Työlinja

Tulevaisuuden Suomessa yhä useampi käsipari on työelämän ulkopuolella väestön ikääntymisen vuoksi. Pienenevä joukko työikäisiä pitää huolta siitä, että hyvinvointiyhteiskunnan palveluita voidaan rahoittaa niitä tarvitseville.

Työikäisen väestön taakan ei pidä kasvaa, vaan päinvastoin työn tekemisen kannustimia tulee parantaa.

Me Kokoomusnuoret haluamme, että seuraava hallitus ottaa keskeiseksi tavoitteekseen Työlinjan.

Pohjoismainen hyvinvointivaltio tarvitsee pohjoismaisen työllisyysasteen. Suomen tulee tavoitella yli 80 prosentin työllisyysastetta.

Työn verotusta ja verotuksen progressiota tulee keventää merkittävästi. Ylin marginaalivero tulee laskea korkeintaan 50 prosenttiin. Verokevennykset tulee rahoittaa kulutus- ja haittaverotusta kiristämällä tai menoleikkauksilla.

Työperäistä maahanmuuttoa on lisättävä. Työperäisen maahanmuuton tarveharkinnasta on luovuttava.⁣⁣

Osa-aikatyö kunniaan! On parempi olla edes osin töissä kuin täysin työelämän ulkopuolella. Osatyökykyisten palkkaamista sekä työn ja sosiaaliturvan yhdistämistä pitää helpottaa.⁣⁣

Seuraavissa vaaleissa päätetään Suomen tulevaisuudesta. Äänestä kokoomusnuorta ja valitse Työlinja!

Load More...
Haluamme kuulla juuri sinun mielipiteesi 📣 Mil Haluamme kuulla juuri sinun mielipiteesi 📣

Millainen järjestö Kokoomusnuoret on tulevaisuudessa? Mikä on meidän tärkein päämäärämme? Tule mukaan keskustelemaan tulevaisuuden visiosta ja ylipäätään Kokoomusnuorten suunnasta torstaina klo 18 alkaen Zoomiin 💭 Postaamme linkin torstaina Facebook-tapahtumaan sekä IG-storyyn!

Koetko, että haluat todella iskeä kädet saveen ja lähteä viikonlopuksi pohtimaan hyvään seuraan Kokoomusnuorten strategiaa 🧐 Ajatuksesi on kuultu! Tule mukaan Strategiaviikonloppuun Kouvolaan 22.-23.8. 💪🏻 Tämä on todella se paikka, jota et halua missata, jos haluat olla työstämässä uutta strategiaa.

