Helsingin Kokoomusnuoret

Liity Kokoomusnuoriin!

Yhteystiedot

Helsingin Kokoomusnuorten piiritoimisto koordinoi ja toteuttaa kokoomusnuorten käytännön toimintaa Helsingissä. Autamme mielellämme kaikissa mieltäsi askarruttavissa kokoomusnuoriin liittyvissä kysymyksissä.

Helsingin Kokoomusnuoret ry
Töölönkatu 3 A, 4.krs

Helsingin Kokoomus

Soini Tella

Helsingin Kokoomusnuorten puheenjohtaja

tella.soini@gmail.com

Leino Mona

Helsingin Kokoomusnuorten varapuheenjohtaja

moona.leino@gmail.com

Riutta Elina

Järjestökoordinaattori

elina.riutta@kokoomusnuoret.fi

Piiri- ja paikallistoiminnan tukeminen, jäsenyyteen liittyvät asiat (Helsinki)

Helsingin Kokoomusnuoret

Helsingin Kokoomusnuoret ry on Kokoomuksen Nuorten Liiton piirijärjestö, jonka toiminta-alueena on Helsinki.

Arvomme pohjaavat vapauteen, vastuuseen ja kannustavuuteen. On tunnettava vastuunsa ja saatava elää vapaasti haluamallaan tavalla. Yhteiskunnan tulee kannustaa menestymiseen, ei vaikeuttaa sitä.

Haluamme tarjota nuorille paikan vaikuttaa, oppia uutta, saada verkostoja ja luoda koko elämän kestäviä ystävyyksiä. Tapahtumatarjontamme tarkoitus on tukea nuorten osallistumista yhteiskunnalliseen keskusteluun, kouluttaa politiikan eri aihealueista sekä samalla tarjota mielekästä harrastustoimintaa, jonne jokainen on tervetullut juuri sellaisena kuin on hauskanpitoa unohtamatta.

Olitpa sitten kiinnostunut yksittäisestä asiakysymyksestä, hyvästä seurasta tai halukas ryhtymään pääministeriksi, me tarjoamme mahdollisuuden. Tervetuloa mukaan!

Helsingin Kokoomusnuoret Instagramissa

Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko sanoi Keskustan puoluevaltuuston kokouksessa 20.11.2021, että Keskusta ei tule olemaan mukana hallituksessa, jossa keimaillaan talousryhdin hylkäämisen kanssa.❌

Talouden tasapainottaminen oli Keskustan Antti Rinteelle esittämien kynnyskysymysten ensimmäinen kohta👇🏼
”Hyvän talous- ja työllisyyskehityksen jatkaminen siten, että sitoudutaan 75 %:n työllisyysasteeseen ja siihen, että julkinen talous (ml. kuntatalous) on tasapainossa vuonna 2023”.

Eilen Annika Saarikko esitteli Suomen alustavan budjetin ensi vuodelle: 6,3 miljardia euroa alijäämää. Se nostaa Suomen valtion velan 144 miljardiin euroon. Velanottoa perustellaan koronasta ja sodasta aiheutuvilla kustannuksilla. Kokoomusnuoret tyrmää budjettiesityksen sekä ihmettelee hallituspuolueiden puheiden ja tekojen ristiriitaisuutta.

Samalla, kun velkarahaa otetaan ennennäkemättömään tahtiin, päätti Keskusta avata vaalikamppailunsa esittämällä kertaluontoista lapsilisärahaa kaikille suomalaisille perheille, myös keskituloisille ja rikkaille. Keskusta pitää itseään edelleen valtionhoitajapuolueena, mutta Kokoomusnuorten mielestä olisi aika, että Keskusta käärii hihat ja alkaa pitämään huolta hyvinvointivaltiosta tai toteuttaa lupauksensa ja lähtee pois hallituksesta👞
Kokoomusnuoret: Samalla, kun lomailet, kaikilla ukrainalaisilla ei ole kotia, johon palata.

Viime viikkoina on nähty, että venäläisille turisteille myönnetään edelleen viisumeita Suomeen.

Kunnes asiaan tulee muutos, on Kokoomusnuoret ostanut mainospaikan Vaalimaan rajanylityspaikan vierestä, jossa venäläisiä matkaajia muistutetaan ukrainalaisten tuskasta.
Taulussa lukee venäjäksi: Samalla, kun lomailet, kaikilla ukrainalaisilla ei ole kotia, johon palata.

