Seurakuntavaaliehdokkaat Pirkanmaalla

Arttu Vuori

Tampere, Messukylän seurakunta

Olen 19-vuotias opiskelija, nuorisojärjestön varapuheenjohtaja, nuorisovaltuuston puheenjohtaja, sosiaali- ja terveyslautakunnan jäsen ja varakaupunginvaltuutettu. Tällä hetkellä viimeistelen opintojani Tampereen yhteiskoulun lukiossa.

Kuluvat kolme vuotta olen ollut mukana seurakuntien nuorten vaikuttajaryhmässä Messukylässä sekä Tampereen seurakuntayhtymässä. Olen osallistunut seurakuntaneuvoston, yhteisen kirkkovaltuuston ja yhteisen kirkkoneuvoston kokouksiin nuorten edustajana. Minulta löytyykin jo kokemusta seurakuntavaikuttamisesta monelta eri tasolta.

Nyt olen ehdolla seurakuntavaaleissa, sillä haluan antaa jokaiselle seurakuntalaiselle aidon mahdollisuuden osallistua ja vaikuttaa seurakunnan toimintaan. Pyrkisin varmistamaan sen, että seurakuntalaisille annetaan osallisuuden kokemuksia päätöksiä tehdessä. Kaikkien pitää olla mukana toimintaa suunniteltaessa.

Haluan huolehtia siitä, että lapsi- ja nuorisotyöhön panostetaan, jotta kirkon elinvoimainen tulevaisuus voidaan turvata. Messukylässä tehdään jo nyt erittäin laadukasta työtä lasten ja nuorten parissa, haluan vähintään turvata nykyiset resurssit. Nykyisellään nuorten illoissa käy jopa 300 nuorta ja henkilökuntaa kaivataan lisää, jotta toiminta on yhtä laadukasta myös tulevaisuudessa.

Minulle on tärkeää, että kirkko on turvallinen paikka aivan jokaiselle ihmiselle. Seurakunnalla on suuri merkitys monen ihmisen elämässä ja toiminnan tulee olla jokaiselle yhdenvertaista sekä tasa-arvoista heidän taustastaan, ominaisuuksistaan tai mistään muustakaan riippumatta. Jokaisen pitäisi saada tulla seurakuntien toimintaan omana itsenään.

Annetaan seurakuntalaisille yhdenvertaisia osallistumisen kokemuksia sekä mahdollisuus olla turvallisesti oma itsensä, tehdään se nykyistä paremmin todeksi!

Pitkänen Nelly

Järjestökoordinaattori

nelly.pitkanen@kokoomusnuoret.fi

+358 45 122 6672