Politiikka

Kokoomusnuorten politiikka pohjautuu periaateohjelmamme mukaiseen arvo- ja aatemaailmaan. Poliittista työtä valmistelevat liittohallitus ja yhteiskunnan eri sektoreihin erikoistuneet työryhmät. Ohjelmat hyväksytään joko liittohallituksessa tai vuosittain järjestettävässä liittokokouksessa.

Tulevaisuuden maksajat

Suomen selviäminen talouden taantumasta ja finanssikriisistä on edelleen mittava haaste, eikä siitä selvitä hyvällä tahdolla tai kauniilla puheilla. Huomisen tulevaisuus tehdään tänään ja maailma on jätettävä tuleville sukupolville parempaan kuntoon, kuin se oli meidän tänne tullessamme.

Vaatimukset koulutuksesta

Vaatimukset työstä

Vaatimukset Omasta Kodista

Periaateohjelma

Kokoomuksen Nuorten Liiton periaateohjelma valmisteltiin ja hyväksyttiin Kouvolassa 12.–14.11.2010 pidetyssä 77. liittokokouksessa. Ohjelmassa käsittelemme yksilön ja yhteiskunnan välistä suhdetta, poliittisen päätöksenteon etiikkaa sekä käsitystämme länsimaisesta sivistyksestä ja oikeusjärjestyksestä.

Lataa periaateohjelma

Tavoiteohjelma 2016

Tästä voit ladata Kokoomusnuorten tavoiteohjelman vuodelle 2016 – tavoiteohjelma sisältää linjauksia muun muassa työmarkkinapolitiikasta, ulkopolitiikasta, toisen asteen opetuksesta, nuoriso- ja liikuntapolitiikasta sekä ympäristö- ja energiapolitiikasta. Ohjelma on hyväksytty Turun liittokokouksessa 8.11.2015. Lisätietoja tavoiteohjelmakirjauksista antaa puheenjohtaja Daniel Sazonov.

TAVOITEOHJELMA 2016