Kaakkois-Suomen Kokoomusnuoret

Tervetuloa mukaan!

Keitä me olemme?

Kaakkois-Suomen Kokoomusnuoret ry on yksi Kokoomuksen Nuorten Liiton kahdestatoista piirijärjestöstä. Toiminta-alueenamme on Kymenlaakson, Etelä-Karjalan ja Etelä-Savon maakunnat, eli Kaakkois-Suomen vaalipiiri kokonaisuudessaan. Toimintamme keskuksia ovat Kouvola, Kotka, Lappeenranta ja Mikkeli, mutta innokkaita toimijoitamme löytyy myös muualta, esimerkiksi Iitistä, Mäntyharjulta ja Pyhtäältä!

Kaikille vaikuttamisesta kiinnostuneille muodostamme väylän eteenpäin – olipa kyse paikallispolitiikasta tai puolueyhteisön kautta vaikuttamisesta. Koulutamme jäsenistöämme, ideoimme uutta ja otamme rohkeasti kantaa.

Vuotuisesta toimintakalenteristamme löydät niin erilaisia seminaareja, tutustumiskäyntejä kuin rentoja bileitäkin. Takaamme, että joukossamme on hauskaa ja toiminta on antoisaa, olitpa sitten poliitikonalku tai bailaaja.

Tärkeintä on hyvä porukka ja yhdessä tekeminen. Siksi haluamme nähdä sinut joukossamme mukana!

Tervetuloa Kaakkoon!

Paikallisyhdistykset

Kotkan Seudun Kokoomusnuoret

Perinteikäs paikallisyhdistys Etelä-Kymenlaaksossa. Toimintamme keskus on Kotka, mutta pyrimme toimimaan koko seudulla, eli Haminaa, Pyhtäätä, Virolahtea ja Miehikkälää myöten. Pääosa toimijoistamme on opiskelijoita, joten erityisesti opiskelijoiden asiat ovat meille tärkeitä. Ajamme luonnollisesti oikeistolaisempaa politiikkaa - ja niinistöläiselle talouspolitiikallehan tässä konkurssipesässä olisi käyttöä! Puheenjohtajana toimii Niklas Karhu.

Kouvolan Seudun Kokoomusnuoret

Kouvolan Seudun Kokoomusnuoret on Kaakkois-Suomen alueen suurin paikallisyhdistys ja toimii myös tiiviissä yhteistyössä alueen muiden paikallisyhdistysten ja piirijärjestön kanssa. Yhdistys toimii pohjoisessa Kymenlaaksossa, eli Kouvolan ja Iitin alueella. Kouvolan paikallisyhdistyksen yksi tulostavoitteista on lisätä nuorten hyvinvointia alueellamme. Tähän olemme pyrkineet järjestämällä tilaisuuksia, joihin jokaisen on helppo tulla ja oppia vaikuttamisen perusteita. Puheenjohtajana toimii Elma Mettälä. Tervetuloa mukaan toimintaan!

Lappeenrannan Kokoomusnuoret

Nuorten kokoomuslaisten toiminnalla on Lappeenrannassa jo kymmenien vuosien perinteet. LKN:n riveistä on lähtöisin muun muassa nykyinen lappeenrantalainen kansanedustaja Jukka Kopra. Yhdistyksen tehtävänä on ollut aktiivinen vaikuttaminen Lappeenrannan päätöksentekoon tuomalla esille nuori oikeistolainen mielipide erilaisin vaikuttamisen keinoin. Kunnallisvaaleissa ehdolle asettuminen, mielipidekirjoitusten julkaiseminen ja tapahtumien järjestäminen on ollut varsinainen osa vaikuttamisen keinoja. Tervetuloa mukaan! Puheenjohtajana toimii Samuli Kantola.

Mikkelin Kokoomuksen Nuoret

Mikkelin Kokoomuksen Nuoret on kokoomusnuorten paikallisyhdistys Mikkelissä. Tarjoamme mikkeliläisille 15-30-vuotiaille nuorille mahdollisuuden vaikuttaa, oppia ja osallistua nuorekkaassa ja oikeistolaisessa seurassa. Järjestämäämme toimintaan kuuluu yritysvierailuja, luentoja, keskustelutilaisuuksia, koulutustapahtumia ja rennompia virkistystilaisuuksia. Näymme ja kuulumme myös osana muita paikallisia tapahtumia, kuten paikallismedioissakin. Lämpimästi tervetuloa mukaan toimintaan! Puheenjohtajana toimii Samir Pietarinen.

