Pohjanmaan Kokoomusnuoret

Vapaus, vastuu ja mahdollisuuksien tasa-arvo – nuorin pohjalaasin silmin.

Tule mukaan!

Keitä moomma?

Meitä on monista lähtökohdista

Meihin kuuluu niin lukiolaisia, ammattikoululaisia, yliopisto- ja ammattikorkeakouluopiskelijoita, yrittäjiä, maatalousyrittäjiä sekä erilaisilla elämänsaroilla toimivia jäseniä. Yhdistävävä tekijämme on isänmaallinen vapautta, vastuuta ja mahdollisuuksien tasa-arvoa korostava arvopohja.

Suomalaisen on pystyttävä toteuttamaan itseään vapaasti, eikä kenenkään liekkiä tule tukahduttaa. Vapaus tuo mukanaan myös vastuuta, jota jokaisen on kannettava niin itsestään, kanssaihmisistä kuin yhteiskunnasta – kykyjensä mukaan. Jokainen lupaava alku puhkeaa kukkaan vain mahdollisuuksien tasa-arvon kautta – kaikille on taattava yhtäläinen mahdollisuus olla iloksi ja hyödyksi niin itselleen kuin ympäristölle.

Jos tunnet vähänkään vaikuttamisena paloa poliittisen linjaamisen, luottamustoiminnan tai vaalikampanjoinnin muodossa, on Pohjanmaan Kokoomusnuoret sinulle oikea vaihtoehto! Lähde mukaan tutustumaan toimintaamme ja toimijoihimme!

Toimintamme on monipuolista

Pohjanmaan Kokoomusnuoret ry on Kokoomuksen Nuorten Liitto ry:n Vaasan vaalipiirin alueella toimiva piirijärjestö. Vuosi 2020 on järjestyksessään 66. toimintavuosi Pohjanmaan Kokoomusnuorille.

Järjestämme monipuolista toimintaa, kuten erilaisia koulutuksia, poliittista toimintaa, tapahtumia, matkoja, saunailtoja sekä vaalitilaisuuksia. Olemme muun muassa vierailleet Olkiluodon ydinvoimalassa ja Vaasan hovioikeudessa, tavanneet ruotsalaisen sisarjärjestömme Moderata ungdomsförbundetin (MUF) toimijoita Uumajassa ja Vaasassa ja osallistumme aktiivisesti myös liiton valtakunnallisiin tapahtumiin.

Tapahtumien lisäksi otamme kantaa ajankohtaisiin asioihin ja keskustelemme avoimesti päivän polttavista asioista – joihin myös vaikutamme.

Pohjanmaan Kokoomusnuoret Instassa

Huomenna kannattaa suunnata Allas Sea Poolille kello 15:00 alkaen, nimittäin meidän varapuheenjohtaja Heidi Hanhela on siellä edustamassa Kokoomusnuoria nuorisojärjestöjen paneelissa! 🤩💙

Koko kokoomusnuorten joukkue onnittelee ylpeänä Silvaa ja toivottaa menestystä tärkeään pestiin!💪🏼💙
Helsingin Kokoomuksen valtuustoryhmä esittää Kokoomusnuorten entistä puheenjohtajaa Daniel Sazonovia Helsingin apulaispormestariksi!

Kokoomusnuoret onnittelee Danielia luottamuksesta ja toivottaa menestystä tehtävän hoitamiseen!💙
Tasa-arvo ei ole vielä valmis, vaan sen eteen tarvitaan konkreettisia tekoja ja politiikkaa.

Kokoomusnuoret vaatii, että hallitusohjelmaankin kirjattu translain uudistus tulee toteuttaa kunnioittaen kaikkien sukupuoltaan korjaavien ihmis- ja perusoikeuksia. Hallitusohjelmasta poiketen itsemääräämisoikeutta tulee laajentaa entisestään. Perus- ja ihmisoikeuksien tulee toteutua perustuslain ja kansainvälisten sopimusten mukaisesti.

Hyvää Pride-viikkoa!💙🏳️‍🌈
Kokoomusnuoret ympäri Suomen tekivät töitä kuntavaalien eteen hartiavoimin kuukausien ajan. Työ tuotti myös tulosta.

