Liittokokous valitsee joka vuosi liittohallituksen jäsenet ja kahden vuoden välein liiton puheenjohtajiston eli puheenjohtajan ja kaksi varapuheenjohtajaa.

Puheenjohtajan ja varapuheenjohtajien valinta

Tämän vuoden liittokokouksessa ei valita puheenjohtajia.

Liittohallituksen valinta

Liittokokous valitsee yksivuotiskaudelle 10 liittohallituksen muuta jäsentä. Valinnat suoritetaan siirtoäänivaalitavalla eli äänestäjä laittaa ehdokkaat suosituimmuusjörjestykseen.

Ehdolle asettuminen

Ehdolle voi asettua Kokoomusnuorten piirijärjestön tai paikallisyhdistyksen henkilöjäsen. Vaalikampanjan voi aloittaa milloin vain, mutta virallinen ehdolle asettautuminen tapahtuu liittokokouksessa marraskuussa.

Ehdokasesittelyt

Liittohallitusehdokkaille järjestetään vaalipaneeli Kokoomusnuorten Syyspäivillä sekä liittokokouksessa.

Liittokokouksen ehdokkaille tarjotaan mahdollisuus esittäytyä tällä sivulla. Sivu julkaistaan 30.9. Ehdokkaita, jotka haluavat esittelynsä siihen mennessä, pyydetään toimittamaan materiaalit viimeistään 28.9. klo 23.59. Esittely on mahdollista toimittaa myös jälkikäteen, jolloin esittelyt lisätään kerran viikossa.

Toimitettavat materiaalit:

• Perustiedot
    • Kotikunta & piiri
    • Mihin pestiin hakee
  • Esittelyteksti
    • Maksimimerkkimäärä 1200 ilman välilyöntejä
    • Voit kertoa esimerkiksi aiemmasta kokemuksestasi Kokoomusnuorissa ja muussa järjestötoiminnassa, miksi haluat valituksi ja minkälaisia asioita pestissäsi edistäisit
  • Kuva
    • Kuvan toivotaan olevan hyvälaatuinen
    • Kuva rajataan neliöksi.

Toimita materiaalit osoitteeseen elmo.eklund@kokoomusnuoret.fi ja otsikoi viestisi “Ehdokasesittely // Oma Nimi”.

Lisätietoja henkilövalinnoista:

Kärkkäinen Juho

Pääsihteeri

juho.karkkainen@kokoomusnuoret.fi

Operatiivisen toiminnan johtaminen, henkilöstön johtaminen, rekrytointi, talous ja hallinto

Eklund Elmo

Viestintäsuunnittelija

elmo.eklund@kokoomusnuoret.fi

Viestinnän suunnittelu ja koordinointi, mainosmateriaalit, poliittinen suunnittelu