Kaakkois-Suomen Kokoomusnuoret

Tervetuloa mukaan!

Keitä me olemme?

Kaakkois-Suomen Kokoomusnuoret ry on yksi Kokoomuksen Nuorten Liiton kahdestatoista piirijärjestöstä. Toiminta-alueenamme on Kymenlaakson, Etelä-Karjalan ja Etelä-Savon maakunnat, eli Kaakkois-Suomen vaalipiiri kokonaisuudessaan. Toimintamme keskuksia ovat Kouvola, Kotka, Lappeenranta ja Mikkeli, mutta innokkaita toimijoitamme löytyy myös muualta, esimerkiksi Iitistä, Mäntyharjulta ja Pyhtäältä!

Kaikille vaikuttamisesta kiinnostuneille muodostamme väylän eteenpäin – olipa kyse paikallispolitiikasta tai puolueyhteisön kautta vaikuttamisesta. Koulutamme jäsenistöämme, ideoimme uutta ja otamme rohkeasti kantaa.

Vuotuisesta toimintakalenteristamme löydät niin erilaisia seminaareja, tutustumiskäyntejä kuin rentoja bileitäkin. Takaamme, että joukossamme on hauskaa ja toiminta on antoisaa, olitpa sitten poliitikonalku tai bailaaja.

Tärkeintä on hyvä porukka ja yhdessä tekeminen. Siksi haluamme nähdä sinut joukossamme mukana!

Tervetuloa Kaakkoon!

Paikallisyhdistykset

Kotkan Seudun Kokoomusnuoret

Perinteikäs paikallisyhdistys Etelä-Kymenlaaksossa. Toimintamme keskus on Kotka, mutta pyrimme toimimaan koko seudulla, eli Haminaa, Pyhtäätä, Virolahtea ja Miehikkälää myöten. Pääosa toimijoistamme on opiskelijoita, joten erityisesti opiskelijoiden asiat ovat meille tärkeitä. Ajamme luonnollisesti oikeistolaisempaa politiikkaa - ja niinistöläiselle talouspolitiikallehan tässä konkurssipesässä olisi käyttöä! Puheenjohtajana toimii Niklas Karhu.

Kouvolan Seudun Kokoomusnuoret

Kouvolan Seudun Kokoomusnuoret on Kaakkois-Suomen alueen suurin paikallisyhdistys ja toimii myös tiiviissä yhteistyössä alueen muiden paikallisyhdistysten ja piirijärjestön kanssa. Yhdistys toimii pohjoisessa Kymenlaaksossa, eli Kouvolan ja Iitin alueella. Kouvolan paikallisyhdistyksen yksi tulostavoitteista on lisätä nuorten hyvinvointia alueellamme. Tähän olemme pyrkineet järjestämällä tilaisuuksia, joihin jokaisen on helppo tulla ja oppia vaikuttamisen perusteita. Puheenjohtajana toimii Elma Mettälä. Tervetuloa mukaan toimintaan!

Lappeenrannan Kokoomusnuoret

Nuorten kokoomuslaisten toiminnalla on Lappeenrannassa jo kymmenien vuosien perinteet. LKN:n riveistä on lähtöisin muun muassa nykyinen lappeenrantalainen kansanedustaja Jukka Kopra. Yhdistyksen tehtävänä on ollut aktiivinen vaikuttaminen Lappeenrannan päätöksentekoon tuomalla esille nuori oikeistolainen mielipide erilaisin vaikuttamisen keinoin. Kunnallisvaaleissa ehdolle asettuminen, mielipidekirjoitusten julkaiseminen ja tapahtumien järjestäminen on ollut varsinainen osa vaikuttamisen keinoja. Tervetuloa mukaan! Puheenjohtajana toimii Samuli Kantola.

Mikkelin Kokoomuksen Nuoret

Mikkelin Kokoomuksen Nuoret on kokoomusnuorten paikallisyhdistys Mikkelissä. Tarjoamme mikkeliläisille 15-30-vuotiaille nuorille mahdollisuuden vaikuttaa, oppia ja osallistua nuorekkaassa ja oikeistolaisessa seurassa. Järjestämäämme toimintaan kuuluu yritysvierailuja, luentoja, keskustelutilaisuuksia, koulutustapahtumia ja rennompia virkistystilaisuuksia. Näymme ja kuulumme myös osana muita paikallisia tapahtumia, kuten paikallismedioissakin. Lämpimästi tervetuloa mukaan toimintaan! Puheenjohtajana toimii Samir Pietarinen.

Ollaan yhteyksissä!

Piirijärjestö pitää majaa Kaakkois-Suomen Kokoomuksen kanssa samoissa tiloissa Kouvolassa ja Mikkelissä. Jos joku asia askarruttaa, ota yhteyttä. Meille voi soittaa, mailata tai vaikka tulla käymään!

Jos haluat mukaan toimintaan, mutta et vielä tunne ketään, niin ole rohkeasti yhteydessä virkaa tekevään puheenjohtajaan Aleksiin tai piiristä vastaavaan järjestökoordinaattoriin Lassiin. Tutustutamme sinut porukkaan!

