Seurakuntavaaliehdokkaat Helsingissä

MIKAEL VUORINEN

Helsinki, Helsingin tuomiokirkkoseurakunta

Olen helsinkiläinen 23-vuotias yrittäjä ja tuotantotalouden opiskelija Aalto-yliopistosta. Seurakunnan toiminta on tärkeä osa elämääni ja olen ollut aktiivisesti mukana lasten ja nuorten toiminnassa ja kesätöissä seurakunnassa. Minulle on tärkeää, että seurakunnassa jokainen voisi kokea itsensä kohdatuksi.

ELINA RIUTTA

Helsinki, Kannelmäen seurakunta

Moikka! Olen Elina Riutta, valtiotieteiden kandidaatti. Opiskelen Helsingin yliopistolla politiikan ja organisaatioiden tutkimuksen maisteriohjelmassa ja teen parhaillaan maisterintutkielmaani. Opiskelujen ohella työskentelen Helsingin Kokoomusnuorten järjestökoordinaattorina ja olen Varusmiesliiton hallituksen jäsen.

Olen ehdolla Kannelmäen seurakunnassa seurakuntaneuvostoon sekä yhteiseen kirkkovaltuustoon. Lähdin ehdokkaaksi, koska on tärkeää, että päätöksenteossa kuuluu nuortenkin ääni. Mielestäni kirkon tulisi tehdä näkyvämmäksi nuorille suunnattua toimintaa, ja painottaa hyväntekeväisyystyötä. Haluan olla mukana varmistamassa, että seurakunnan toiminnassa otetaan kaikki ihmisryhmät tasa-arvoisesti huomioon ja kaikki saavat olla osana seurakunta-yhteisöä.

Anna Enbuske

Helsinki, Ehdolla Lauttasaaren seurakunnan seurakuntaneuvostoon

Olen 25-vuotias partiojohtaja, viestintäkonsultti sekä politiikan ja viestinnän maisteriopiskelija. Muutettuani Helsinkiin, lähdin mukaan Lauttasaaren Luotsityttöjen toimintaan, mikä on tuonut minut Lauttasaaressa seurakunnan pariin. Nuorempana olen ollut aktiivinen kotipaikkakunnallani Rovaniemen seurakunnassa, minkä kautta kirkon päätöksenteko on tullut minulle myös tutuksi.

Olen sitoutunut Tulkaa kaikki -ohjelmaan ja seison kirkkoa eteenpäin vievien liberaalien arvojen ja järkevän päätöksenteon takana. Minulle tärkeä asia on nuorten ja nuorten aikuisten äänen kuuluminen kirkossa.

Emma Mäenpää

Helsinki, ehdolla Kallion seurakunnan seurakuntaneuvostoon sekä kirkkovaltuustoon

Moikka! Olen Emma Mäenpää, luokanopettajaopiskelija Helsingin Kalliosta. Opiskelen Helsingin yliopistossa nyt kolmatta vuotta ja työskentelen opintojeni ohessa järjestökoordinaattorina. Olen toiminut useissa luottamustehtävissä ja omaan myös kokemusta seurakuntavaltuustossa toimimisesta. Ennen helsinkiläistymistäni toimin entisen kotikuntani seurankuntavaltuustossa ryhmäni ensimmäisenä varajäsenenä.

Olen ehdolla Kallion seurakunnasta seurakuntaneuvostoon sekä yhteiseen kirkkovaltuustoon. Halusin lähteä ehdolle seurakuntavaaleihin varmistamaan, että päätöksentekoon pääsee mukaan myös nuoria tyyppejä. On myös tärkeää, että seurakuntien arjessa näkyy monipuolisesti erilaiset kädenjäljet. Omassa seurakunnassani haluaisin kiinnittää erityistä huomiota eri ikäryhmien ja toimijoiden keskinäiseen yhteistyöhön. Kuinka kirkko saataisiin kestämään ihmisten arjessa mukana nyt ja myöhemminkin tulevaisuudessa? Onko kirkon rooli puhtaasti hengellinen, vai voisiko kirkko ottaa vahvemman jalansijan esimerkiksi palveluiden tarjoajana ja erilaisten työ- ja harrastuspolkujen mahdollistajana?

Elmaci Joel

Politiikan ja viestinnän suunnittelija

joel.elmaci@kokoomusnuoret.fi

Poliittisen ja päivittäisen viestinnän suunnittelu ja toteutus, kampanjasuunnittelu