Ääni nuorelle kokoomuslaiselle on

Nykypäivän ja huomisen kansainväliset haasteet voi ratkaista vain kansainvälisellä tasolla. Yhtenäinen Eurooppa kykenee puolustamaan oikeusvaltiota, demokratiaa ja yksilönvapauksia, suojelemaan ympäristöä, tuomaan maailmaan kestävää kasvua ja ratkaisemaan turvallisuushaasteita paremmin kuin mikään sen jäsenistä yksin kykenee. Kokoomusnuoret on sitoutunut puolustamaan Euroopan unionia ja eurooppalaista yhteistyötä ja yhdentymistä. Ääni nuorelle kokoomuslaiselle on ääni Euroopalle.

Ehdokkaitamme Euroopan parlamenttiin voit äänestää kaikkialla Suomessa.

Ennakkoäänestys 15.-21.5.2019 / Varsinainen vaalipäivä 26.5.2019

LUE KANSAINVÄLISET TAVOITTEEMME TÄÄLTÄLUE FEDERALISMIPAMFLETTIMME TÄÄLTÄ

Katso ehdokkaat:

Tuomas Tikkanen - 58

Liberaali vastavoima – Suomen Eurooppa-myönteisin ehdokas

Eduskuntaryhmän tiedotussihteeri, 27 v

Eurooppa on hyökkäyksen kohteena. Hyökkäyksen takana ovat populismi ja nationalismi, joiden tavoitteena on murskata ne arvot ja ihanteet, joiden varaan Euroopan menestys on rakentunut.

Maailman suuret haasteet ilmastonmuutoksesta pakolaisuuteen ja teknologian kehitykseen ratkaistaan Euroopassa. Myös Suomi menestyy vain kansainvälisenä ja avoimena yhteiskuntana – kiinteänä osana Eurooppaa. Tarvitsemme enemmän rajat ylittävää yhteistyötä, emme vähemmän.

Eurooppa ei saa vaipua populismin yöhön. Olen ehdolla Euroopan parlamenttiin puolustaakseni Eurooppaa ja sen arvoja – avoimuutta, kansainvälisyyttä ja länsimaista demokratiaa. Tavoitteenani on syventyvä eurooppalainen yhteistyö, joka tuo konkreettisia ratkaisuja aikamme suuriin haasteisiin.

Sano ei rajojen sulkemiselle! Anna äänesi liberaalille vastavoimalle – Suomen Eurooppa-myönteisimmälle ehdokkaalle.

TUTUSTU TUOMAKSEEN TÄSTÄ >>

Mikael Ropo - 53

Roposi Suomen asialla!

Toimitusjohtaja, yrittäjä, kaupunginvaltuutettu 26 v

Mikael on 26-vuotias kaupunginvaltuutettu Porista. Hän on aikaisemmin ollut ehdolla eduskuntavaaleissa ja toiminut neljä vuotta Satakunnan Kokoomuksen varapuheenjohtajana.

Ammatiltaan Ropo toimii yrittäjänä ja toimitusjohtajana kansainvälistä kauppaa harjoittavassa Ropo Garden Oy:ssä. Ropo uskoo, että Suomi tarvitsee nuoren ja nälkäisen poliitikon Euroopan parlamenttiin. Hänellä on laaja kokemus kansainvälisestä kaupasta ja on asunut vuoden ulkomailla. Parlamentissa Ropo tulisi erityisesti kiinnittämään huomiota turvallisuuteen, Suomalaisten yritysten kilpailukyvyn parantamiseen ja järkivihreään ilmastopolitiikkaan.

• Turvallisuus

• Suomalaisten yritysten kilpailukyky

• Vastuullinen ilmastopolitiikka

TUTUSTU MIKAELIIN TÄSTÄ >>

Muut nuoret kokoomuslaiset

Kokoomusnuorten ehdokkaat eivät suinkaan ole ainoita ehdolla olevia alle 30-vuotiaita kokoomuslaisia. Myös seuraavat nuoret ehdokkaat löytyvät Kokoomuksen listalta!

45 – Matilda af Hallström, 26 v, kansainvälisten asioiden sihteeri, väitöskirjatutkija

Tutustu tästä!

57 – Janika Takatalo, 26 v, Kokoomusopiskelijoiden puheenjohtaja, VTM