Poliittiset verkostot

Jäsenemme voivat osallistua poliittiseen valmisteluumme, viestintäämme ja vaikuttamiseemme valtakunnallisten poliittisten verkostojemme kautta.

Poliittiset verkostot

Kunkin verkoston toimintaa johtaa liittohallituksen nimeämä puheenjohtajisto, joka voi osoittaa valmisteluvastuita työryhmille tai yksittäisille verkoston jäsenille.

Verkostojen toiminta on hyvin vapaamuotoista ja jäsenistölähtöistä, ja tarjoaa kelle tahansa mielenkiintoisia mahdollisuuksia saada mielipiteensä, näkemyksensä ja osaamisensa esille, tai ihan vaan oppia itseä kiinnostavasta aihealueesta lisää mielenkiintoisten keskustelujen ja vierailujen parissa!

Tule mukaan vaikuttamaan ja lähde verkostotoimintaan jo tänään, hakulomakkeen ja tietoa verkostoista löydät täältä!

Talouspolitiikan verkosto

Talouspolitiikan verkoston vastuualueena ovat valtiovarainministeriön ja työ- ja elinkeinoministeriön hallinnonalat. Verkosto vastaa muun muassa julkiseen talouteen, verotukseen, valtion omistajaohjaukseen, työmarkkinoihin ja elinkeinoihin liittyvästä politiikasta.

Talouspolitiikan verkoston johtoryhmä:

Aleksi Jusslin, puheenjohtaja
Julia Siimento, varapuheenjohtaja
Hans Weurlander
Jaakko Koskela
Joona Paija

Aleksi Jusslin
Talouspolitiikan verkoston puheenjohtaja
aleksi.jusslin@icloud.com

Sivistyspolitiikan verkosto

Sivistyspolitiikan verkoston vastuualueena on opetus- ja kulttuuriministeriön hallinnonala. Verkosto vastaa muun muassa varhaiskasvatukseen, perusopetukseen, ammatilliseen koulutukseen, lukiokoulutukseen, korkeakouluihin, tieteeseen, tekijänoikeuksiin, kulttuuriin, liikuntaan ja nuorisoon liittyvästä politiikasta.

Sivistyspolitiikan verkoston johtoryhmä:

Siiri Turunen, puheenjohtaja
Teresa Bäckström, varapuheenjohtaja
Otso Välimäki
Susan Parviainen
Janina Gunnar

Siiri Turunen
Sivistyspolitiikan verkoston puheenjohtaja
siirianniina.turunen@gmail.com

Hyvinvointipolitiikan verkosto

Hyvinvointipolitiikan verkoston vastuualueena on sosiaali- ja terveysministeriön hallinnonala. Verkosto vastaa muun muassa sosiaali- ja terveyspalveluihin, sosiaaliturvaan, eläkkeisiin, perheisiin ja päihteisiin liittyvästä politiikasta.

Hyvinvointipolitiikan verkoston johtoryhmä:

Mea Vähä-Jaakkola, puheenjohtaja
Viivi Laitinen, varapuheenjohtaja
Arttu Leppäkynnäs
Satu Westerholm
Onni Kuivala

Mea Vähä-Jaakkola
Hyvinvointipolitiikan verkoston puheenjohtaja
meavahajaakkola@gmail.com

Ulko- ja turvallisuuspolitiikan verkosto

Ulko- ja turvallisuuspolitiikan verkoston vastuualueena ovat ulkoministeriön, puolustusministeriön, sisäministeriön ja oikeusministeriön hallinnonalat. Verkosto vastaa muun muassa ulkosuhteisiin, vapaakauppaan, kehitysyhteistyöhön, maanpuolustukseen, maahanmuuttoon, sisäiseen turvallisuuteen, oikeusjärjestelmään, demokratiaan ja perusoikeuksiin liittyvästä politiikasta.

Ulko- ja turvallisuuspolitiikan verkoston johtoryhmä:

Ville Waltteri Karppi, puheenjohtaja
Janne Welin, varapuheenjohtaja
Kosma Rönkä
Elisa Hyvärinen
Pinja Niinivuori

Ville Waltteri Karppi
Ulko- ja turvallisuuspolitiikan verkoston puheenjohtaja
viwaka96@gmail.com

Ympäristö- ja yhdyskuntapolitiikan verkosto

Ympäristö- ja yhdyskuntapolitiikan verkoston vastuualueena ovat ympäristöministeriön, maa- ja metsätalousministeriön ja liikenne- ja viestintäministeriön hallinnonalat sekä työ- ja elinkeinoministeriön osalta ilmastopolitiikka. Verkosto vastaa muun muassa ilmastoon, energiaan, ympäristöön, luonnonvaroihin, maatalouteen, maankäyttöön, rakentamiseen, asumiseen, liikenteeseen ja viestintään liittyvästä politiikasta.

Ympäristö- ja yhdyskuntapolitiikan verkoston johtoryhmä:

Mona Pyykkönen, puheenjohtaja
Antti Oivanen, varapuheenjohtaja
Vertti Anttila
Jere Ojanen
Aapomikko Matti

Mona Pyykkönen
Ympäristö- ja yhdyskuntapolitiikan verkoston puheenjohtaja
mona.pyykkonen@live.fi

Eurooppa-verkosto

Eurooppa-verkoston vastuualueena ovat Euroopan unioniin liittyvät kysymykset, kuten ajankohtaiset ja pidemmät aikavälin haasteet ja mahdollisuudet, joita Eurooppa, Euroopan unioni ja eurooppalaiset kohtaavat.

Eurooppa-verkoston johtoryhmä:

Sami Matikainen, puheenjohtaja
Maria Yli-Jama, varapuheenjohtaja
Riku Hirsimäki
Kristian Virta
Ninni Norra

Sami Matikainen
Eurooppa-verkoston puheenjohtaja
matikainensami15@gmail.com

Lähde mukaan verkostotoimintaan!

Tällä lomakkeella voit ilmoittaa kiinnostuksestasi Kokoomusnuorten poliittisissa verkostoissa toimimiseen vuonna 2022. Verkostojen jäsenyys on mahdollista kaikille kokoomusnuorten jäsenille. Haku on jatkuva, joten määräaikaa ei ole. Lisätietoja toiminnasta saat pian ilmoittauduttuasi verkostoon!

Tietosuojaseloste – tapahtumat ja poliittiset verkostot