Ollaan yhteyksissä!

Piirijärjestö pitää majaa Kaakkois-Suomen Kokoomuksen kanssa samoissa tiloissa Kouvolassa ja Mikkelissä. Jos joku asia askarruttaa, ota yhteyttä. Meille voi soittaa, mailata tai vaikka tulla käymään!

Jos haluat mukaan toimintaan, mutta et vielä tunne ketään, niin ole rohkeasti yhteydessä virkaa tekevään puheenjohtajaan Jan-Peteriin tai piiristä vastaavaan järjestökoordinaattoriin Nellyyn. Tutustutamme sinut porukkaan!

Piirihallitus 2024

Hjelt Johanna

Järjestösuunnittelija, häirintäyhdyshenkilö

johanna.hjelt@kokoomusnuoret.fi

Piiri- ja paikallistoiminnan ja tapahtumien kehittäminen, jäsenrekisterin ylläpito ja jäsenyyteen liittyvät asiat

Kaakkois-Suomen Kokoomusnuoret Instagramissa

Unkari on tänään ratifioinut Ruotsin Nato-jäsenyyden viimeisenä jäsenmaana! Naapurimme hyväksyminen Natoon vahvistaa sekä yhteistä puolustustamme että koko liittokunnan välisiä siteitä. Tämä historiallinen hetki merkitsee uuden luvun alkua Euroopan turvallisuudessa ja yhteistyössä.

Välkommen till NATO, kära granne! 💙🇸🇪
Tänään on tullut kuluneeksi kaksi vuotta siitä, kun terroristivaltio Venäjä aloitti raakalaismaisen ja laittoman hyökkäyksen Ukrainaa ja sen kansaa vastaan. Ukrainalaiset taistelevat itsensä ja koko Euroopan tulevaisuuden puolesta, emmekä voi antaa tilanteen unohtua ja jäätyä vuosien mittaiseksi asemasodaksi. Venäjän on hävittävä sota ja vetäydyttävä Ukrainasta, jotta rauha on saavutettavissa.

Samalla, kun toivomme Venäjän vetäytymistä, on meidän kaikkien roolina tukea ukrainalaisia heidän hädässään. On monia tapoja auttaa – lahjoittamalla, järjestämällä keräyksiä tai jakamalla tietoa. Osoita tukesi ja tutustu eri auttamiskeinoihin osoitteessa ukrainamerkki.fi/miten-auttaa-ukrainalaisia (linkki myös bion Linktreessä).

Voit myös tukea Ukrainan armeijaa suoraan osoitteessa https://bank.gov.ua/en/news/all/natsionalniy-bank-vidkriv-spetsrahunok-dlya-zboru-koshtiv-na-potrebi-armiyi (linkki myös Linktreessä).

Jokainen teko lasketaan! 🇺🇦
Tervetuloa Kokoomusnuorten Eurovaalistarttiin, joka pidetään Helsingissä 6.4. klo 10–17.30 Bottan Juhlasalissa (Museokatu 10) 🇪🇺

Eurovaalistartissa julkaistaan Kokoomusnuorten pamfletti Euroopan unionista, sen nykyisestä suunnasta ja kipupisteistä. Tarkoituksena on nostaa esille EU:n isoimmat korjauskohteet lainsäädäntötyössä, taloudessa ja geopolitiikassa. Seminaarimaiseen tapahtumaan puhumaan tulevat mm. Kimmo Sasi, Mauri Pekkarinen, Eija-Riitta Korhola, Juho Romakkaniemi, Vesa Kanniainen ja Pekka Väisänen. Tarkempi ohjelma ilmoitetaan puhujien varmistuttua maaliskuun alussa.

Tapahtuma on avoin kaikille Kokoomusnuorten jäsenille tai toiminnasta kiinnostuneille 15–30-vuotiaille. Olitpa sitten jo pitkään Kokoomusnuorissa toiminut konkari tai vasta liittymistä harkitseva, olet juuri oikea henkilö osallistumaan tapahtumaan 💙

Tapahtumaan pääset ilmoittautumaan osoitteesta bit.ly/eurovaalistartti2024 tai biosta löytyvän Linktreen kautta.

Lisätiedot:

Antti Järvensivu
Koulutussuunnittelija
antti.jarvensivu@kokoomusnuoret.fi
Vasemmisto-opiskelijoiden vastaus Kokoomusopiskelijoiden kannanottoon menee täysin ohi.