Kokoomusnuorilla on käynnissä strategian uudistaminen. Strategia uusitaan noin 4-5 vuoden välein. Lopullisen strategian hyväksyy liittokokous marraskuussa 2020.
Hyvää maailman ympäristöpäivää!🌍⁣ ⁣ Hyvää maailman ympäristöpäivää!🌍⁣
⁣
Kokoomusnuoret kantaa suurta huolta ilmastonmuutoksesta sekä luonnon monimuotoisuuden tuhoutumisesta. ⁣
Esitämme muun muassa seuraavaa:⁣
⁣
🔹 Muutetaan verotusta siten, että sen painopiste on päästöissä ja ympäristöhaitoissa samalla keventäen työn ja yrittämisen verotusta.⁣
🔹 Kaivoslaki uudistetaan ottamaan paremmin huomioon maanomistajan omistusoikeuden ja luonnonsuojelun. Suomessa harjoitettavasta kaivostoiminnasta perittäviä rojaltimaksuja korotetaan yleiseurooppalaiselle tasolle.⁣
🔹 Tarpeettomien mikromuovien käyttö pyritään kieltämään ja niiden pääsy vesistöihin estämään tehokkaalla kaupunkialueiden hulevesikäsittelyllä veden puhtauden turvaamiseksi.
Rasismin vastustaminen on meidän kaikkien tehtäv Rasismin vastustaminen on meidän kaikkien tehtävä. #blackouttuesday
Kokoomusnuorten jäsenhankintakilpailu on nyt päättynyt, ja ahkerin suosittelija on ollut Niklas Salmela!🔥 Palkinnoksi Niklas pääsee illallistamaan Kokoomuksen puheenjohtaja Petteri Orpon kanssa.⁣
⁣
Kilpailun aikana saimme huimasti uusia jäseniä. Suuri kiitos kaikille kilpailuun osallistuneille ja tervetuloa uusille jäsenille!
Kokoomusnuoret rekrytoi!⁣ ⁣ Etsimme vahvistuks Kokoomusnuoret rekrytoi!⁣
⁣
Etsimme vahvistuksia joukkoomme erityisesti tulevia kuntavaaleja silmällä pitäen. Mikäli työskentely politiikan ytimessä ja rennossa työyhteisössä kiinnostaa, laita hakemus tulemaan 31.5. mennessä!⁣
⁣
Järjestökoordinaattori vastaa Kokoomusnuorten alueellisen toiminnan tukemisesta. Työtehtäviin kuuluu tiivis yhteydenpito vastuupiirijärjestöjen luottamus- ja vapaaehtoistoimijoihin, erilaisten tapahtumien järjestämistä, viestinnän monipuolisia tehtäviä sekä yhteydenpitoa Kokoomusnuorten sidosryhmiin.⁣
⁣
Viestintäsuunnittelija vastaa Kokoomusnuorten viestinnän suunnittelun ja toteutuksen kokonaisuudesta. Työnkuvaan kuuluvat myös Kokoomusnuorten kampanjasuunnittelu, poliittisen viestinnän tuotanto sekä kevään 2021 kuntavaaleihin valmistautuminen.⁣
⁣
Lisää tietoa työpaikoista löydät verkkosivuiltamme (linkki biossa)!
93 547 kaatunutta antoi sodissamme oman elämänsä, jotta me voimme elää tänä päivänä vapaassa yhteiskunnassa.
Emmehän koskaan unohda näitä sankareitamme! 🇫🇮
Tänään on kansainvälinen homo-, bi- ja transfo Tänään on kansainvälinen homo-, bi- ja transfobian vastainen päivä. ⁣
🏳‍🌈⁣
Vuonna 1990 WHO lopetti homoseksuaalisuuden luokittelun psykologiseksi häiriöksi. Tätä muistetaan joka vuosi 17.5. kiinnittämällä huomiota seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen oikeuksiin. Yksikin syrjinnälle, viharikoksille, vangitsemiselle, kidutukselle ja pahimmillaan teloituksille heidän seksuaalisen suuntautumisensa tai sukupuoli-identiteettinsä vuoksi altistuva on liikaa. ⁣
🏳‍🌈⁣
Tänään, kuten kaikkina muinakin päivinä, Kokoomusnuoret puolustaa ihmisten yksilönvapautta ja oikeutta rakastaa rajoitta. 💙🏳‍🌈 #IDAHOT #kokoomus
Suomen ylioppilaskuntien liitto on osallistunut 43 Suomen ylioppilaskuntien liitto on osallistunut 430 miljoonaa -kampanjaan, jonka tavoitteet todellisuudessa koskevat muun muassa yrittämisen verottamisen kiristämistä.⁣
⁣
SYL on opiskelijoiden edunvalvontajärjestö, jonka asiantuntemukseen ei kuulu verokysymykset, eikä sen kuuluisi käyttää rajallisia resurssejaan tällaiseen kampanjaan osallistumiseen. Kokoomuksen edustajistoryhmät vaatii SYL:a keskittymään sen ydintehtävään eli opiskelijoiden edunvalvontaan.
Hyvää äitienpäivää!🎉 Toimiva perhepolitii Hyvää äitienpäivää!🎉 Toimiva perhepolitiikka mahdollistaa työssäkäynnin ja vanhemmuuden yhdistämisen, turvaa lapsille yhdenvertaiset lähtökohdat elämään ja tukee lapsiperheiden hyvinvointia.

Perhepolitiikalla on kyettävä tukemaan sukupuolten välistä yhdenvertaisuutta erityisesti työnantajan äitiriskiä ja työnantajalle koituvia vanhemmuuden kustannuksia tasaamalla. Niin ikään sukupuolten välistä eroa vanhempainvapaan käytön suhteen on kyettävä vähentämään.

Kokoomusnuoret esittää tavoiteohjelmassaan, että: 🔹Vanhempainvapaata on oltava mahdollista siirtää myös muulle lähisukulaiselle kuin juridiselle vanhemmalle. 🔹Vanhemmuuden kustannuksia siirretään työnantajilta yhteiskunnalle naisten työllisyyden kohentamiseksi. 🔹Kehitetään avointa adoptiota ja kartoitetaan sen mahdollisuuksia lastensuojelun keinona. Adoptio on otettava lastensuojelun välineeksi ja adoptio vaihtoehtona on kirjattava lastensuojelulakiin. 🔹Sijaissynnyttäminen mahdollistetaan Suomessa.
Hyvää Eurooppa-päivää!🇪🇺 Tartuimme Euro Hyvää Eurooppa-päivää!🇪🇺 Tartuimme Eurooppanuorten haasteeseen, ja kuvassa Kokoomusnuorten liittohallituksen jäsenet kertovat mielestään parhaat asiat Euroopan unionissa.

