Oulun Läänin Kokoomusnuoret

Tervetuloa Oulun Läänin Kokoomusnuorten sivuille.

Oulun Läänin Kokoomusnuoret ry tunnustaa avoimesti sinistä väriä ja pyrkii lisäämään kokoomuksen kannatusta nuorten keskuudessa.
Yksilönvapaus ja vastuu itsestä, muista sekä elinympäristöstä ja koko yhteiskunnasta ovat toimintamme lähtökohta.

Piiri toimii aktiivisesti ja järjestää muun muassa koulutus- ja keskustelutilaisuuksia,
retkiä ja illanviettoja, sekä osallistuu Kokoomuksen Nuorten Liiton sekä muiden piirien järjestämiin tapahtumiin.
Oulun Läänin Kokoomusnuoret ry näkyy ja kuuluu myös kunta- ja aluepolitiikassa.

Toiminnallaan piiri pyrkii nostamaan nuorten, etenkin jäsenistönsä, yhteiskunnallista tietoutta ja aktiivisuutta,
ottamaan kantaa ja vaikuttamaan tärkeinä pitämiinsä asioihin.

Toiminta on avointa ja tapahtumiin ovat tervetulleita kaikki politiikasta ja toiminnasta kiinnostuneet.

Piirihallitus 2022

Mäenpää Emma

Järjestökoordinaattori

emma.maenpaa@kokoomusnuoret.fi

Piiri- ja paikallistoiminnan tukeminen, jäsenyyteen liittyvät asiat (Lappi, Oulu, Savo-Karjala)

Oulun Läänin Kokoomusnuoret Instassa

Kokoomusnuoret osallistuvat @mielenterveyspooli ja @mielenterveys ry:n järjestämään Terapiatakuu- tempaukseen, jonka ideana on muodostaa symbolinen hoitojono Eduskuntalon eteen. Tavoitteena on nostaa Terapiatakuu takaisin julkiseen keskusteluun ja politiikan agendalle. Kokoonnumme 20.9.2022 kello 16.30 Helsingin Kansalaistorille ”Jonota Terapiatakuun puolesta!” -mielenilmaukseen, koska haluamme nopeuttaa ja helpottaa pääsyä mielenterveysapuun.
Kaikki mukaan hyvän asian puolesta!
Kuningatar Elisabet II on nukkunut pois. Yksi aikakausi on tullut päätökseen. Hän hoiti tehtäväänsä kunniakkaasti aina loppuun saakka.
Hyvää alkanutta syyskuuta🍁
Tästä löytyy syyskuun tapahtumakalenteri🌞
Hyvää yrittäjän päivää!
Kokoomusnuoret onnittelee suomalaisia yrittäjiä ja kiittää siitä työstä, jota he tekevät. Työllä, jota yrittäjät Suomeen luovat saadaan tuotettua hyvinvointia ja kasvua kaikille suomalaisille.
Tulevalla hallituskaudella yrittämisen edellytyksiä on parannettava entisestään, jotta Suomen kehitys ei sakkaa!
Syksyn perinteinen tapahtuma Syyspäivät on tulossa!

Tervetuloa kouluttautumaan ja pitämään hauskaa muiden Kokoomusnuorien kanssa Poriin 1.-2.10. Tapahtumalla pääset oppimaan eduskuntavaaleista sekä puolueen ja Kokoomusnuorten toiminnasta sekä puheiden, että workshoppien muodossa.

Tapahtuman ilmoittautumislomakkeen sekä lisätiedot löydät osoitteesta bit.ly/knlsyyspäivät22. Viimeinen ilmoittautumispäivä on 18.9.

Lisätietoja tapahtumasta:
Nea Järvi
järjestösuunnittelija
nea.jarvi@kokoomusnuoret.fi / 045 2345 004
З Днем Незалежності 🇺🇦
Hyvää itsenäisyyspäivää, Ukraina 🇺🇦

Venäjän hyökkäyssota Ukrainassa on jatkunut jo puoli vuotta. Ukraina taistelee tällä hetkellä puolustaen kaikkia eurooppalaisia ja meidän arvojamme ja vapauttamme. Lännen on autettava Ukrainaa entistä enemmän, jotta sota saadaan loppumaan. Ukrainan asia on meidän asiamme.