Ehdokashankinnan eteen tehdyn työn ansiosta kokoomusnuorten joukkue lähti kuntavaaleihin 50 prosenttia suuremman ehdokasjoukon kanssa kuin viime kuntavaaleissa. Näistä ehdokkaista 53 tuli valituksi kotikuntiensa valtuutetuiksi.

Nyt on aika kiittää tehdystä työstä ja juhlistaa työn hedelmiä!🎉

Kokoomusnuorten puheenjohtaja Matias Pajula kiertää heinäkuun aikana kaikissa kokoomusnuorten piireissä kiittämässä keväällä ja kesällä tehdystä kovasta työstä kuntavaalien eteen!

Tule siis mukaan nostamaan lasillinen kuohuvaa ja juhlistamaan kuntavaalimenestystä, uusia kokoomusnuorten valtuutettuja ja kesää ylipäätänsä!💙

(Tarkemmat tiedot tapahtumapaikoista ja kellonajoista löytyy Facebook-tapahtumista)
Meidän ei tule ainoastaan taistella veronkorotuksia vastaan, vaan myös veronalennusten puolesta.

Kuntaveroa on laskettava jokaisessa Suomen kunnassa. 💙

Käy tutustumassa Kokoomusnuorten kuntavaaliehdokkaisiin! 👇
kuntavaalit.kokoomusnuoret.fi
Nuoruuden vuosina opittu elämisen tapa on kriittinen koko yksilön myöhemmän elinkaaren kannalta. Kunnat voivat tukea urheiluseuroja, jotka edistävät nuorten liikuntaa, koska näistä nuorista voi tulla tulevaisuudessa Suomen huippu-urheilijoita. 💙

#kokoomusnuoret  #kuntavaalit2021
Turha sääntely pois rakentamisesta! Säädökset estävät kaupunkien kasvua ja lisäävät sekä vuokra- että omistusasumisen kustannuksia. Kevyempi sääntely loisi edellytykset nopeammalle työvoiman liikkumiselle ja kaupunkikulttuurin kehitykselle. 💙

#kokoomusnuoret #kuntavaalit2021
Nuorilla oleva osaaminen on paras pääoma Suomen tulevaisuudelle. 💙 Laadukas yksilökohtainen ja yksilöä tukeva opetus tuo oppijasta esiin parhaat puolet, tarjoaa onnistumisen elämyksiä ja auttaa etenemään elämässä.

#kokoomusnuoret #kuntavaalit2021
Kuntien ja kaupunkien on keskityttävä olennaiseen! Kunnan tai kaupungin tehtävä ei ole sählätä asuntomarkkinoilla, rakentamisessa ja yritystoiminnassa vaan panostaa asioihin, joissa resursseja oikeasti tarvitaan. Äänestämällä kuntavaaleissa kokoomusnuorta annat äänesi kunnille, joissa panostetaan ydintehtäviin eikä lillukanvarsiin. 💙

#kokoomusnuoret #kuntavaalit2021
Kunnan- ja kaupunginvaltuustoissa tehdään tärkeitä päätöksiä koskien liikennettä. Kaupunkien kasvaessa joukkoliikenteen ja sen järkevän suunnittelun merkitys korostuu. Joukkoliikenteen osuuden kasvattaminen onnistuu parhaiten tekemällä joukkoliikenteestä niin toimivaa ja houkuttelevaa, että se on todellinen vaihtoehto omalle autolle. 💙

Kuntavaalien ennakkoäänestys alkaa huomenna 26.5. Tsekkaa Kokoomusnuorten kuntavaaliehdokkaat ehdokasgalleriasta (linkki biossa).

#kokoomusnuoret #kuntavaalit2021
Kokoomus on nuorten keskuudessa suurin puolue!💙

Sen lisäksi, että kokoomus on kannatukseltaan nuorten ykköspuolue, on kokoomus myös nuorten kuntavaaliehdokkaiden ykkösvalinta!

Yli vuoden ajan me teimme töitä joka päivä kuntavaaalien ehdokashankinnan eteen. Työ tuotti myös tulosta: kokoomuksella on eniten sekä alle 20-vuotiaita ehdokkaita että alle 30-vuotiaita ehdokkaita! Tästä on hyvä jatkaa vaalipäivää kohti!🔥
Hyvää Eurooppa-päivää!🇪🇺

Kokoomusnuoret on eurooppamyönteinen poliittinen nuorisojärjestö, joka kannattaa läheisyysperiaatetta kunnioittavaa liittovaltiokehitystä. Olemme sitoutuneet puolustamaan eurooppalaista yhteistyötä ja Euroopan unionia. Se on Suomelle tärkein arvoyhteisö ja väylä kansainväliseen vaikuttamiseen.

