Lähde ehdolle edarivaaleihin!

Tule mukaan tekemään työtä opiskelijoiden hyväksi.

Eihän tässä ole mitään järkeä!

Opiskelijoiden työntekoa rajoitetaan matalilla tulorajoilla ja läsnäolopakoilla. Psykologillekin joutuu jonottamaan jopa vuoden.

Opiskelijoiden tulee voida keskittyä opiskeluun, ja hyvä turvaverkko esimerkiksi mielenterveysongelmien varalta on turvattava terapiatakuulla. Mahdollistetaan kuitenkin työnteko opiskelun ohella niille, jotka töitä haluavat tehdä. Luovutaan siis turhista läsnäolopakoista ja nostetaan tulorajoja!

Ai siis mitkä edarivaalit?

Edustajistovaalit pidetään syksyllä 2020 Helsingin yliopiston, Tampereen yliopiston ja Hankenin ylioppilaskunnissa sekä kaikkien Suomen ammattikorkeakoulujen opiskelijakunnissa. Ylioppilas- ja opiskelijakunnan edustajisto, jonka kokoonpano edustajistovaaleilla valitaan, päättää mm. ylioppilas- ja opiskelijakunnan talousarviosta & rahan käytöstä, sen toimintaa määrittävistä poliittisista ohjelmista sekä ennen kaikkea opiskelijan edunvalvonnasta.

Edustajistossa saat aidon tilaisuuden hankkia aitoa kokemusta opiskelijan hyvinvointiin ja arkeen vaikuttavasta päätöksenteosta, ja monen suomalaisen johtavan poliitikon poliittinen ura on saanut alkunsa oman korkeakoulun ylioppilas- tai opiskelijakunnasta.

Tule mukaan tekemään muutosta! Lähde ehdolle edarivaaleihin.

Tietosuojaseloste