Piirihallitus 2021

Järjestökoordinaattori

nelly.pitkanen@kokoomusnuoret.fi

+358 45 122 6672

Piiri- ja paikallistoiminnan tukeminen, jäsenyyteen liittyvät asiat (Häme, Kaakkois-Suomi, Pirkanmaa, Uusimaa)

Kaakkois-Suomen Kokoomusnuoret Instagramissa

Hyvää ja rauhallista itsenäisyyspäivää! 💙🇫🇮
Hyvää isänpäivää! 💙
Kokoomusnuorten uudeksi puheenjohtajaksi on tänään valittu tamperelainen leinoida. Paljon onnea! 💙
Kokoomukselle vaalivoitto korkeakoulujen edustajistovaaleissa! 🔥 Saimme 13 lisäpaikkaa tämän syksyn edarivaaleissa. Aivan mieletön tulos! 💙

Valtavat onnittelut uusille edaattoreille ja varaedaattoreille sekä suuri kiitos kaikille ehdokkaille ja vaalityötä tehneille! 👏 Tämä edustajistovaalitulos on vahva osoitus siitä, että kokoomuslaisen politiikan kysyntä on opiskelijoiden keskuudessa korkeassa nousussa.

Nyt juhlitaan! 💙

#kokoomus #kokoomusnuoret #kokoomusopiskelijat #edustajistovaalit #edarivaalit #edustajistovaalit2021
Elina sen sanoi. Suomi Natoon. Nyt.

kansallinenkokoomus #kokoomusnuoret
Kokoomusnuorten puheenjohtaja matiaspajula on huomenna MTS:n nuorisofoorumissa keskustelemassa asevelvollisuudesta! Kannattaa siis olla ruudun ääressä klo 14.40 🖥 Linkki tilaisuuteen löytyy biostamme!
Hyvä yhteiskunta palkitsee aina ahkeruudesta, ei rankaise siitä!

Kokoomus haluaa nostaa pysyvästi opintotuen tulorajoja. Tämä olisi selkeä viesti siitä, että työnteosta halutaan palkita – ei rangaista.

Opintotuen tulorajojen pysyvällä nostolla olisi merkittävä vaikutus opiskelijoiden varallisuuden sekä tärkeän työkokemuksen kartuttamiseen. Äänestä Kokoomusta korkeakoulusi edustajistovaaleissa! 💙

#kokoomus #kokoomusnuoret #kokoomusopiskelijat #tulorajat #ylioppilaskunta #edustajistovaalit #edarivaalit #opiskelijakunta
Hei yliopisto-opiskelija! 👇

Oletko koskaan tullut ajatelleeksi sitä, että ylioppilaskuntaan kuuluminen on pakollista Suomessa, jossa perustuslaki takaa kaikille yhdistymisvapauden? Pidätkö sinäkin ristiriitaisena sitä, että et voi äänestää jaloillasi, mikäli ylioppilaskunta ottaa kantaa asioihin, joista sinä et ole samaa mieltä? Koetko epäreiluksi sen, että ammattikorkeakouluissa opiskelijakuntiin kuuluminen ei ole pakollista, mutta yliopisto-opiskelijana sinut on pakotettu maksamaan ylioppilaskuntaan kuulumisesta?

Me haluamme korkeakouluopiskelijat samalle viivalle! Pakkojäsenyys on periaatteellinen ongelma, jonka me haluamme ratkaista. Vapaaehtoisuus ei tapa ylioppilaskuntia, vaan nimenomaan kannustaisi niitä parantamaan palvelujaan, jotta yhä useampi opiskelija haluaisi vapaaehtoisesti liittyä ylioppilaskunnan jäseneksi laadukkaan edunvalvonnan ja sen tarjoamien palveluiden vuoksi.

Ei ole opiskelijan vika, jos edunvalvontaa ei osata perustella niin hyvin, että yliopisto-opiskelija ymmärtää sen arvon. Ylioppilaskunnat tekevät paljon tärkeää ja hyvää työtä. Siihen kuitenkin pystytään myös ilman pakkojäsenyyttä. Samalla ylioppilaskunnat pääsisivät kehittämään toimintaansa niin, että opiskelijat aidosti haluavat kuulua ylioppilaskuntaansa.

Jos sinä haluat puolustaa opiskelijoiden vapautta, äänestä kokoomusta korkeakoulujen edustajistovaaleissa! 💙

#kokoomus #kokoomusnuoret #kokoomusopiskelijat #pakkojäsenyys #ylioppilaskunta #edustajistovaalit #edarivaalit
Keskustan rooli Marinin hallituksessa on toimia vasemmistopuolueiden kynnysmattona ja takaajana.

Siksi lähetimme hallituspuolueiden puoluetoimistoille Keskusta-kynnysmatot muistuttamaan hallituksen dynamiikasta!

#budjettiriihi

Lue kannanottomme, linkki biossa!
Hyvää yrittäjän päivää!

Kokoomusnuoret toivottaa kaikille hyvää yrittäjän päivää ja muistuttaa, että yrittäjät ovat tärkeä yhteiskunnan perusta. Rakennetaan yhdessä Suomea, jossa yrittäjyys, työnteko ja ahkeruus kannattaa ja palkitaan!

#kokoomusnuoret #yrittäjänpäivä
Kuntien velkaantumiselle on laitettava stoppi! Nykytahdilla kunnat näivettyvät, ja jos haluamme säilyttää kunnat elinvoimaisina, on nykyinen velkaantuminen taitettava. Emme voi antaa tulevien sukupolvien maksaa meidän laskujamme. 💙 Liity mukaan Kokoomusnuoriin, jos haluat olla mukana vaikuttamassa tähän ja moniin muihin kysymyksiin – linkki biossa!

#kokoomusnuoret
Espoon Kokoomuksen valtuustoryhmä on päättänyt esittää Kokoomusnuorten entistä puheenjohtajaa Henrik Vuornosta Espoon kaupunginhallituksen puheenjohtajaksi!

Kokoomusnuoret onnittelee Henrikiä luottamuksesta ja toivottaa menestystä tehtävään! 💙

Kuva: Essi Jäälinna
Paul Brooker flickr.com/trojanllama