Kaakkois-Suomen Kokoomusnuoret

Tervetuloa mukaan!

Keitä me olemme?

Kaakkois-Suomen Kokoomusnuoret ry on yksi Kokoomuksen Nuorten Liiton kahdestatoista piirijärjestöstä. Toiminta-alueenamme on Kymenlaakson, Etelä-Karjalan ja Etelä-Savon maakunnat, eli Kaakkois-Suomen vaalipiiri kokonaisuudessaan. Toimintamme keskuksia ovat Kouvola, Kotka, Lappeenranta ja Mikkeli, mutta innokkaita toimijoitamme löytyy myös muualta, esimerkiksi Iitistä ja Mäntyharjulta.

Kaikille vaikuttamisesta kiinnostuneille muodostamme väylän eteenpäin – olipa kyse paikallispolitiikasta tai puolueyhteisön kautta vaikuttamisesta. Koulutamme jäsenistöämme, ideoimme uutta ja otamme rohkeasti kantaa.

Vuotuisesta toimintakalenteristamme löydät niin erilaisia seminaareja, tutustumiskäyntejä kuin rentoja bileitäkin. Takaamme, että joukossamme on hauskaa ja toiminta on antoisaa, olitpa sitten poliitikonalku tai bailaaja.

Tärkeintä on hyvä porukka ja yhdessä tekeminen. Siksi haluamme nähdä sinut joukossamme mukana!

Tervetuloa Kaakkoon!

Paikallisyhdistykset

Kotkan Seudun Kokoomusnuoret

Perinteikäs paikallisyhdistys Etelä-Kymenlaaksossa. Toimintamme keskus on Kotka, mutta pyrimme toimimaan koko seudulla, eli Haminaa, Pyhtäätä, Virolahtea ja Miehikkälää myöten. Pääosa toimijoistamme on opiskelijoita, joten erityisesti opiskelijoiden asiat ovat meille tärkeitä. Ajamme luonnollisesti oikeistolaisempaa politiikkaa - ja niinistöläiselle talouspolitiikallehan tässä konkurssipesässä olisi käyttöä! Puheenjohtajana toimii Niklas Karhu.

Kouvolan Seudun Kokoomusnuoret

Kouvolan Seudun Kokoomusnuoret on Kaakkois-Suomen alueen suurin paikallisyhdistys ja toimii myös tiiviissä yhteistyössä alueen muiden paikallisyhdistysten ja piirijärjestön kanssa. Yhdistys toimii pohjoisessa Kymenlaaksossa, eli Kouvolan ja Iitin alueella. Kouvolan paikallisyhdistyksen yksi tulostavoitteista on lisätä nuorten hyvinvointia alueellamme. Tähän olemme pyrkineet järjestämällä tilaisuuksia, joihin jokaisen on helppo tulla ja oppia vaikuttamisen perusteita. Puheenjohtajana toimii Elma Mettälä. Tervetuloa mukaan toimintaan!

Lappeenrannan Kokoomusnuoret

Nuorten kokoomuslaisten toiminnalla on Lappeenrannassa jo kymmenien vuosien perinteet. LKN:n riveistä on lähtöisin muun muassa nykyinen lappeenrantalainen kansanedustaja Jukka Kopra. Yhdistyksen tehtävänä on ollut aktiivinen vaikuttaminen Lappeenrannan päätöksentekoon tuomalla esille nuori oikeistolainen mielipide erilaisin vaikuttamisen keinoin. Kunnallisvaaleissa ehdolle asettuminen, mielipidekirjoitusten julkaiseminen ja tapahtumien järjestäminen on ollut varsinainen osa vaikuttamisen keinoja. Tervetuloa mukaan! Puheenjohtajana toimii Samuli Kantola.

Mikkelin Kokoomuksen Nuoret

Mikkelin Kokoomuksen Nuoret on kokoomusnuorten paikallisyhdistys Mikkelissä. Tarjoamme mikkeliläisille 15-30-vuotiaille nuorille mahdollisuuden vaikuttaa, oppia ja osallistua nuorekkaassa ja oikeistolaisessa seurassa. Järjestämäämme toimintaan kuuluu yritysvierailuja, luentoja, keskustelutilaisuuksia, koulutustapahtumia ja rennompia virkistystilaisuuksia. Näymme ja kuulumme myös osana muita paikallisia tapahtumia, kuten paikallismedioissakin. Lämpimästi tervetuloa mukaan toimintaan! Puheenjohtajana toimii Samir Pietarinen.