Kokoomusopiskelijat peräänkuuluttivat ihmisten kunnioittamista poliittisista mielipiteistään huolimatta. Yhteiskunnan polarisaatio on ongelma, jonka kaikki tunnistaa, mutta josta vain harva nostaa konkreettisia esimerkkejä.

Tällainen esimerkki tuli ilmi, kun HS uutisoi viime viikolla Helsingin yliopiston keskusteluilmapiiristä. Tutkimuksessa korostui, että oikeistoon kuuluvat kokivat vaikeaksi keskustella politiikasta yliopistolla.

“Oikeus osallistua politiikkaan on jokaisen perusoikeus. Sen kunnioittaminen velvoittaa myös vasemmistoa. Opiskelijapolitiikassa vasemmistolaisia mielipiteitä on helpompi nostaa esiin. Vastakkaisia näkökulmia on aktiivisesti pyritty hiljentämään naureskelemalla, solvaamalla ja jopa kieltämällä puhumasta”, Kokoomusnuorten puheenjohtaja ja HYY:n edustajiston jäsen Binga Tupamäki linjaa.

Kritiikki olisi voitu helposti kuitata yhtymällä huoleen – vaan mitä tekee vasemmisto? Ottaa asiakseen spinnata keskustelu ihmisoikeuksiin. Vasemmisto oikeuttaa käytöksensä sillä, että he toimivat vähemmistön äänenä. Ikään kuin poliittisista toimista ei voisi keskustella, koska siten kyseenalaistetaan ihmisten oikeus olemassaoloon ja yhdenvertaisuuteen.

Tämä kannanoton vastine Vasemmisto-opiskelijoilta on juuri tyyppiesimerkki siitä, mikä nykyajan vasemmistokulttuurissa on vialla.
Toivotamme iloista ystävänpäivää kaikille! 💙💐

Me Kokoomusnuorissa olemme ylpeitä yhteisömme hengestä, jossa niin monet ovat löytäneet elinikäisiä ystäviä ja luoneet merkityksellisiä suhteita. Haluamme kutsua sinutkin mukaan osaksi tätä innostavaa ja aktiivista maanlaajuista yhteisöämme,  jossa teemme yhteisvoimin muutosta maailmaan!

Liittyminen on helppoa – käy osoitteessa kokoomusnuoret.fi/liity tai klikkaa linkkiä suoraan biosta löytyvän Linktreen kautta.

#kokoomusnuoret #ystävänpäivä
Kannanotto: Alv-noston sijaan rohkeampia leikkauksia

Iltalehti nosti 7.2. hallituslähteistä saamiensa tietojen mukaan, että arvonlisäverotusta aiotaan kiristää kevään kehysriihessä.

"Oli jo viime kesänä selvää, että pelkästään hallitusohjelman toimet eivät riitä Suomen talouden pelastamiseen. Kokoomusnuoret kannattavat lisäsopeutuksia, kunhan ne ovat ensisijaisesti leikkauksia, ei veronkorotuksia. Suomalaiset ovat jo ennestään OECD-maiden verotuksen kärjessä", Kokoomusnuorten puheenjohtaja Binga Tupamäki avaa.

Kannanoton pääset lukemaan kokonaisuudessaan kokoomusnuoret.fi -sivuilta tai bion linkistä! 📲

#kokoomusnuoret
Presidentinvaalien kisa käy kuumana! Prosenttierot ehdokkaiden välillä ovat päivä päivältä kaventuneet ja viimeiset äänet on yhä antamatta. Tule mukaan seuraamaan lauantaina 10.2. klo 12.00 Kokoomusnuorten puheenjohtajan Binga Tupamäen ja Vihreiden nuorten puheenjohtajan Selinä Neran yhteistä Instagram-liveä.

Luvassa pohdintoja presidenttiehdokkaiden vahvuuksista ja eroista sekä vaalitunnelman nostatusta. Miksi nuorten on tärkeä äänestää? Miksi äänestää Stubbia, entä miksi Haavistoa? Miltä vaalihuuma on näyttänyt ja tuntunut kentällä?

Tervetuloa kuuntelemaan ja keskustelemaan!

