Kaakkois-Suomen Kokoomusnuoret

Tervetuloa mukaan!

Keitä me olemme?

Kaakkois-Suomen Kokoomusnuoret ry on yksi Kokoomuksen Nuorten Liiton kahdestatoista piirijärjestöstä. Toiminta-alueenamme on Kymenlaakson, Etelä-Karjalan ja Etelä-Savon maakunnat, eli Kaakkois-Suomen vaalipiiri kokonaisuudessaan. Toimintamme keskuksia ovat Kouvola, Kotka, Lappeenranta ja Mikkeli, mutta innokkaita toimijoitamme löytyy myös muualta, esimerkiksi Iitistä ja Mäntyharjulta.

Kaikille vaikuttamisesta kiinnostuneille muodostamme väylän eteenpäin – olipa kyse paikallispolitiikasta tai puolueyhteisön kautta vaikuttamisesta. Koulutamme jäsenistöämme, ideoimme uutta ja otamme rohkeasti kantaa.

Vuotuisesta toimintakalenteristamme löydät niin erilaisia seminaareja, tutustumiskäyntejä kuin rentoja bileitäkin. Takaamme, että joukossamme on hauskaa ja toiminta on antoisaa, olitpa sitten poliitikonalku tai bailaaja.

Tärkeintä on hyvä porukka ja yhdessä tekeminen. Siksi haluamme nähdä sinut joukossamme mukana!

Tervetuloa Kaakkoon!

Paikallisyhdistykset

Kotkan Seudun Kokoomusnuoret

Perinteikäs paikallisyhdistys Etelä-Kymenlaaksossa. Toimintamme keskus on Kotka, mutta pyrimme toimimaan koko seudulla, eli Haminaa, Pyhtäätä, Virolahtea ja Miehikkälää myöten. Pääosa toimijoistamme on opiskelijoita, joten erityisesti opiskelijoiden asiat ovat meille tärkeitä. Ajamme luonnollisesti oikeistolaisempaa politiikkaa - ja niinistöläiselle talouspolitiikallehan tässä konkurssipesässä olisi käyttöä! Puheenjohtajana toimii Niklas Karhu.

Kouvolan Seudun Kokoomusnuoret

Kouvolan Seudun Kokoomusnuoret on Kaakkois-Suomen alueen suurin paikallisyhdistys ja toimii myös tiiviissä yhteistyössä alueen muiden paikallisyhdistysten ja piirijärjestön kanssa. Yhdistys toimii pohjoisessa Kymenlaaksossa, eli Kouvolan ja Iitin alueella. Kouvolan paikallisyhdistyksen yksi tulostavoitteista on lisätä nuorten hyvinvointia alueellamme. Tähän olemme pyrkineet järjestämällä tilaisuuksia, joihin jokaisen on helppo tulla ja oppia vaikuttamisen perusteita. Puheenjohtajana toimii Elma Mettälä. Tervetuloa mukaan toimintaan!

Lappeenrannan Kokoomusnuoret

Nuorten kokoomuslaisten toiminnalla on Lappeenrannassa jo kymmenien vuosien perinteet. LKN:n riveistä on lähtöisin muun muassa nykyinen lappeenrantalainen kansanedustaja Jukka Kopra. Yhdistyksen tehtävänä on ollut aktiivinen vaikuttaminen Lappeenrannan päätöksentekoon tuomalla esille nuori oikeistolainen mielipide erilaisin vaikuttamisen keinoin. Kunnallisvaaleissa ehdolle asettuminen, mielipidekirjoitusten julkaiseminen ja tapahtumien järjestäminen on ollut varsinainen osa vaikuttamisen keinoja. Tervetuloa mukaan! Puheenjohtajana toimii Samuli Kantola.

Mikkelin Kokoomuksen Nuoret

Mikkelin Kokoomuksen Nuoret on kokoomusnuorten paikallisyhdistys Mikkelissä. Tarjoamme mikkeliläisille 15-30-vuotiaille nuorille mahdollisuuden vaikuttaa, oppia ja osallistua nuorekkaassa ja oikeistolaisessa seurassa. Järjestämäämme toimintaan kuuluu yritysvierailuja, luentoja, keskustelutilaisuuksia, koulutustapahtumia ja rennompia virkistystilaisuuksia. Näymme ja kuulumme myös osana muita paikallisia tapahtumia, kuten paikallismedioissakin. Lämpimästi tervetuloa mukaan toimintaan! Puheenjohtajana toimii Samir Pietarinen.

Ollaan yhteyksissä!

Piirijärjestö pitää majaa Kaakkois-Suomen Kokoomuksen kanssa samoissa tiloissa Kouvolassa ja Mikkelissä. Jos joku asia askarruttaa, ota yhteyttä. Meille voi soittaa, mailata tai vaikka tulla käymään!