Ollaan yhteyksissä!

Piirijärjestö pitää majaa Kaakkois-Suomen Kokoomuksen kanssa samoissa tiloissa Kouvolassa ja Mikkelissä. Jos joku asia askarruttaa, ota yhteyttä. Meille voi soittaa, mailata tai vaikka tulla käymään!

Jos haluat mukaan toimintaan, mutta et vielä tunne ketään, niin ole rohkeasti yhteydessä puheenjohtajaan Eveliinaan tai piiristä vastaavaan järjestökoordinaattoriin Veronikaan. Tutustutamme sinut porukkaan!

Piirihallitus 2019

Jokikokko Veronika

Järjestökoordinaattori

veronika.jokikokko@kokoomusnuoret.fi

Piiri- ja paikallistoiminnan tukeminen, jäsenyyteen liittyvät asiat (Oulun Lääni, Savo-Karjala, Kaakkois-Suomi)

Kaakkois-Suomen Kokoomusnuoret Instagramissa

Instagram post 2169081902336893433_2999232601 Tänään kokoustettiin @kaakkoissuomenkokoomus syyskokouksen merkeissä Kouvolassa. Meidän porukkaa oli paikalla edustamassa iso joukko tottakai! 🤩💎 Onnittelut kaikille valituksi tulleille, etenkin uusi puheenjohtaja Jussi Virsunen (@virsu1 ) ja nuorista hallituksen varajäseneksi valittu Roope Nykänen (@nykasenroope ) 💙😊
#kokoomus #kaakkoissuomi #kokoomusnuoret
Instagram post 2156593144350054812_2999232601 Eilen pidettiin piirimme syyskokous Mikkelissä! 😊 Kokouksessa tehtiin henkilövalinnat ensi vuodelle.
Piirin puheenjohtajaksi valittiin Elma Mettälä Kouvolasta ja varapuheenjohtajaksi Calvin Otewa Lappeenrannasta.
Taloudenhoitajaksi valittiin Hermanni Toivo Mikkelistä.
Lisäksi piirihallitukseen valittiin Alisa Hyytiäinen,  Samuli Kantola, Aleksi Kurki, Emma Mäenpää, Jori Pahtaharju, Maxim Polin ja Eveliina Savolainen
Varajäseniksi piirihallitukseen valittiin Olivia Lahtinen, Taavi Lautala, Nella Pitkänen, Marko Taipale ja Veijo Tikka.
Onnea kaikille valituille! 💙💎
#kaakkoissuomi #kokoomusnuoret #kokoomus
Instagram post 2155388298456430050_2999232601 Tänään Kokoomusnuorten puheenjohtajavaalikiertue rantautui meille Kaakkois-Suomeen! 😊 Kiitos hyvästä keskustelusta ja paneelista ehdokkaat Matias ja Manolis! Mukava ja mielenkiintoinen ilta 🤩 #kokoomusnuoret #kaakkoissuomi #kokoomus
Instagram post 2151569175452536828_2999232601 Tänään pöhistiin Kotkassa ja kunnolla! Paljon mukavia kohtaamisia ja luovaa kenttäkeskustelua ☺️ Kaunis Kotkamme 💯

