Pirkanmaan Kokoomusnuoret

Liity

Keitä olemme?

Tervetuloa Pirkanmaan Kokoomusnuoriin! Olemme Kokoomusnuorten Pirkanmaan maakunnan alueella toimiva piirijärjestö.

Toimintamme on monimuotoista: järjestämme sekä formaaleja että vapaamuotoisempia poliittisia keskustelutilaisuuksia ja rentoja tapahtumia hauskanpitoon ja ihmisten tapaamiseen. Monissa tapahtumissamme vierailee yhteiskunnallisesti vaikutusvaltaisia henkilöitä, mm. kansanedustajia ja yritysjohtajia. Pirkanmaalaisena kokoomusnuorena pääset osallistumaan moninaisiin kokoomuspuolueen tapahtumiin sekä vaikuttamaan mm. Kokoomusnuorten liittokokouksessa ja Kokoomuksen puoluekokouksessa. Yhdistyksemme kuuluu sekä Kokoomuksen Nuorten Liittoon että Pirkanmaan Kokoomukseen.
Jäsenistömme on monimuotoinen ja jäseneksemme on tervetullut jokainen 15–29-vuotias! Jäseniämme toimii monissa tehtävissä kunnanvaltuustoista elinkeinoelämään. Tule mukaan ja tutustu meistä jokaiseen! Pääset tapaamaan valovoimaisia, yhteiskunnallisista asioista kiinnostuneita vapauden puolustajia.

Hallitus 2021

Kristiina  Koivunen, puheenjohtaja
Valtteri Hermonen, varapuheenjohtaja
Anselmi Koivunen, taloudenhoitaja
Lotta Liedes, sihteeri

Hallituksen jäsenet: Paul Pellas, Laura Kangasoja, Antti Järvensivu

Varajäsenet: Arttu Rintanen, Viljami Riuttala, Arttu Vuori, Juho Mäenpää

Piiritoimisto

Pirkanmaan Kokoomuksen toimistolta tavoitat sekä ukkopiirin että nuorten työntekijät. Toimiston väen työhön kuuluu mm. Sinun neuvomisesi kaikissa mieltäsi askarruttavissa kokoomusnuoriin liittyvissä kysymyksissä.

Ole siis rohkeasti yhteydessä Sinua askarruttavissa asioissa!

Pirkanmaan Kokoomusnuoret ry
Kuninkaankatu 13 B
33210 TAMPERE

Pirkanmaan Kokoomus

Koivunen Kristiina

Pirkanmaan Kokoomusnuorten puheenjohtaja

kristiina.koivunen02@gmail.com

Hermonen Valtteri

Pirkanmaan Kokoomusnuorten varapuheenjohtaja

valtteri.hermonen@gmail.fi

Pitkänen Nelly

Järjestökoordinaattori

nelly.pitkanen@kokoomusnuoret.fi

+358 45 122 6672

Piiri- ja paikallistoiminnan tukeminen, jäsenyyteen liittyvät asiat (Häme, Kaakkois-Suomi, Pirkanmaa)

Vapauta kartta

Lukitse kartta

Pirkanmaan Kokoomusnuoret Instagramissa

Kokoomusnuorten puheenjohtaja matiaspajula on huomenna MTS:n nuorisofoorumissa keskustelemassa asevelvollisuudesta! Kannattaa siis olla ruudun ääressä klo 14.40 🖥 Linkki tilaisuuteen löytyy biostamme!
Hyvä yhteiskunta palkitsee aina ahkeruudesta, ei rankaise siitä!

Kokoomus haluaa nostaa pysyvästi opintotuen tulorajoja. Tämä olisi selkeä viesti siitä, että työnteosta halutaan palkita – ei rangaista.

Opintotuen tulorajojen pysyvällä nostolla olisi merkittävä vaikutus opiskelijoiden varallisuuden sekä tärkeän työkokemuksen kartuttamiseen. Äänestä Kokoomusta korkeakoulusi edustajistovaaleissa! 💙

#kokoomus #kokoomusnuoret #kokoomusopiskelijat #tulorajat #ylioppilaskunta #edustajistovaalit #edarivaalit #opiskelijakunta
Hei yliopisto-opiskelija! 👇

Oletko koskaan tullut ajatelleeksi sitä, että ylioppilaskuntaan kuuluminen on pakollista Suomessa, jossa perustuslaki takaa kaikille yhdistymisvapauden? Pidätkö sinäkin ristiriitaisena sitä, että et voi äänestää jaloillasi, mikäli ylioppilaskunta ottaa kantaa asioihin, joista sinä et ole samaa mieltä? Koetko epäreiluksi sen, että ammattikorkeakouluissa opiskelijakuntiin kuuluminen ei ole pakollista, mutta yliopisto-opiskelijana sinut on pakotettu maksamaan ylioppilaskuntaan kuulumisesta?

