Seurakuntavaaliehdokkaat Varsinais-Suomessa

SIIRI TURUNEN

Turku, Turun tuomiokirkkoseurakunta

Olen Siiri Turunen, 23-vuotias turkulainen nuori ja energinen nainen. Opiskelen kolmatta vuotta sosiaalitieteitä Turun yliopiston yhteiskuntatieteellisessä tiedekunnassa. Toimin opintojeni ohessa taitoluisteluvalmentaja, aktiivisena järjestötoimijana sekä opiskelijoiden ja liikunnan puolestapuhujana.

Vaikuttaminen on aina kiinnostanut minua ja nyt haluan olla tekemässä myös kirkosta meille jokaiselle parempaa ja turvallisempaa paikkaa. Tarvitsemme perinteitä kunnioittavaa ja samalla ajassa elävää kirkkoa, joka uskaltaa olla edelläkävijä. Tarvitsemme myös yhteisöllisen ja avoimen seurakunnan, johon jokainen ihminen haluaa kuulua.

NIKLAS TOIJALA

Turku, Turun tuomiokirkkoseurakunta

Olen Niklas Toijala, 23, turkulainen liiketalouden opiskelija ja työskentelen Kokoomusnuorilla järjestökoordinaattorina. Vapaa-aikaani kulutan järjestötoiminnan, kirjallisuuden sekä luonnon parissa.

Kirkko on tänä päivänä nuorille hyvin kaukainen ja arjessa näkymätön yhteiskunnan osa ja mielestäni nuorten ääni ei kuulu seurakunnan päätöksenteossa riittävästi. Itselleni ehdottoman tärkeitä arvoja ovat lähimmäisen rakkaus, osallisuus ja yksilön arvostaminen. Näiden asioiden edistämiseksi olen ehdolla seurakuntavaaleissa Turun tuomiokirkkoseurakunnassa.

Tuomas Alm

Turku, Turun tuomiokirkkoseurakunta

Itselleni tärkeitä arvoja ovat luonto, kansainvälisyys ja nuorisotyö. Opiskelen kauppatieteitä kolmatta vuotta Turun kauppakorkeakoulussa ja työskentelen Turun yliopiston ylioppilaskunnan hallituksessa. Vapaa-ajallani toimin erilaisissa opiskelija- ja nuorisojärjestöissä ja viihdyn luonnossa, ennen kaikkea merellä.

Kirkolla on tärkeä yhteiskunnallinen rooli kristillisten arvojen vaalijana ja niistä valistavana toimijana. Kirkkoon kuuluu monenlaisia ihmisiä, jotka myös kaipaavat kirkolta ja uskolta erilaista tukea elämänsä eri vaiheissa. Tämän takia tulee myös kirkolla olla monipuolisia toimintoja kerhotoiminnasta diakoniatoimintaan ja kuorolauluihin.

Maria Yli-Jama

Turku,

Olen 23-vuotias turkulainen opiskelija ja poliittinen suunnittelija. Opiskelen valtio-oppia Turun yliopistossa ja työskentelen poliittisena suunnittelijana Varsinais-Suomen Kokoomuksella. Opintojen lisäksi vaikutan yliopistolla ylioppilaskunnan edustajistossa. Vapaa-aikani kuluu vaihtelevasti avovesiuinnin, kuntosalin ja ruoanlaiton parissa.

Politiikassa ja yhteiskunnallisessa vaikuttamisessa minua ohjaavat kolme arvoa: vastuu, vapaus ja mahdollisuuksien tasa-arvo. Seurakunnassa haluan edistää kestävämpää taloudenpitoa, tilojen monipuolisempaa hyödyntämistä sekä kirkon tarjoaman avun ja tuen saavutettavuuden parantamista.

Toijala Niklas

Järjestökoordinaattori, häirintäyhdyshenkilö

niklas.toijala@kokoomusnuoret.fi

Piiri- ja paikallistoiminnan tukeminen, jäsenyyteen liittyvät asiat (Uusimaa ja Varsinais-Suomi)