Slava Ukraini! Heroyam slava! 🇺🇦

#StandWithUkraine #ArmUkraineNow
Eilen Mtv:n @uutisaamu’ssa keskusteltua lopun hallituskauden odotuksista.
Ensi vuoden budjettiesityksessä alijäämä on melkein 7 miljardia, mikä tarkoittaa lisää velkaa. Velkaa, jota otetaan 1500 euroa per suomalainen samaan aikaan, kun korot ovat nousussa.💸📈

Kokoomus haluaa laskea työn verotusta, jotta hintojen noustessa ihmisillä jäisi palkasta enemmän käteen. ⬇️
Valtiontalouden alijäämää tulisi kuitenkin samaan aikaan kuroa umpeen, jolloin talouspolitiikkaa on kiristettävä. Sen vuoksi hallitukselta toivoisi menomalttia ja panostuksia työllisyysasteen nostamiseen sekä talouskasvuun.
Telkkarit auki huomenna, kun Kokoomusnuorten puheenjohtaja @leinoida on kello 7:15 Mtv3:n Uutisaamussa puhumassa lopun hallituskauden odotuksista ja ihmisten ahdingosta nousevien hintojen aikana📺
Mukana keskustelemassa myös @demarinuoret puheenjohtaja @pinjaperholehto.
Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko sanoi Keskustan puoluevaltuuston kokouksessa 20.11.2021, että Keskusta ei tule olemaan mukana hallituksessa, jossa keimaillaan talousryhdin hylkäämisen kanssa.❌

Talouden tasapainottaminen oli Keskustan Antti Rinteelle esittämien kynnyskysymysten ensimmäinen kohta👇🏼
”Hyvän talous- ja työllisyyskehityksen jatkaminen siten, että sitoudutaan 75 %:n työllisyysasteeseen ja siihen, että julkinen talous (ml. kuntatalous) on tasapainossa vuonna 2023”.

Eilen Annika Saarikko esitteli Suomen alustavan budjetin ensi vuodelle: 6,3 miljardia euroa alijäämää. Se nostaa Suomen valtion velan 144 miljardiin euroon. Velanottoa perustellaan koronasta ja sodasta aiheutuvilla kustannuksilla. Kokoomusnuoret tyrmää budjettiesityksen sekä ihmettelee hallituspuolueiden puheiden ja tekojen ristiriitaisuutta.

Samalla, kun velkarahaa otetaan ennennäkemättömään tahtiin, päätti Keskusta avata vaalikamppailunsa esittämällä kertaluontoista lapsilisärahaa kaikille suomalaisille perheille, myös keskituloisille ja rikkaille. Keskusta pitää itseään edelleen valtionhoitajapuolueena, mutta Kokoomusnuorten mielestä olisi aika, että Keskusta käärii hihat ja alkaa pitämään huolta hyvinvointivaltiosta tai toteuttaa lupauksensa ja lähtee pois hallituksesta👞
Kokoomusnuoret: Samalla, kun lomailet, kaikilla ukrainalaisilla ei ole kotia, johon palata.

Viime viikkoina on nähty, että venäläisille turisteille myönnetään edelleen viisumeita Suomeen.

Kunnes asiaan tulee muutos, on Kokoomusnuoret ostanut mainospaikan Vaalimaan rajanylityspaikan vierestä, jossa venäläisiä matkaajia muistutetaan ukrainalaisten tuskasta.
Taulussa lukee venäjäksi: Samalla, kun lomailet, kaikilla ukrainalaisilla ei ole kotia, johon palata.

