. Annetaan tekosyiden olla ja toteutetaan terapiatakuu!

Hei äänestäjä!

Suomessa tehdään suurinta hallinnon uudistusta vuosisataan, ja vasemmistohallituksen pakka on sekaisin: Luodaan hoitajamitoituksia, mutta ei huolehdita rahoituksesta. Vaaditaan kaikkiin kuntiin terveysasemia, mutta unohdetaan talouden realiteetit. Puhutaan kauniita terapiatakuusta, mutta päätöksenteon aikaan istutaan käsien päällä. Tyhjiä lupauksia – piikki on auki!

Meille sen sijaan ei ole tärkeää panostaa sokeasti seiniin tai ideologisesti vastustaa yksityistä sektoria, vaan tärkeää on se, että ihmiset pääsevät jonoista hoitoon. Hoidetaan ihmistä, ei rakastuta järjestelmiin.

Kaiken tämän lisäksi maakuntaveron valmistelu jatkuu. Asiantuntijoiden mukaan maakuntavero kiristäisi suomalaisten verotaakkaa entisestään. Vasemmistohallituksen käsi on taas veronmaksajan taskulla.

Näin ei kuitenkaan tarvitse jatkua! Näissä vaaleissa voit äänestää myös muutosta. Jos haluat, että rahat käytetään sinun hoitamiseesi eikä hallintoon, äänestä kokoomusta! 💙

#aluevaalit #kokoomus
Digitalisaatio on avannut monilla aloilla uusia mahdollisuuksia parempien palveluiden ja tehokkaamman toiminnan toteuttamiseen. Näin tulee tapahtua myös uusilla hyvinvointialueilla. Digipalveluita ei hyödynnetä sosiaali- ja terveyspalveluissa vielä siinä määrin kuin olisi tarpeen.

Monet lääkäri- ja hoitajakäynnit olisi mahdollista toteuttaa digitaalisesti. Sote-uudistuksen yhteydessä uusilla hyvinvointialueilla on laajennettava digitaalisten palveluiden ja käyntien määrää. On aika kohdistaa sote-resursseja fiksusti ja tuoda palvelut 2020-luvulle.

#aluevaalit #kokoomus
Meille uusilla hyvinvointialueilla on ensiarvoisen tärkeää, että ihmiset pääsevät jonoista hoitoon. Sen takia on olennaista, että julkinen, yksityinen ja kolmas sektori pelaavat yhteen ja osallistuvat kaikki kunkin alueen tarpeen mukaan sote-palveluiden järjestämiseen. Laadukkaiden ja nopeiden palveluiden varmistamiseksi ihmisten on voitava myös vaikuttaa palveluihinsa. Siksi haluamme laajentaa palveluseteleiden käyttöä uusilla hyvinvointialueilla! 💙

Sote-uudistuksen yhteydessä on riskinä, että yksityisen ja kolmannen sektorin osallistumista sote-palveluiden järjestämiseen vähennetään. Totuus on kuitenkin se, ettei julkisten toimijoiden resurssit tule ikinä riittämään yksin ja että jo nyt merkittävän osan palveluista järjestää muut kuin julkiset toimijat. Juuri palveluseteli on yksi keino muiden toimijoiden hyödyntämiseen palveluissa. 🩺

Palveluseteli on nykyään kunnan tai kuntayhtymän ja tulevaisuudessa hyvinvointialueen asukkaalleen myöntämä seteli, jolla voi hankkia sellaisia palveluita, joita kunnan ja tulevaisuudessa hyvinvointialueen olisi järjestettävä. Palvelusetelillä voidaan juuri edistää sote-palvelujen käyttäjien valinnanvapautta ja mahdollisuuksia hankkia tarvitsemiaan palveluita.