#presidentinvaalit #instagramlive #kokoomusnuoret #vihreatnuoret
Kokoomusnuorten puheenjohtaja @bingatupamaki on huomenna 6.2. klo 6.45 MTV:n Huomenta Suomessa keskustelemassa eduskunnan tärkeimmistä tavoitteista tulevalle keväälle. Lisäksi keskustellaan myös ajankohtaisista työmarkkina-asioista.

Mukana keskustelussa myös @keskustanuoret puheenjohtaja @tapionjere sekä @demarinuoret puheenjohtaja @emiliakangaskolkkaa 📺

Tervetuloa kuulolle kaikki! 💙

@mtvhuomentasuomi
#kokoomusnuoret #huomentasuomi #mtvuutiset
Liity nyt Kokoomusnuorten jäseneksi osoitteesta kokoomusnuoret.fi/liity (linkki myös biossa)! 💙

Kokoomusnuorten jäsenenä olet mukana näyttämässä Suomessa toimiville epädemokraattisille voimille, että me seisomme vahvasti avoimen, demokraattisen ja oikeudenmukaisen yhteiskunnan puolella. 🏛️ Pääset olemaan myös osana kansanliikettä, joka turvaa Suomen tulevaisuuden realismiin perustuvalla politiikalla ja kestävillä päätöksillä. 🫱🏼‍🫲🏽

Liity Kokoomusnuoriin ja ota aktiivinen rooli muutoksen tekemisessä! 💪🏼🇫🇮

#kokoomusnuoret #kokoomus
Yhteiskannanotto: Stubb on oikeassa – lisää EU-rahaa puolustukseen!

"Venäjän pitkittynyt hyökkäyssota Ukrainaan on laittanut Euroopan unionin uuden haasteen eteen. Puolustusteollisuuden tuotanto laahaa, eikä puolustustarvikkeita ole kyetty tuottamaan Ukrainan tarpeiden mukaisesti.

Presidenttiehdokas Alexander Stubb tunnisti ansiokkaasti ongelman MTV:n vaalitentissä 24.1. ja poliittisissa linjauksissaan laajemmin. Hän on esittänyt rahoituskriteerien tarkistamista tältä osin. Kokoomusnuoret ja Kristillisdemokraattiset Nuoret pitävät avausta erinomaisena."

#kokoomusnuoret #kdnuoret
Presidentinvaalien toisen kierroksen ennakkoäänestys alkaa huomenna ja @alexstubb on selvässä johdossa Helsingin Sanomien tuoreessa gallupissa 💙

Suomi tarvitsee presidentiksi kansainvälisen ja kielitaitoisen asiantuntijan, jolla on laaja kokemus ulko- ja turvallisuuspolitiikasta. Alexander Stubb on selkeästi paras henkilö tähän kunniakkaaseen tehtävään ja se heijastuu iloksemme myös kansan mielipiteissä!

#kokoomus #kokoomusnuoret #presidentinvaalit #Alex2024
Kokoomusnuoret toivottaa hyvää tammisunnuntaita ja vaalipäivää kaikille!

Tammisunnuntai on päivä, jolloin muistamme Suomen vapaussodan alkua ja sen merkittävää roolia itsenäisyytemme turvaamisessa.

27. tammikuuta 1918 Etelä-Pohjanmaan suojeluskunnat aloittivat toimet venäläisten sotajoukkojen aseistariisumiseksi, vastaten Venäjän joukkojen pysymiseen Suomessa, vaikka Venäjä oli tunnustanut Suomen itsenäisyyden. Tämä oli osa laajempaa itsenäisyystaistelua, joka johti Suomen sisällissotaan.

Tammisunnuntai symboloi rohkeutta ja itsenäisyyden tavoittelua, jotka ovat olleet Suomen historian ja demokratian kulmakiviä.

Tänään on myös presidentinvaalien vaalipäivä, jolloin Suomen kansa valitsee itselleen johtajan – oikeus, jonka puolesta myös vapaussodassa taisteltiin.

Itsenäisyydestämme on maksettu kaalliisti, ja äänestämällä vaalimme niitä vapauksia, joiden puolesta tuolloin sodittiin. Käythän sinäkin siis uurnalla antamassa oman äänesi!

Kuva: Vapriikin kuva-arkisto

#kokoomusnuoret #tammisunnuntai
Kokoomusnuoret pitää vielä ahkerasti vaalitapahtumia viimeisinä päivinä ennen varsinaista presidentinvaalien vaalipäivää! Toivottavasti sinäkin pääset mukaan 💙🇫🇮

#kokoomusnuoret @alexstubb
Kansalaisaloite: Poliittiset lakot kiellettävä 🚫

Tämän kansalaisaloitteen taustalla on pyrkimys lisätä tietoisuutta poliittisten lakkojen roolista Suomessa ja niiden ankarista seurauksista.  Aloitteessa vaaditaan, että eduskunta ryhtyisi tarvittaviin toimiin poliittisten lakkojen kieltämiseksi.

