Kokoomusnuorten pääsihteeriksi Emma-Stina Vehmanen

Kokoomuksen Nuorten Liiton liittohallitus on valinnut uudeksi pääsihteeriksi satakuntalaisen Emma-Stina Vehmasen, 23. Vehmanen siirtyy tehtävään eduskunnasta, jossa hän on työskennellyt useiden Kokoomuksen kansanedustajien avustajana. Vehmanen on koulutukseltaan valtiotieteiden maisteri Helsingin yliopistosta.

Aiemmin Vehmanen on toiminut muun muassa Kokoomusnuorten liittohallituksen ja Kokoomuksen puoluevaltuuston jäsenenä. Lisäksi hän on kerännyt kokemusta muualta nuorisojärjestökentältä esimerkiksi Lukiolaisten Liiton varapuheenjohtajana.

”Kokoomusnuoret on hieno järjestö, jolla on keskeinen rooli sekä rohkeana yhteiskunnallisena keskustelijana että politiikasta innostuneiden nuorten koulutusorganisaationa. Olen erittäin innoissani siitä, että pääsen kehittämään Kokoomusnuoria nykyistäkin vaikuttavammaksi toimijaksi.”, sanoo pääsihteeriksi valittu Emma-Stina Vehmanen.

”Vehmasella on pitkä kokemus Kokoomusnuorten ja koko Kokoomusyhteisön erilaisista tehtävistä. Aiemmissa toimissaan hän on osoittanut olevansa aikaansaava ja haasteita pelkäämätön tekijä. Vehmanen on erittäin sitoutunut rakentamaan Kokoomusnuorista yhä vahvempaa yhteiskunnallista toimijaa.”, toteaa Kokoomusnuorten puheenjohtaja Daniel Sazonov.

Pääsihteeri vastaa Kokoomusnuorten operatiivisesta johtamisesta ja toimii liiton työntekijöiden esimiehenä. Liittohallitus valitsi pääsihteerin kokouksessaan 7.8.2016. Vehmanen aloittaa työt Kokoomusnuorten keskustoimistolla 1.9.2016.

Lisätiedot:

Emma-Stina Vehmanen