Me haluamme korkeakouluopiskelijat samalle viivalle! Pakkojäsenyys on periaatteellinen ongelma, jonka me haluamme ratkaista. Vapaaehtoisuus ei tapa ylioppilaskuntia, vaan nimenomaan kannustaisi niitä parantamaan palvelujaan, jotta yhä useampi opiskelija haluaisi vapaaehtoisesti liittyä ylioppilaskunnan jäseneksi laadukkaan edunvalvonnan ja sen tarjoamien palveluiden vuoksi.

Ei ole opiskelijan vika, jos edunvalvontaa ei osata perustella niin hyvin, että yliopisto-opiskelija ymmärtää sen arvon. Ylioppilaskunnat tekevät paljon tärkeää ja hyvää työtä. Siihen kuitenkin pystytään myös ilman pakkojäsenyyttä. Samalla ylioppilaskunnat pääsisivät kehittämään toimintaansa niin, että opiskelijat aidosti haluavat kuulua ylioppilaskuntaansa.

Jos sinä haluat puolustaa opiskelijoiden vapautta, äänestä kokoomusta korkeakoulujen edustajistovaaleissa! 💙

#kokoomus #kokoomusnuoret #kokoomusopiskelijat #pakkojäsenyys #ylioppilaskunta #edustajistovaalit #edarivaalit
Keskustan rooli Marinin hallituksessa on toimia vasemmistopuolueiden kynnysmattona ja takaajana.

Siksi lähetimme hallituspuolueiden puoluetoimistoille Keskusta-kynnysmatot muistuttamaan hallituksen dynamiikasta!

#budjettiriihi

Lue kannanottomme, linkki biossa!
Hyvää yrittäjän päivää!

Kokoomusnuoret toivottaa kaikille hyvää yrittäjän päivää ja muistuttaa, että yrittäjät ovat tärkeä yhteiskunnan perusta. Rakennetaan yhdessä Suomea, jossa yrittäjyys, työnteko ja ahkeruus kannattaa ja palkitaan!

#kokoomusnuoret #yrittäjänpäivä
Kuntien velkaantumiselle on laitettava stoppi! Nykytahdilla kunnat näivettyvät, ja jos haluamme säilyttää kunnat elinvoimaisina, on nykyinen velkaantuminen taitettava. Emme voi antaa tulevien sukupolvien maksaa meidän laskujamme. 💙 Liity mukaan Kokoomusnuoriin, jos haluat olla mukana vaikuttamassa tähän ja moniin muihin kysymyksiin – linkki biossa!

#kokoomusnuoret
Espoon Kokoomuksen valtuustoryhmä on päättänyt esittää Kokoomusnuorten entistä puheenjohtajaa Henrik Vuornosta Espoon kaupunginhallituksen puheenjohtajaksi!

Kokoomusnuoret onnittelee Henrikiä luottamuksesta ja toivottaa menestystä tehtävään! 💙

Kuva: Essi Jäälinna
Huomenna kannattaa suunnata Allas Sea Poolille kello 15:00 alkaen, nimittäin meidän varapuheenjohtaja Heidi Hanhela on siellä edustamassa Kokoomusnuoria nuorisojärjestöjen paneelissa! 🤩💙

Koko kokoomusnuorten joukkue onnittelee ylpeänä Silvaa ja toivottaa menestystä tärkeään pestiin!💪🏼💙
Helsingin Kokoomuksen valtuustoryhmä esittää Kokoomusnuorten entistä puheenjohtajaa Daniel Sazonovia Helsingin apulaispormestariksi!

Kokoomusnuoret onnittelee Danielia luottamuksesta ja toivottaa menestystä tehtävän hoitamiseen!💙
Tasa-arvo ei ole vielä valmis, vaan sen eteen tarvitaan konkreettisia tekoja ja politiikkaa.

