BETA »

Tsekkaa faktat!

Ketä me olemme, ja mihin tekemisemme ja sanomisemme perustuvat? Mitä tarkoitamme sillä, kun sanomme, ettei yhteiskunta ole äitisi? Miten parantaisimme nuorten työllistymistä? Mikä lopulta onkaan NATO-kantamme? Täältä löydät vastaukset. Jos silti askarruttaa, niin ota yhteyttä ja kysy rohkeasti.

Michael Knapek flickr.com/50390668@N04

Miks ne on ees olemassa?

Olga Pogorelova flickr.com/pogorelova

Politiikkamme ydin on arvoissa. Emme siis ole yhdenkään yksittäisen ryhmän etujärjestö.

Periaateohjelmamme mukaan meitä kantavat arvomme ovat vapaus, vastuu ja välittäminen, sivistys, kannustavuus, mahdollisuuksien tasa-arvo ja isänmaallisuus. Kaikki tekemisemme – ja uskallamme väittää, että myös olemassaolomme – perustuvat niihin.

Aatteemme ja arvomme

Onks niitä aina ollu?

Juuremme ulottuvat vuoteen 1928, jolloin liittomme perustettiin. KNL:n rooli on muuttunut reilun 80 vuoden aikana useasti. Olemme olleet ”puolueen omatunto”, ”piikki puolueen lihassa”, miinanraivaaja” ja ”kaksi askelta edellä”. Olemme toimineet vaaran vuosien taistelussa suomalaisen demokratian olemassaolosta, 70-luvun uuden ulkopolitiikan airueena sekä EU-jäsenyyden aloitteentekijänä. Ilkka Kanerva, Ben Zyskowicz, Sirpa Pietikäinen ja Jyrki Katainen ovat jokainen olleet kokoomusnuoria.

KNL:n historia

Katie Brady flickr.com/cliche

Mitä ne haluu?

Quinn Dombrowski flickr.com/quinnanya

Yhteiskunta ei ole äitimme; periaatteemme mukaan jokaisen on itse voitava päättää, millaista elämää tavoittelee. Me puolustamme länsimaista oikeusjärjestystä ja vapaata markkinataloutta ja olemme tunnettuja isänmaallisuudestamme. Emme lupaile kaikenlaista hyvää kaikille.

Tammikuussa 2015 julkaistaan uunituore tulevaisuus- ja tavoiteohjelmamme, mistä selviää mihin me edellä mainitun mukaisesti tähtäämme lähitulevaisuudessa. Politiikka-osiosta löydät aiemmat ohjelmamme.

KNL:n politiikka

Okei, mut ketä ne tyypit on?

Meitä on aika paljon ympäri Suomea. Keskustoimistolla työskentelee viisi henkilöä ja kahdessatoista piirijärjestössämme useita kymmeniä. Liittomme hallituksessa istuu liuta huipputyyppejä. Sadoissa yhdistyksissämme on tuhansia jäseniä. Tule mukaan tapahtumiimme, niin näet meidät ihan kasvotusten. On aina mukava tutustua uusiin ihmisiin ja kuulla erilaisia mielipiteitä. Nähdään ja ollaan yhteydessä!

Mish Sukharev flickr.com/mishism

Oonks mäki sellane?

Kyllä. Me uskomme, että jokainen nuori on kiinnostunut  omasta tulevaisuudestansa. Olemme varmoja siitä, että myös sinulla on omia päämääriä ja sanasi sanottavana itseäsi koskeviin päätöksiin.

Kokoomusnuoret on erinomainen väylä tulla kuulluksi. Jokaisen mielipide on tärkeä, ja joukossa on voimaa. Tervetuloa oppimaan vaikuttamista ja vaikuttamaan!

Tech Cocktail flickr.com/techcocktail

Liity Kokoomusnuoriin