Lue koko kannanottomme nettisivuiltamme!
Tänään on alkanut Ruotsin syyskuun 2022 vaalien ulkomaanäänestys. Muistuta Suomessa asuvia ruotsalaisia ystäviäsi ja tuttaviasi siitä, että he voivat nyt äänestää! Ja että he voivat äänestää sisarpuoluettamme Moderaatteja.
💙
I dag startar utlandsröstningen i Sverige. Påminn svenska vänner och bekanta som bor i Finland att de nu kan rösta! Och att de kan rösta på vårt systerparti Moderaterna.
@mufswe @moderaterna
Käyttöhuoneita vaativa kansalaisaloite sai eilen täyteen 50 000 allekirjoitusta ja etenee eduskuntaan!🤩
Kokoomusnuoret ovat onnessaan siitä, että Suomi on ottamassa pikkuhiljaa askeleita kohti inhimillisempää huumepolitiikkaa.
Kokoomusnuoret vaativat, että Suomen ja Venäjän välinen raja suljetaan❗️
”Pakotteiden kiristäminen ei riitä, jos niiden vaikutus ei ulotu kansalaisten arkeen”, kannanotossa todetaan.
Lue koko kannanotto nettisivuiltamme, linkki biossa!
Kokoomusnuoret onnittelevat puheenjohtaja Ida Leinoa ja Ossi Hyvöstä naimisiinmenon johdosta.
Paljon onnea yhteiseen tulevaisuuteen❤️

📷: Essi Jäälinna
Kokoomusnuoret toivottavat onnea tänään palvelukseen astuneille!🪖
Olette nyt suorittamassa asepalvelusta aikana, jolloin sen tärkeys korostuu entistä vahvemmin.

Meidän tavoiteohjelmamme linjaa asepalveluksesta seuraavasti:

👉🏻Ulotetaan asevelvollisuus koskemaan kaikkia 18-60-vuotiaita sukupuolesta riippumatta, jonka myötä otetaan käyttöön valikoiva asevelvollisuus.
👉🏻Maanpuolustusverovähennys otetaan käyttöön palveluksen suorittaneille.
👉🏻Varusmiespalveluksesta ja kertausharjoituksista maksettavan päivärahan suuruutta nostetaan.

Olemme myös mukana @yhteisvoimat kansalaisaloitteessa, jonka voi vielä allekirjoittaa!
Aurinkoista heinäkuuta!
Tästä löytyy kootusti kaikkien Kokoomusnuorten piirijärjestöjen tapahtumat☀️
Poliittisten nuorisojärjestöjen STOP häirinnälle –kampanja käyntiin!

Eduskuntapuolueiden nuorisojärjestöt haluavat saada aikaan aidon muutoksen järjestöjen suhtautumisessa häirintään ja toimenpiteissä häirinnän kitkemiseksi, jotta kaikki voivat osallistua nuorisojärjestöjen toimintaan turvallisesti.

Siksi järjestöt lanseeraavat STOP häirinnälle –kampanjan, jonka tarkoituksena on haastaa muita nuorisojärjestöjä jakamaan omia hyviä käytänteitään ja toimintaperiaatteitaan  häirinnän estämiseksi, siihen puuttumiseksi sekä terveen toimintakulttuurin edistämiseksi.

Kampanjaan mukaan haastetut järjestöt ja muut tahot voivat esitellä omia hyväksi havaitsemiaan käytänteitään blogitekstien, videoiden tai somepostausten avulla vapaasti hashtagin #stophäirinnälle alla. STOP häirinnälle –kampanjan perusajatus on, että yhdessä voimme tehdä vaikuttavia toimia häirinnästä vapaan järjestökentän puolesta!
Poliittiseen toimintaan osallistumisen tulee olla turvallinen kokemus jokaiselle. Jos koet epäasiallista kohtelua tai häirintää, älä jää yksin, vaan kerro siitä.
Politiikan Approbatur tulee jälleen!🤩
Tervetuloa oppimaan uutta ja pitämään hauskaa Kokoomusnuorten kesälukioon eli Politiikan Approbaturin 51. vuosikurssille 1.-7.8.2022!
Politiikan Approbatur, eli ystävien kesken Appro, tarjoaa ainutlaatuisen mahdollisuuden oppia uutta politiikan eri alueilta, kehittyä politiikan tekemisessä käytännössä sekä valaista itseään kokoomuksen historiasta ja kokoomuslaisesta aatteesta. Approlla syvennytään politiikan polttaviin aiheisiin ja kokoomuslaiseen aatteeseen nimekkäiden asiantuntijoiden johdolla hienoja ja juhlallisia perinteitä unohtamatta.
Politiikan Approbatur on täydellinen tapahtuma sekä kokeneille, että toiminnassa aloittaville aktiivisille kokoomusnuorille.
Huomioithan, että tapahtuman ikäraja on 18 vuotta.

Linkki ilmoittautumislomakkeeseen löytyy biosta! Luethan lomakkeen kokonaan ja tarkasti.
Kokoomusnuorten aloite "Yksittäispakattuihin käyttöpusseihin pakatun purutupakan myynti sallittava Suomessa" on mennyt läpi Kokoomuksen puoluekokouksessa!

Lue aloite nettisivuiltamme!
Aurinkoista kesäkuuta kaikille!
Toimistolla on vipinää ilmassa, kun puoluekokous lähenee ja perjantaina mennään🤩
Tässä myös kaikki meidän muut tämän kuun tapahtumat, joista osa jo ollut, mutta monia vielä jäljellä!
Törmäillään Kalajoella👏🏻
This error message is only visible to WordPress admins
Error: Cannot add access token directly to the shortcode.
Paul Brooker flickr.com/trojanllama

Helsingin Kokoomusnuorten paikallisyhdistykset