Työntekijöille kuuluu oikeus työtaistelutoimenpiteisiin työehtojensa parantamiseksi, mutta poliittiset lakot eivät liity suoraan työsuhteeseen. Niitä käytetään vaikuttamiseen poliittisiin päättäjiin, mikä ei kuulu työaikaan. Poliittiset lakot aiheuttavat haittaa yrityksille, taloudelle ja kansalaisille. Monissa maissa niitä on rajoitettu tai kielletty, ja on aika harkita tätä vaihtoehtoa myös meillä.

Kiitämme tämän tärkeän kansalaisaloitteen tekijöitä, joiden joukosta löytyy myös ansioituneita kokoomusnuoria!

Liity mukaan allekirjoittamalla kansalaisaloite biosta löytyvän linkin kautta 🔗
Ole kuin Ismo.

#kokoomusnuoret #kokoomus #lakko
Alex kiittää tervehdyksistä ja lupaa painaa kampanjaa entistä kovemmin!

Tänään illalla klo 21.00 on Ylen presidenttitentti, jossa vuorossa on oma valovoimainen ehdokkaamme! Kannustakaa kotisohvallanne ja somessa 🔥

Myös ennakkoäänestys on alkanut. Seuraavan viikon ajan joka päivä on hyvä päivä raapustaa kopissa kahdeksikko!
Kokoomusnuorten terveiset ja kortit presidenttiehdokkaallemme menivät perille!

Tsemppiä loppukiriin @alexstubb 💙🔥
Kokoomusnuoret lähettää terveisiä @alexstubb kampanjan loppukiriin! 💙

#alex24 #kokoomus #kokoomusnuoret
Kokoomusnuorten ja Keskustanuorten uudet puheenjohtajat tapasivat. Suunnittelimme yhteistyötä tulevalle vuodelle. Molemmilla puheenjohtajilla oli myös vahva näkemys Suomen tulevasta presidentistä, joten päädyttiin lyömään vetoa:

Jos Rehn pääsee toiselle kierrokselle, niin Binga pitää Rehnin paitaa. Jos Stubb pääsee toiselle kierrokselle, niin Jere pitää Stubbin paitaa. Katsotaan miten käy! 🍀💙

Jos haluat vielä näitä paitoja, niin slaidaa DM!
Tiivistetysti: Helsingin Sanomat uutisoi 5.1., että joukko tunnettuja muusikoita vaatii Yleä boikotoimaan Euroviisuja Israelin osallistumisen takia.

Kokoomusnuorten mielestä Suomella ei ole syytä jättäytyä Euroviisuista. Boikotointi antaisi erittäin vahvan viestin, että ainoastaan Israelia syytetään tämänhetkisestä Gazan sodasta.

Rauhan saavuttamiseksi koko länsimaiden yhteisen tavoiteen on oltava Hamasin eliminoiminen. Euroviisujen boikotointi olisi virheliike, sillä Israelin syyttäminen edistää nimenomaan Hamasin terroristisia tavoitteita sekä sen lopullista suunnitelmaa hävittää kaikki juutalaiset.

Israelin ja Hamasin välinen sota on äärimmäisen traaginen ja Kokoomusnuoret toivoo muidenkin tahojen tavoin, että alueelle saataisiin pysyvä rauha mahdollisimman pian. Gazan sota on Hamasin aloittama, ja Hamasin antautuminen saattaisi sodan nopeaan päätökseen.

Kokoomusnuoret myös kehottaa suomalaisia olemaan välittämättä erityisesti vasemman laidan syyllistämistaktiikasta. Euroviisut ovat musiikin ja kulttuurin juhla, joka pyrkii ylittämään poliittiset ja kansalliset rajat. Koska Israelin täydelle vastustamiselle ei ole kestäviä perusteita, ei ole väärin nauttia Euroviisuista tänäkin vuonna.

Lue koko kannanotto nettisivuiltamme!
This error message is only visible to WordPress admins
Error: Cannot add access token directly to the shortcode.
Paul Brooker flickr.com/trojanllama

Vapauta kartta