Jos haluat mukaan toimintaan, mutta et vielä tunne ketään, niin ole rohkeasti yhteydessä puheenjohtajaan Eveliinaan tai piiristä vastaavaan järjestökoordinaattoriin Veronikaan. Tutustutamme sinut porukkaan!

Piirihallitus 2020

Jokikokko Veronika

Järjestökoordinaattori

veronika.jokikokko@kokoomusnuoret.fi

Piiri- ja paikallistoiminnan tukeminen, jäsenyyteen liittyvät asiat (Oulun Lääni, Savo-Karjala, Kaakkois-Suomi)

Kaakkois-Suomen Kokoomusnuoret Instagramissa

Kaakkois-Suomen Kokoomusnuoret toivottaa jokaisell Kaakkois-Suomen Kokoomusnuoret toivottaa jokaiselle ihanaa ystävänpäivää!🥰 #kokoomus
Hei juuri sinä siinä! Tuu tapaamaan Kokoomusnuor Hei juuri sinä siinä! Tuu tapaamaan Kokoomusnuorten puheenjohtajaa @matiaspajula huomenna 1.2 😍 Kouvolan Hansakeskuksessa klo 10.30-11.30 ja Lappeenrannan kaupungintalon aukiolla klo 12.30-13.30. Tule keskustelemaan päivän polttavimmista puheenaiheista, siellä nähdään!💙 #kokoomusnuoret
Moikka! Oon Alisa Hyytiäinen, 19-vuotias kotkalai Moikka! Oon Alisa Hyytiäinen, 19-vuotias kotkalainen. Tänä vuonna oon meidän hallituksen tapahtumavastaavana 😄 Kokoomusnuorissa oon ehtiny olla noin vuoden ajan! Vietän nyt lukion jälkeistä välivuotta töiden parissa. Vapaa-aikana politiikan lisäksi mun aika kuluu opiskelun, treenaamisen ja ystävien parissa ✌🏼
Moikka kaikki! Oon Aleksi Kurki 16-vuotias Pyhtä Moikka kaikki!
Oon Aleksi Kurki 16-vuotias Pyhtääläinen. Ensi viikolla jo 17-vuotias! 🤩
Toimin tänä vuonna meidän piirihallituksen sihteerinä! 😊 Oon ollut Kokoomusnuorten toiminnassa nyt päälle vuoden mukana. Ja nyt ensimmäistä vuotta piirihallituksessa🥳
Politiikan ohella vapaa-aika menee aika paljolti opiskeluun ja tietysti netflixiin sekä kavereiden kanssa oleskeluun! 😁
Hejsan! ☀️ Mä oon Olivia, kohta 18-vuotias lu Hejsan! ☀️ Mä oon Olivia, kohta 18-vuotias lukiolainen Kotkasta. Oon kokoomusnuorissa ollut reilu puolisentoista vuotta mukana. Tällä hetkellä olen meidän hallituksen viestintävastaavana, eli koordinoin muunmuassa näitä somehommia! Oon myös Kokoomusnuorten hyvinvointipolitiikan johtoryhmässä ✌🏼
Politiikan ohella vapaa-aika mulla kuluu salilla treenatessa ja toki mun parhaat ystävät ovat netflix ja jääkaappi 😄

Toivottavasti myös just sulle tulee aivan huippuhyvä vuosi, ja jos kysyttävää tulee niin mua voi aina vetäistä hihasta! 🥰
Tässä on Kaakon delegaatio Kokoomusnuorten talvi Tässä on Kaakon delegaatio Kokoomusnuorten talvipäiviltä! 😊 Talvipäivät oli viikonloppuna Tampereella, kiitos kaikille! 💙 #kokoomusnuoret
#kaakkoissuomi #iloinenitäsuomi
Heippa kaikki! Nimeni on Elma Mettälä ja toimin Heippa kaikki!

Nimeni on Elma Mettälä ja toimin tänä vuonna Kaakkois-Suomen Kokoomusnuorten puheenjohtajana. Kotipaikkakuntani on Kouvola, mutta vietän tällä hetkellä välivuotta Helsingissä asustellen 😊

Olen ollut mukana Kokoomusnuorten toiminnassa noin 2,5 vuotta. Viime vuonna toimin Kouvolan Seudun Kokoomusnuorten pj:nä ja tänä vuonna kyseisen yhdistyksen hallituksen jäsenenä. Minulla on myös neljän vuoden nuorisovaltuustotausta.