Lue koko kannanottomme nettisivuiltamme!
Tänään on alkanut Ruotsin syyskuun 2022 vaalien ulkomaanäänestys. Muistuta Suomessa asuvia ruotsalaisia ystäviäsi ja tuttaviasi siitä, että he voivat nyt äänestää! Ja että he voivat äänestää sisarpuoluettamme Moderaatteja.
💙
I dag startar utlandsröstningen i Sverige. Påminn svenska vänner och bekanta som bor i Finland att de nu kan rösta! Och att de kan rösta på vårt systerparti Moderaterna.
@mufswe @moderaterna
Käyttöhuoneita vaativa kansalaisaloite sai eilen täyteen 50 000 allekirjoitusta ja etenee eduskuntaan!🤩
Kokoomusnuoret ovat onnessaan siitä, että Suomi on ottamassa pikkuhiljaa askeleita kohti inhimillisempää huumepolitiikkaa.
Kokoomusnuoret vaativat, että Suomen ja Venäjän välinen raja suljetaan❗️
”Pakotteiden kiristäminen ei riitä, jos niiden vaikutus ei ulotu kansalaisten arkeen”, kannanotossa todetaan.
Lue koko kannanotto nettisivuiltamme, linkki biossa!
Kokoomusnuoret onnittelevat puheenjohtaja Ida Leinoa ja Ossi Hyvöstä naimisiinmenon johdosta.
Paljon onnea yhteiseen tulevaisuuteen❤️

📷: Essi Jäälinna
Kokoomusnuoret toivottavat onnea tänään palvelukseen astuneille!🪖
Olette nyt suorittamassa asepalvelusta aikana, jolloin sen tärkeys korostuu entistä vahvemmin.

Meidän tavoiteohjelmamme linjaa asepalveluksesta seuraavasti:

👉🏻Ulotetaan asevelvollisuus koskemaan kaikkia 18-60-vuotiaita sukupuolesta riippumatta, jonka myötä otetaan käyttöön valikoiva asevelvollisuus.
👉🏻Maanpuolustusverovähennys otetaan käyttöön palveluksen suorittaneille.
👉🏻Varusmiespalveluksesta ja kertausharjoituksista maksettavan päivärahan suuruutta nostetaan.

Olemme myös mukana @yhteisvoimat kansalaisaloitteessa, jonka voi vielä allekirjoittaa!
Aurinkoista heinäkuuta!
Tästä löytyy kootusti kaikkien Kokoomusnuorten piirijärjestöjen tapahtumat☀️
Poliittisten nuorisojärjestöjen STOP häirinnälle –kampanja käyntiin!

Eduskuntapuolueiden nuorisojärjestöt haluavat saada aikaan aidon muutoksen järjestöjen suhtautumisessa häirintään ja toimenpiteissä häirinnän kitkemiseksi, jotta kaikki voivat osallistua nuorisojärjestöjen toimintaan turvallisesti.

Siksi järjestöt lanseeraavat STOP häirinnälle –kampanjan, jonka tarkoituksena on haastaa muita nuorisojärjestöjä jakamaan omia hyviä käytänteitään ja toimintaperiaatteitaan  häirinnän estämiseksi, siihen puuttumiseksi sekä terveen toimintakulttuurin edistämiseksi.

Kampanjaan mukaan haastetut järjestöt ja muut tahot voivat esitellä omia hyväksi havaitsemiaan käytänteitään blogitekstien, videoiden tai somepostausten avulla vapaasti hashtagin #stophäirinnälle alla. STOP häirinnälle –kampanjan perusajatus on, että yhdessä voimme tehdä vaikuttavia toimia häirinnästä vapaan järjestökentän puolesta!
Poliittiseen toimintaan osallistumisen tulee olla turvallinen kokemus jokaiselle. Jos koet epäasiallista kohtelua tai häirintää, älä jää yksin, vaan kerro siitä.
This error message is only visible to WordPress admins
Error: Cannot add access token directly to the shortcode.
Paul Brooker flickr.com/trojanllama

Vapauta kartta