@kotkan_nuva #kotkavallattu #kotkannuorisovaltuusto #Kokoomus #Kokoomusnuoret #KNL
Instagram post 2136576756390729175_2999232601 Tänään kokoonnuttiin ideoimaan aloitteita liittokokoukseen! Keskustelua riitti ja aloitteita syntyi 💎 Kuka arvaa kenellä oli eniten ideoita ja asiaa? 😜 #kokoomusnuoret #kaakkoissuomi #liittokokouslähestyy
Instagram post 2117626952080152495_2999232601 Kokoomusnuorten järjestöjohdon foorumi on käynnissä Suomenlinnassa 🤩 Paikalla on tietenkin myös meidän piirin puheenjohtaja Eveliina ja varapuheenjohtaja Calvin. Terveisiä Suomenlinnan auringosta! 😊💙💎 #kokoomusnuoret #kaakkoissuomi
Instagram post 2117386501943001632_2999232601 Syyspäivät lähestyy! Syksyn kohokohta, ellei koko vuoden 🤩  Tänne kannattaa lähteä! Biosta löytyy ilmoittautumislinkki 😊
Jos on jotain kysyttävää niin laita yksityisviestiä 👉
#kokoomusnuoret #syyspäivät #kaakkoissuomi
Instagram post 2091589402500665965_2999232601 Kabinetti-Vaparissa tapahtuu ensi maanantaina! Ei kannata missata 😊❤️
Instagram post 2038336115530034996_2999232601 Tervetuloa! Kaikki Kaakon kokoomusnuoret ovat kutsuttu! 💙💙
Instagram post 2032066709237891238_2999232601 Tänään Kaakkois-Suomen Kokoomuksen piirikokousta ennen piirin puheenjohtaja antoi palkinnon luukuttamisesta, eli flaikkujen jakamisesta ja palkinto luonnollisesti tuli meidän Veijolle! 🤯❣️
Instagram post 2021755205020278112_2999232601 Tänään äänestetään Suomen tulevaisuudesta.
Ääni nuorelle kokoomuslaiselle on ääni kestävälle taloudelle ja korkealle työllisyydelle.

Käytä ääntäsi!

#äänikestävyydelle #kokoomusnuoret #kokoomus #vaalit2019
Instagram post 2013862164506656000_2999232601 Ennakkoäänestys on tänään alkanut! 💙 Kaakkois-Suomen vaalipiirissä ehdolla on jäsenemme Iida Tani numerolla 49.
Käy äänestämässä ennakkoon 3.-9.4. tai varsinaisena vaalipäivänä 14.4.
Nyt on meidän vuoromme! 🤩