Kokoomusnuoret vaatii, että hallitusohjelmaankin kirjattu translain uudistus tulee toteuttaa kunnioittaen kaikkien sukupuoltaan korjaavien ihmis- ja perusoikeuksia. Hallitusohjelmasta poiketen itsemääräämisoikeutta tulee laajentaa entisestään. Perus- ja ihmisoikeuksien tulee toteutua perustuslain ja kansainvälisten sopimusten mukaisesti.

Hyvää Pride-viikkoa!💙🏳️‍🌈
Kokoomusnuoret ympäri Suomen tekivät töitä kuntavaalien eteen hartiavoimin kuukausien ajan. Työ tuotti myös tulosta.

Ehdokashankinnan eteen tehdyn työn ansiosta kokoomusnuorten joukkue lähti kuntavaaleihin 50 prosenttia suuremman ehdokasjoukon kanssa kuin viime kuntavaaleissa. Näistä ehdokkaista 53 tuli valituksi kotikuntiensa valtuutetuiksi.

Nyt on aika kiittää tehdystä työstä ja juhlistaa työn hedelmiä!🎉

Kokoomusnuorten puheenjohtaja Matias Pajula kiertää heinäkuun aikana kaikissa kokoomusnuorten piireissä kiittämässä keväällä ja kesällä tehdystä kovasta työstä kuntavaalien eteen!

Tule siis mukaan nostamaan lasillinen kuohuvaa ja juhlistamaan kuntavaalimenestystä, uusia kokoomusnuorten valtuutettuja ja kesää ylipäätänsä!💙

(Tarkemmat tiedot tapahtumapaikoista ja kellonajoista löytyy Facebook-tapahtumista)
Meidän ei tule ainoastaan taistella veronkorotuksia vastaan, vaan myös veronalennusten puolesta.

Kuntaveroa on laskettava jokaisessa Suomen kunnassa. 💙

Käy tutustumassa Kokoomusnuorten kuntavaaliehdokkaisiin! 👇
kuntavaalit.kokoomusnuoret.fi
Nuoruuden vuosina opittu elämisen tapa on kriittinen koko yksilön myöhemmän elinkaaren kannalta. Kunnat voivat tukea urheiluseuroja, jotka edistävät nuorten liikuntaa, koska näistä nuorista voi tulla tulevaisuudessa Suomen huippu-urheilijoita. 💙

#kokoomusnuoret  #kuntavaalit2021
Turha sääntely pois rakentamisesta! Säädökset estävät kaupunkien kasvua ja lisäävät sekä vuokra- että omistusasumisen kustannuksia. Kevyempi sääntely loisi edellytykset nopeammalle työvoiman liikkumiselle ja kaupunkikulttuurin kehitykselle. 💙

#kokoomusnuoret #kuntavaalit2021
Nuorilla oleva osaaminen on paras pääoma Suomen tulevaisuudelle. 💙 Laadukas yksilökohtainen ja yksilöä tukeva opetus tuo oppijasta esiin parhaat puolet, tarjoaa onnistumisen elämyksiä ja auttaa etenemään elämässä.

#kokoomusnuoret #kuntavaalit2021
Kuntien ja kaupunkien on keskityttävä olennaiseen! Kunnan tai kaupungin tehtävä ei ole sählätä asuntomarkkinoilla, rakentamisessa ja yritystoiminnassa vaan panostaa asioihin, joissa resursseja oikeasti tarvitaan. Äänestämällä kuntavaaleissa kokoomusnuorta annat äänesi kunnille, joissa panostetaan ydintehtäviin eikä lillukanvarsiin. 💙

#kokoomusnuoret #kuntavaalit2021
Kunnan- ja kaupunginvaltuustoissa tehdään tärkeitä päätöksiä koskien liikennettä. Kaupunkien kasvaessa joukkoliikenteen ja sen järkevän suunnittelun merkitys korostuu. Joukkoliikenteen osuuden kasvattaminen onnistuu parhaiten tekemällä joukkoliikenteestä niin toimivaa ja houkuttelevaa, että se on todellinen vaihtoehto omalle autolle. 💙

Kuntavaalien ennakkoäänestys alkaa huomenna 26.5. Tsekkaa Kokoomusnuorten kuntavaaliehdokkaat ehdokasgalleriasta (linkki biossa).

#kokoomusnuoret #kuntavaalit2021
This error message is only visible to WordPress admins
Error: Cannot add access token directly to the shortcode.
Paul Brooker flickr.com/trojanllama