Odotan innolla tulevaa vuotta ja uusia haasteita. Meillä on tänäkin vuonna huipputiimi kasassa, joten vuodesta tulee varmasti mahtava 💙💎
Hei, oon Calvin ja hyvin usein täsmällinen ja määrätietoinen. Tykkään vastata kysymyksiin ja keskustella, toki myös vain maata sängyllä ja katsoa netflixiä 🌞 Tai pelata

Jatkan piirimme varapuheenjohtajana ja odotan innolla tulevaa vuotta. Jäsenhankinta on vahvuuteni ja uskon piirimme jatkavan tänäkin vuonna positiivista kehitystä!
Miun ystävä otti tän kuvan perjantaina(10.1) ku oltii Helsingis yhteiskuntaopin kurssin kanssa vierailemassa mm. Suomen Pankilla. Miuta usein kehutaan kaikenmaailman asioista, mutta ite oon ylpein kyvystä ottaa kaikki asiat hymyllä vastaan. Kuten tää 12h koulupäivä, jollon en sekuntiakaan kurtistellut kulmiani 😎

Kirjoitettu 10:38PM, Calvin
Tänään vietettiin piirimme pikkujouluja Lappeen Tänään vietettiin piirimme pikkujouluja Lappeenrannassa 😍🎅🎄 Tämän vuoden puheenjohtajakaksikko Eveliina ja Calvin kiittävät kaikkia kuluneesta vuodesta 💙 Ensi vuonna jatketaan! 🤩💪 #kokoomusnuoret #kaakkoissuomi #pikkujoulut
Järjestöjohdon vaihto on meneillään Helsingiss Järjestöjohdon vaihto on meneillään Helsingissä! 🤩
Kaakkois-Suomea edustavat tämän vuoden puheenjohtaja Eveliina, ensi vuoden puheenjohtaja Elma ja molempien vuosien varapuheenjohtaja Calvin 💙💎 #kokoomusnuoret #kaakkoissuomi #iloinenitäsuomi
Kokoomusnuoret juhlistamassa itsenäisyyspäivää Kokoomusnuoret juhlistamassa itsenäisyyspäivää Kotkan nuorisovaltuuston gaalassa! 💙🇫🇮
Kaakkois-Suomen Kokoomusnuoret palkittiin juuri vu Kaakkois-Suomen Kokoomusnuoret palkittiin juuri vuoden piirinä Kokoomusnuorten liittokokouksessa Espoossa 💙💙💙 Kaakkois-Suomi kiittää suuresti ja kantaa tätä tunnustusta ylpeydellä!
Lisäksi piirimme aktiivinen toimija @calvinotewa palkittiin ahkerana puurtajana, onnea Calvin! 🤩
#kokoomusnuoret #knlliko #kokoomus #kaakkoissuomi
Tänään kokoustettiin @kaakkoissuomenkokoomus sy Tänään kokoustettiin @kaakkoissuomenkokoomus syyskokouksen merkeissä Kouvolassa. Meidän porukkaa oli paikalla edustamassa iso joukko tottakai! 🤩💎 Onnittelut kaikille valituksi tulleille, etenkin uusi puheenjohtaja Jussi Virsunen (@virsu1 ) ja nuorista hallituksen varajäseneksi valittu Roope Nykänen (@nykasenroope ) 💙😊
#kokoomus #kaakkoissuomi #kokoomusnuoret
Eilen pidettiin piirimme syyskokous Mikkelissä! 😊 Kokouksessa tehtiin henkilövalinnat ensi vuodelle.
Piirin puheenjohtajaksi valittiin Elma Mettälä Kouvolasta ja varapuheenjohtajaksi Calvin Otewa Lappeenrannasta.
Taloudenhoitajaksi valittiin Hermanni Toivo Mikkelistä.
Lisäksi piirihallitukseen valittiin Alisa Hyytiäinen,  Samuli Kantola, Aleksi Kurki, Emma Mäenpää, Jori Pahtaharju, Maxim Polin ja Eveliina Savolainen
Varajäseniksi piirihallitukseen valittiin Olivia Lahtinen, Taavi Lautala, Nella Pitkänen, Marko Taipale ja Veijo Tikka.
Onnea kaikille valituille! 💙💎
#kaakkoissuomi #kokoomusnuoret #kokoomus
Tänään Kokoomusnuorten puheenjohtajavaalikiertu Tänään Kokoomusnuorten puheenjohtajavaalikiertue rantautui meille Kaakkois-Suomeen! 😊 Kiitos hyvästä keskustelusta ja paneelista ehdokkaat Matias ja Manolis! Mukava ja mielenkiintoinen ilta 🤩 #kokoomusnuoret #kaakkoissuomi #kokoomus
Tänään pöhistiin Kotkassa ja kunnolla! Paljon Tänään pöhistiin Kotkassa ja kunnolla! Paljon mukavia kohtaamisia ja luovaa kenttäkeskustelua ☺️ Kaunis Kotkamme 💯