#aluevaalit #kokoomus
Telkkari kannattaa avata huomenna aamulla, koska puheenjohtaja leinoida on MTV3:n uutisaamu keskustelemassa aluevaaleista 📺 Mukana ovat myös demarinuoret pj pinjaperholehto sekä keskustanuoret pj alesandroos 💪🏻

Mikä on nuorten kannalta tärkeintä aluevaaleissa?
Hyvää ja rauhallista joulua sekä onnellista uutta vuotta! ✨🎄
Hyvää ja rauhallista itsenäisyyspäivää! 💙🇫🇮
Hyvää isänpäivää! 💙
Kokoomusnuorten uudeksi puheenjohtajaksi on tänään valittu tamperelainen leinoida. Paljon onnea! 💙
Kokoomukselle vaalivoitto korkeakoulujen edustajistovaaleissa! 🔥 Saimme 13 lisäpaikkaa tämän syksyn edarivaaleissa. Aivan mieletön tulos! 💙

Valtavat onnittelut uusille edaattoreille ja varaedaattoreille sekä suuri kiitos kaikille ehdokkaille ja vaalityötä tehneille! 👏 Tämä edustajistovaalitulos on vahva osoitus siitä, että kokoomuslaisen politiikan kysyntä on opiskelijoiden keskuudessa korkeassa nousussa.

Nyt juhlitaan! 💙

#kokoomus #kokoomusnuoret #kokoomusopiskelijat #edustajistovaalit #edarivaalit #edustajistovaalit2021
Elina sen sanoi. Suomi Natoon. Nyt.

kansallinenkokoomus #kokoomusnuoret
Kokoomusnuorten puheenjohtaja matiaspajula on huomenna MTS:n nuorisofoorumissa keskustelemassa asevelvollisuudesta! Kannattaa siis olla ruudun ääressä klo 14.40 🖥 Linkki tilaisuuteen löytyy biostamme!
Hyvä yhteiskunta palkitsee aina ahkeruudesta, ei rankaise siitä!

Kokoomus haluaa nostaa pysyvästi opintotuen tulorajoja. Tämä olisi selkeä viesti siitä, että työnteosta halutaan palkita – ei rangaista.

Opintotuen tulorajojen pysyvällä nostolla olisi merkittävä vaikutus opiskelijoiden varallisuuden sekä tärkeän työkokemuksen kartuttamiseen. Äänestä Kokoomusta korkeakoulusi edustajistovaaleissa! 💙

#kokoomus #kokoomusnuoret #kokoomusopiskelijat #tulorajat #ylioppilaskunta #edustajistovaalit #edarivaalit #opiskelijakunta
Hei yliopisto-opiskelija! 👇

Oletko koskaan tullut ajatelleeksi sitä, että ylioppilaskuntaan kuuluminen on pakollista Suomessa, jossa perustuslaki takaa kaikille yhdistymisvapauden? Pidätkö sinäkin ristiriitaisena sitä, että et voi äänestää jaloillasi, mikäli ylioppilaskunta ottaa kantaa asioihin, joista sinä et ole samaa mieltä? Koetko epäreiluksi sen, että ammattikorkeakouluissa opiskelijakuntiin kuuluminen ei ole pakollista, mutta yliopisto-opiskelijana sinut on pakotettu maksamaan ylioppilaskuntaan kuulumisesta?

Me haluamme korkeakouluopiskelijat samalle viivalle! Pakkojäsenyys on periaatteellinen ongelma, jonka me haluamme ratkaista. Vapaaehtoisuus ei tapa ylioppilaskuntia, vaan nimenomaan kannustaisi niitä parantamaan palvelujaan, jotta yhä useampi opiskelija haluaisi vapaaehtoisesti liittyä ylioppilaskunnan jäseneksi laadukkaan edunvalvonnan ja sen tarjoamien palveluiden vuoksi.

Ei ole opiskelijan vika, jos edunvalvontaa ei osata perustella niin hyvin, että yliopisto-opiskelija ymmärtää sen arvon. Ylioppilaskunnat tekevät paljon tärkeää ja hyvää työtä. Siihen kuitenkin pystytään myös ilman pakkojäsenyyttä. Samalla ylioppilaskunnat pääsisivät kehittämään toimintaansa niin, että opiskelijat aidosti haluavat kuulua ylioppilaskuntaansa.

Jos sinä haluat puolustaa opiskelijoiden vapautta, äänestä kokoomusta korkeakoulujen edustajistovaaleissa! 💙

#kokoomus #kokoomusnuoret #kokoomusopiskelijat #pakkojäsenyys #ylioppilaskunta #edustajistovaalit #edarivaalit
Paul Brooker flickr.com/trojanllama