Mikä sun mielestä on parasta EU:ssa? #oleneurooppalainen
Hallituksen ravintoloille suunnattu tukipaketti on Hallituksen ravintoloille suunnattu tukipaketti on auttamatta liian suppea, eikä tule olemaan riittävä konkurssiaallon estämiseksi.⁣
⁣
Kokoomusnuoret esittää seuraavia toimenpiteitä ravintoloiden tukemiseksi:⁣
⁣
🔹Mahdollistetaan alkoholin ulosmyynti sekä etämyynti (kotiinkuljetus) koko ravintolan aukiolon ajan. Ulosmyynti on laajennettava koskemaan myös viinejä.⁣
⁣
🔹Ei tiukenneta anniskeluaikoja, vaan rajoitetaan asiakasmääriä ja asiakaspaikkojen etäisyyksiä toisistaan.⁣
⁣
🔹Sidotaan tuen määrä edellisen vuoden vastaavaan ajanjaksoon, eikä tammi- ja helmikuuhun, jotka ovat perinteisesti koko vuoden hiljaisimpia aikoja ravintoloille.⁣
🔹Nostetaan lounasedun yläraja 18 euroon.⁣
⁣
🔹Mahdollistetaan paikallinen sopiminen ravintola-alan työpaikoilla. ⁣
⁣
Koko kannanotto on luettavissa verkkosivullamme, linkki biossa!
Toukokuun tapahtumakalenteri on julkaistu!🔥⁣ Toukokuun tapahtumakalenteri on julkaistu!🔥⁣
⁣
Lisätietoa tapahtumista löydät verkkosivuiltamme, linkki on biossa.
Kokoomusnuorten aloite Fideszin nuorisojärjestö Kokoomusnuorten aloite Fideszin nuorisojärjestö Fidelitaksen erottamiseksi Youth of the European People’s Party -järjestöstä on hyväksytty järjestön neuvoston kokouksessa. ⁣
⁣
Aloite keräsi historiallisen laajan tuen. Sen allekirjoitti 19 Kokoomusnuorten sisarjärjestöä – osa uhmaten omien emopuolueidensa passiivisuutta!
Linkki tiedotteeseen biossa!
Etsitkö vappuaatoksi tekemistä ja hyvää seuraa Etsitkö vappuaatoksi tekemistä ja hyvää seuraa? Meillä on siihen ratkaisu. Tule mukaan Pääsihteerin virtuaalisille Wappubooleille! Pue yllesi kreisein wappuasu ja osallistu hulvattomaan vappuasukisaan tai kisaile leikkimielisessä kahoot-tietovisassa. Tule nostamaan virtuaaliset wappumaljat Kokoomusnuorten kansanedustajien @janneheikkinen ja @matiasmarttinen kanssa klo 15 alkaen 🥳

Tarkemmat ohjeet ja linkin Zoomiin pääsemiseen löydät vappuaattona Facebook-tapahtumasta, linkkiä pyritään jakamaan myös muihin kanaviin! Nähdäänhän wappumerkeissä viikon kuluttua 🎈