#kokoomus #kokoomusnuoret #kaakkoissuomi #eduskuntavaalit2019 #Tani2019
Instagram post 2007186498969168343_2999232601 Seuraavaksi piirihallituksesta esittäytyy hallituksen jäsen Elma Mettälä. "Moi kaikki!
Nimeni Elma Mettälä ja olen 18-vuotias abiturientti Kouvolasta. Liityin mukaan Kokoomusnuorten toimintaan noin 1,5 vuotta sitten, ja tämä on ensimmäinen vuoteni Kaakkois-Suomen Kokoomusnuorten piirihallituksessa. Tällä hetkellä toimin lisäksi Kouvolan Seudun Kokoomusnuorten puheenjohtajana ja olen neljättä vuotta mukana nuorisovaltuuston toiminnassa. Kokoomusnuorten kautta olen saanut paljon uusia tuttavuuksia ja suosittelen kaikkia vaikuttamisesta kiinnostuneita liittymään mukaan toimintaamme! 💙" #kokoomusnuoret #kaakkoissuomi #piirihallitus2019
Instagram post 2005033471290208250_2999232601 Piirihallituksen esittäytymiskierroksessa seuraavana vuorossa hallituksen jäsen Olivia! 😊 "Hej! Mä oon Olivia Lahtinen ja käyn Kotkassa lukion ensimmäistä luokkaa. Oon pienestä saakka ollut kiinnostunut politiikasta, mutta yhdeksännen luokan keväällä intoni politiikkaan sai viimeisen silauksen päästessäni tet-harjoitteluun eduskuntaan. Muutamaa kuukautta myöhemmin olinkin jo kokoomusnuorissa! Ja hetkeäkään en ole tähänkään mennessä katunut :) Musta on aivan mahtavaa toimia tälläisessä porukassa, ja toivottavasti just säkin liityt meidän joukkoon 🧡" #kokoomusnuoret #kaakkoissuomi #piirihallitus2019
Instagram post 2003594798845736116_2999232601 Piirihallituksen esittäytymiskierros jatkuu! Seuraavana vuorossa varapuheenjohtajamme Calvin 😊 "Hei, olen Calvin Otewa. Asun Lappeenrannassa ja täällä käyn lukioni ensimmäistä vuotta. Olen siis Kokoomusnuorten liiton nimen mukaan nuori ja yksi piirimme nuorimpia. Toimin myös muissa järjestöissä paikallisesta opkh:sta aina Suomen lukiolaisten liiton piirihallitukseen ja vaikka nämä ovat ikäiselleni hyvin ajankohtaisia samaistun silti eniten kokoomusnuorten kanssa ja tunnen täällä oloni kotoisaksi 💙. Piirihallituksessa toivon muun hallituksen tavoin jäsenkasvua yhdistyksellemme. Tahdon myös, että tulevaisuudessa Kaakkois-Suomen Kokoomusnuoret ovat kantava sekä medioita tavoittava ääni politiikassa ja kansaa askarruttavissa asioissa." #kokoomusnuoret #kaakkoissuomi #piirihallitus2019
Instagram post 2002160961653813567_2999232601 Tänään alkaa meidän  piirihallituksen esittäytymiskierros! 😊
Sen aloittaa puheenjohtajamme Eveliina Savolainen. "Moikka!
Mie oon Eveliina Savolainen. Oon 21-vuotias ja kotoisin Kouvolasta. Opiskelen Tampereen yliopistossa hallintotieteitä, mutta politiikka- ja järjestöhommat pitää mut edelleen vahvasti Kouvolassa ja Kaakkois-Suomessa.
Kokoomusnuorten jäsen oon ollut 15-vuotiaasta asti eli vuodesta 2012. Sen jälkeen oon  kerenny toimia erilaisissa hommissa puolueessa:  paikkarin hallituksessa, piirihallituksessa ja kunnallisjärjestön hallituksessa.  Tällä hetkellä olen Kaakkois-Suomen Kokoomusnuorten puheenjohtaja ja edustan nuorten piiriä Kaakkois-Suomen Kokoomuksen hallituksessa.
Kokoomusnuoriin liittyminen on kirkkaasti yksi elämäni parhaita päätöksiä! 🤩 Kokoomusnuoret on opettanu mulle paljon, oon saanu kokea paljon kaikkea huippua ja löytänyt ihania ystäviä elämääni.
Huippua olla osa tälläistä liittoa! 💙" #kokoomusnuoret #kaakkoissuomi #piirihallitus2019
Instagram post 2001732171949432834_2999232601 Kokoomusrekan kiertäessä Kaakkois-Suomea järjestää Kaakkois-Suomen Kokoomusnuoret "rekkajatkot" joka paikkakunnalla 🤩
KOTKA: 24.3. klo 17:30 Players Sports Bar
KOUVOLA: 25.3. klo 17:30 Coffee House
LAPPEENRANTA: 26.3. klo 17.30 Teerenpeli
MIKKELI: 27.3. klo 17:30 Ravintola Päämaja
Tule keskustelemaan päivän polttavista kysymyksistä ja vaalitunnelmista! 😊
#kokoomusnuoret #kokoomus #kaakkoissuomi
#kotka #kouvola #lappeenranta
#mikkeli
Instagram post 1988006562131881290_2999232601 Mikkelissä väiteltiin ja pohdittiin tänä iltana mikä kokoomuksessa ja politiikassa v*tuttaa. Vihreää väriä keskusteluun toi eduskuntavaaliehdokas Mari Parkkinen! #kokoomusnuoret #kokoomus #kaakkoissuomi
Instagram post 1961219642957951834_2999232601 Käytiin Kokoomuksen puolueristeilyllä 😊 Nyt suunta kohti eduskuntavaaleja ja meidän oman @iidatani'n kampanjaa! 💙💎 #kokoomus #kokoomusnuoret #kaakkoissuomi #saatehdä
Instagram post 1938721267998257064_2999232601 Huomenna startataan toden teolla meidän oman eduskuntavaaliehdokkaamme Iidan kampanja! 💙💎
Tule kuulemaan kampanjasuunnitelmista, tapaamaan kampanjatiimiläisiä ja viettämään rento ja hauska tilaisuus kanssamme.
Tervetuloa! 🤩
Lisätiedot Facebookista, linkki biossa ➡️