Kokoomusnuorten tavoiteohjelmassa esitetään, että:
⭐️ Euroopan unionista luodaan läheisyysperiaatetta kunnioittava liittovaltio
⭐️ EU:lle luodaan yhteinen sääntöperustainen finanssipolitiikka, sekä velkajärjestelymekanismi, jossa jokainen jäsenvaltio vastaa omista veloistaan.
⭐️ Eurooppalaista demokratiaa vahvistetaan ja tuetaan eurooppalaisen kansalsisyhteiskunnan ja julkisen tilan syntymistä.
⭐️ Euroopan parlamentin toiminta keskitetään Brysseliin.

Miltä sun mielestä EU:n tulevaisuuden tulisi näyttää?

#eurooppalaisuus #kokoomusnuoret #eurooppapäivä
Hyvää äitienpäivää🌹

Kiitos äideille, joiden työllä yhteiskuntaa rakennetaan. Kiitos äideille, joiden esimerkkiä seuraten olemme kasvaneet. Kiitos äideille, jotka ovat pitäneet huolta vaikeissakin tilanteissa. Kiitos kaikille äideille.

Kokoomusnuoret seisoo perhepolitiikassa lapsiperheiden hyvinvoinnin, yhdenvertaisten lähtökohtien sekä työssäkäynnin ja vanhemmuuden joustavan yhdistäminen puolella.

Näemme työnantajalle kaatuvan äitiriskin suurena tasa-arvo ongelmana ja täten vaadimme tavoiteohjelmassamme vanhemmuuden kustannuksia siirrettävän työnantajilta yhteiskunnalle.

Tavoiteohjelmassamme linjataan myös, että:
🔹Vanhempainvapaata on oltava mahdollista siirtää myös muulle lähisukulaiselle kuin juridiselle vanhemmalle.
🔹Vanhemmuuden kustannuksia siirretään työnantajilta yhteiskunnalle naisten työllisyyden kohentamiseksi.
🔹Kehitetään avointa adoptiota ja kartoitetaan sen mahdollisuuksia lastensuojelun keinona.
🔹Sijaissynnyttäminen mahdollistetaan Suomessa.

Mistä olet itse kiitollinen yhteiskuntamme äideille?

#äitienpäivä #Kokoomusnuoret
Haluatko säkin olla tällaisen hupparin omistaja?🤩
Hupparissa Tampereen Kokoomuksen
pormestariehdokkaat Anna-Kaisa Ikonen ja Kalervo Kummola

Se on mahdollista nimittäin hupparin löydät Kokoomusnuoret verkkokaupasta. https://reddyshop.co/kokoomusnuoret/product/IKONEN--KUMMOLA-HUPPARI-VALKOINE

Samalla kuvalla on myös saatavissa t-paitoja.

Nyt kipin kapin ostoksille.🤩

#kuntavaalit2021
Kokoomusnuoret onnittelee Kotkan Peli-Karhuja koripallon Suomen mestaruudesta! 🔥

Peli-Karhujen Noora Järvikangas on myös Kokoomusnuorten kuntavaaliehdokas Kotkassa. Nooran ja satojen muiden kokoomusnuorten ehdokkaiden ajatuksiin pääset tutustumaan osoitteessa kuntavaalit.kokoomusnuoret.fi (linkki myös biossa).

@noorajii @pekanaiset
Oikein hyvää Minna Canthin ja tasa-arvon päivää!💙

Huolimatta siitä työstä, jota Suomessa on pitkään tehty tasa-arvon eteen, ei tasa-arvo ole vielä valmis. Siksi me Kokoomusnuoret peräänkuulutamme konkreettisia tekoja tasa-arvon eteen!

Kokoomusnuoret esittää, että raskaudesta seuraavat kustannukset siirretään Kelan maksettavaksi, jolloin kustannukset eivät jää yksittäisen yrittäjän vastuulle. Vaikka laki kieltää syrjinnän sukupuolen perusteella, on selvää, että tällaiset rakenteet luovat epätasa-arvoa lain kirjauksista huolimatta.