Ps. Meillä on vappuaatolle yllätyksiä luvassa, joten stay tuned 😜

#wappuboolit2020
Meidän pääsihteeri Kristianista tulee isä!🤩 Meidän pääsihteeri Kristianista tulee isä!🤩 Tulisiko sinusta uusi pääsihteerimme? Lisää tietoa hausta löydät biossa olevan linkin takaa.
Otimme kantaa kevään ylioppilaiden asemaan ja ti Otimme kantaa kevään ylioppilaiden asemaan ja tilanteeseen korkeakoulupaikkoja hakiessa.
🔹
Tänään tulleen tiedon mukaan yliopistojen pääsykokeita ei toteuteta tänä vuonna normaalisti koronasta johtuen. Vaikka tämä on ymmärrettävää ja terveys menee myös pääsykokeiden edelle, emme ymmärrä, miksi tietoa vaihtoehtoisista oppilasvalintamenetelmistä joudutaan odottamaan edelleen viikkoja. Epätietoisuuteen ei ole enää varaa!
🔹
“Tämän kevään ylioppilaat eivät kilpaile opiskelupaikoista vain oman ikäluokkansa kanssa, vaan kilpailussa on mukana myös aikaisemmin ylioppilaaksi kirjoittaneet. Siksi jo pelkästään viikon varhennus ylioppilaskokeisiin laittoi tämän kevään kirjoittajat epäsuotuisaan asemaan. Lisäheikennyksiä heidän asemaan ei yksinkertaisesti voida hyväksyä”, kommentoi Kokoomusnuorten puheenjohtaja Matias Pajula.
Kokoomusnuorten piiri- ja paikallisyhdistyksillä Kokoomusnuorten piiri- ja paikallisyhdistyksillä on huhtikuussakin aivan huikea määrä tapahtumia!🔥
.
Siirtyminen etätapahtumiin on onnistunut todella mallikkaasti, ja tapahtumia onkin lähemmäs kaksikymmentä huhtikuun aikana.
.
Lisätietoa tapahtumista löydät tapahtumakalenterista verkkosivuiltamme:
kokoomusnuoret.fi/tapahtumat
Helsingin pormestari Jan Vapaavuori lähettää te Helsingin pormestari Jan Vapaavuori lähettää terveiset kaikille lenkkipoluilla liikkuville kokoomusnuorille ja demarinuorille!💪🏼 Olethan sä jo mukana #sinipunahaaste -lenkkihaasteessa?🏃🏼 Jos et vielä, niin tsekkaa lisätiedot biossa olevasta linkistä, ja lähde mukaan!
"Nyt on hyvä tilaisuus soittaa esimerkiksi sille "Nyt on hyvä tilaisuus soittaa esimerkiksi sille työyhteisön hiljaiselle ahertajalle tai luokkakaverille, jota ei opiskelijatapahtumissa juurikaan ole näkynyt.", kirjoittaa liittohallituksen jäsen @hermannisankelo Kokoomusnuorten blogissa.
Linkki blogiin profiilissa!
Tänään vietetään Minna Canthin päivää, tas Tänään vietetään Minna Canthin päivää, tasa-arvon päivää. Minna Canth oli ensimmäinen suomenkielinen naistoimittaja, ja merkittävä suomalainen tasa-arvon ja koulutuksen puolestapuhuja⚖️
.
Tänään on hyvä hetki pysähtyä miettimään sitä, missä meillä olisi vielä tasa-arvossa edistettävää. On erittäin tärkeää, että kaikilla on yhdenvertaiset mahdollisuudet toteuttaa itseään, edetä uralla ja opiskella sitä alaa mikä eniten kiinnostaa.
.
Mahdollisuuksien tasa-arvo on yksi Kokoomusnuorten tärkeimmistä arvoista, ja myös Minna Canth oli yksi mahdollisuuksien tasa-arvon merkittävimmistä pioneereista. Meidän tulee jatkaa tätä erittäin tärkeää työtä joka päivä.
Hyvää Minna Canthin päivää kaikille!🎊
Valtava kiitos lääkäreille, hoitajille ja ihan Valtava kiitos lääkäreille, hoitajille ja ihan jokaiselle, joka tekee työtä Suomen pystyssä pitämiseksi näiden poikkeusolojen aikana🙏
.
Nämä haastavat ajat tulevat vaatimaan ponnisteluja. Nyt meidän kaikkien on muistettava arvostaa ja parhaamme mukaan tukea näitä yhteiskuntamme sankareita.💙
Vaadimme hallitukselta pikaisia toimia verkkokalas Vaadimme hallitukselta pikaisia toimia verkkokalastuksen kieltämiseksi saimaannorpan levinneisyysalueella. Saimaannorpan sukupuutto on estettävä! .
Alla muutama fakta saimaannorppien tilanteesta👇
. 🔹 Ilmastonmuutoksen aiheuttaman leudon talven vuoksi kuutit syntyvät jäälle ilman suojaa, ja merkittävä osa populaatiosta on vaarassa kuolla.
. 🔹 Saimaannorpan yleisin yksittäinen kuolinsyy on kalapyydyskuolleisuus.
. 🔹 Saimaanorppia on elossa vain noin 400 yksilöä.
.
Arvoisa hallitus, nyt tarvitaan norppatekoja, pelkät puheet ja twiitit eivät norppia pelasta!
Hyvää naistenpäivää!💪 Kokoomusnuoret uskoo Hyvää naistenpäivää!💪 Kokoomusnuoret uskoo, että sukupuolten välistä tasa-arvoa edistetään parhaiten valinnanvapautta ja yhdenvertaisia mahdollisuuksia lisäämällä. Esitämme muun muassa, että:
.
🔹Toteutetaan valinnanvapauteen perustuva perhevapaauudistus sekä pienennetään vanhemmuuden kustannuksia työnantajille.
🔹Luovutaan sukupuolikiintiöistä.
🔹Tehostetaan sukupuoleen perustuvan ja seksuaalisen häirinnän vastaista työtä.
.
Tule mukaan tekemään työtä tasa-arvon puolesta! Liity Kokoomusnuoriin osoitteessa kokoomusnuoret.fi.