“Tämän hetkinen tilanne on kestämätön tasa-arvon kannalta. Jotta mahdollisuuksien tasa-arvo toteutuisi myös työmarkkinoilla vahvemmin tulee lainsäädännöstä poistaa syrjivät rakenteet,  jotta nuoren naisen palkkaus ei olisi suuri taloudellinen riski yrittäjälle”, päättää Kokoomusnuorten liittohallituksen jäsen Teresa Bäckström.

Lue koko kannanotto bion linkistä!
Matsia ei voi voittaa, jos ei astu kehään.

Monissa kunnissa nuorten edustus on edelleen retuperällä. Kunnissa päätetään muun muassa siitä, miten nopeasti lääkäriin pääsee, milloin bussi kulkee ja siitä, mihin rakennetaan asuntoja. Nuorten ääni on äärimmäisen tärkeää saada kuuluviin.

Pistetään hommat kuntoon. Lähde ehdolle kuntavaaleihin ja tule tekemään työtä isänmaan hyväksi! 💙

Jos ehdokkuus kiinnostaa, pistä viestiä  Instagram Directissä!
Muut voivat väittää mitä haluavat, mutta faktat ovat selvät:

kokoomus on suosituin puolue nuorten keskuudessa!💙🔥

#kokoomus @kansallinenkokoomus
Kokoomusnuorilla lähes 50 prosenttia enemmän ehdokkaita kuin viime kuntavaaleissa! 💙

Kaikista hienointa tässä saavutuksessa on se, että me olemme tehneet sen joukkueena. Kyse ei ole ollut keskustoimiston tai liittojohdon hankkeesta, vaan siihen ovat osallistuneet aivan kaikki: toimisto, piirit, paikallisyhdistykset ja tavalliset aktiivijäsenet.

Saavuttamamme ehdokasmäärä on osoitus siitä, minkälaisia tuloksia Kokoomuksen Nuorten Liitto voi saavuttaa, kun se puhaltaa yhdessä yhteen hiileen. Iso, iso kiitos jokaiselle kokoomusnuorelle, joka on lähtenyt kuntavaaleissa ehdolle tai osallistunut kuntavaaliehdokashankintaan!

Vieläkin ehtii mukaan ehdolle. Jos ehdokkuus edes hieman kiinnostaa, pistä viestiä Instagram Directissä!🔥
Kokoomusnuorten verkkokauppaan on lisätty uusi tuote, nimittäin ”Vartiainen pormestariksi 2021” - t-paita🔥 Saatavilla rajattu erä, käy tilaamassa omasi nyt!💙

Posted @withregram • @matiaspajula Vaalit saattaa siirtyä, mutta kampanjat jatkuu!💪🏼

Eilen me valittiin Helsingin kokoomukselle loistava uusi pormestariehdokas Juhana Vartiainen!🔥 Se tarkoittaa sitä, että samalla kun me painetaan duunia mun kampanjan eteen niin me edistetään myös loistavan Juhanan pormestarikampanjaa!

Siksi pistettiin tänään myyntiin erittäin, erittäin tyylikäs ”Vartiainen pormestariksi 2021” - t-paita! Käy tilaamassa omasi 👉🏼 www.kokoomusnuoret.fi/kauppa
Hyvää naistenpäivää! 💙

Naisten osuus valtuutetuista on vain 39%. Tähän on saatava muutos.

Kokoomusnuoret nostaa tänään naistenpäivän kunniaksi Instagram Storiesissa upeita nuoria naisehdokkaitaan. Kerro miksi lähdit ehdolle ja tägää @kokoomusnuoret, niin jaamme tarinasi!

Jos et ole ole vielä ehdolla, pistä viestiä vaikka Instagramissa Directissä, niin kerromme lisää!
This error message is only visible to WordPress admins
Error: Cannot add access token directly to the shortcode.

Paul Brooker flickr.com/trojanllama

Yhteystiedot

Pohjanmaan Kokoomusnuorten piiritoimisto koordinoi ja toteuttaa kokoomusnuorten käytännön toimintaa Etelä-Pohjanmaan, Keski-Pohjanmaan ja Pohjanmaan maakunnissa. Autamme mielellämme kaikissa mieltäsi askarruttavissa kokoomusnuoriin liittyvissä kysymyksissä.

Pohjanmaan Kokoomusnuoret ry
Puskantie 5
60100 Seinäjoki

Pohjanmaan Kokoomus