Savo-Karjalan Kokoomusnuoret

Pohjois-Karjalan laulumailta yli Pohjois-Savon metsien ja kukkuloiden aukeaa Savo-Karjalan piiri. Meitä yhdistää halu vaikuttaa ja tehdä Suomesta ja maailmasta parempi paikka myös huomenna.

Puolivallaton piirijärjestö

Kaksi maakuntaa, yksi piiri

Aktiivisinta toimintamme on alueen yliopistokaupungeissa: Kuopiossa ja Joensuussa, jotka ovat myös piirimme kahden tasa-arvoisen maakunnan keskuskaupunkeja. Aina tarvittaessa järjestämme toimintaa myös muissa laajan alueemme kunnissa, kuten Varkaudessa ja Iisalmessa – kysy rohkeasti, niin tulemme luoksesi. Asuitpa sitten kummassa maakunnassa tahansa, kauttamme pääset vaikuttamaan niin Kokoomuksen Nuorten liiton ja koko puolueen linjaan kuin paikallisiin ja arkisiin asioihin. Esimerkiksi Kuopion ja Joensuun kaupunginvaltuustoissa ja muissa luottamuspaikoissa on jäseniämme.

Lämpimästi tervetuloa mukaan puolivallattomaan joukkoomme!

Politiikkaa järjellä ja sydämellä

Me Savo-Karjalan Kokoomusnuorissa uskomme faktoihin ja tutkittuun tietoon perustuvaan päätöksentekoon. Yhteiskunnan kehittämisessä tulee olla mukana myös sydäntä ja ymmärrystä ihmisten erilaisista elämäntilanteista. Jokaisen ihmisen on voitava elää ainutkertainen elämänsä täyden potentiaalinsa mukaan. Yhteisiä arvojamme ovat ekologisuus, maltillinen liberalismi, vapaus, edistyksellisyys, suvaitsevaisuus, kansainvälisyys ja markkinamyönteisyys.

Tapahtumia ja paljon muuta

Järjestämme myös paljon erilaisia tapahtumia ja tilaisuuksia ympäri vaalipiiriä, osa politiikkaan ja ajankohtaisiin asioihin keskittyviä, osa taas vain rentoa yhdessäoloa! Esimerkiksi syyskuun alussa järjestämme perinteisen Koliseminaarin maamme kansallismaisemissa Kolilla, ja mukana on jälleen kerran loistavia puhujia. Tästä ja muista tapahtumistamme infoamme Facebook-sivuillamme.

Paikallisyhdistykset

Joensuun Kokoomusnuoret

Toimintamme on monipuolista ja riippuu siitä mitä tahdomme tehdä! Perinteisesti harrastamme erilaista yhteiskunnallista toimintaa ja välillä rentoudumme vaikkapa saunaillan merkeissä. Vaikka kattojärjestömme on Kokoomuksen Nuorten Liitto, se ei tarkoita etteikö jokainen saisi ajatella itsenäisesti. Meillä on aina vapaus ajatella, pohtia, keskustella ja väitellä. Kaikilla on oikeus olla oma itsensä, sillä meitä yhdistää yhteinen kokoomuslainen arvomaailma. Puheenjohtajanamme toimii Emilia Ihanus.

Kuopion Seudun Kokoomusnuoret

Olemme joukko nuoria Kuopiosta tai lähiseuduilta, joita yhdistää maltillinen liberalismi, edistyksellisyys, suvaitsevaisuus, kansainvälisyys, markkinamyönteisyys ja halu toimia vapaamman ja kaikin puolin hienomman tulevaisuuden puolesta! Lähde mukaan toimintaan, et tule katumaan! Puheenjohtajanamme toimii Simo Juuti.

Varkauden Kokoomusnuoret

Varkauden Kokoomusnuoret toivottaa sinut lämpimästi tervetulleeksi mukaan Kokoomusnuoriin! Puheenjohtajanamme toimii Saara Kainulainen.

Ole rohkeasti yhteydessä!

Jos haluat tulla mukaan toimintaan, mutta et vielä tunne ketään, ole rohkeasti yhteydessä puheenjohtajaan Simoon tai järjestökoordinaattoriimme Emmaan. Tutustutamme sinut porukkaan!

Piirihallitus 2022

Mäenpää Emma

Järjestökoordinaattori

emma.maenpaa@kokoomusnuoret.fi

Piiri- ja paikallistoiminnan tukeminen, jäsenyyteen liittyvät asiat (Lappi, Oulu, Savo-Karjala)

Savo-Karjalan Kokoomusnuoret Instagramissa

Kokoomusnuoret on tyrmistynyt uutisesta, jonka mukaan valtion varoja ollaan valmiita käyttämään autoritäärisen valtion julkisuustempun tukemiseen miljoonilla euroilla samalla, kun rahoilla olisi voitu tukea Suomen omia lajeja saimaannorppia tai naaleja.
Pandat ovat kivoja, diktaattorit eivät ole.
Lue uusin kannanottomme nettisivuiltamme! Linkki tarinassa!
Yle uutisoi 22.1.2023 puolueiden kannoista valtion monopoleihin sekä apteekkien sääntelyyn.

Saattaa olla, että monopolit ja apteekkisääntely nousevat tarkasteluun jo seuraavalla hallituskaudella. Kokoomusnuoret vaatii kilpailun vapauttamista ja sääntelyn purkamista alkoholin, pelien ja apteekkien markkinoille.

Lue tuore kannanottomme monopolien purkamisesta sivuiltamme! Linkki biossa🤝
Ensin demarit ovat palkinneet kansalaisia yli 40 miljardin euron velkasaldolla ja nyt he kiertelevät ovelta ovelle anellen luottamusta seuraavissa eduskuntavaaleissa.

Meidän viestimme demareille on selvä:
Ei lisää velkaa
Ei mainoksia
Ei demareita, kiitos!
Kokoomusnuoret haluaa Suomeen inhimillisempää huumepolitiikkaa. Päihdeongelmiin tulee tarjota hoitoa, ei rangaistuksia. Päihdehaittojen vähentämisen työvälineiksi tarvitaan valistusta, ennaltaehkäisyä sekä nopeaa avun saamista.

Onnistunut päihdepolitiikka vähentää yhteiskunnan päihteisiin liittyviä kustannuksia, parantaa suomalaisten elämänlaatua, lisää luottamusta yksilöön ja turvaa alan elinkeinoelämän riittävät toimintaedellytykset. Tässä Kokoomusnuorten ratkaisuja:
● Päihdepoliittinen päätöksenteko perustuu tieteellisesti tutkittuun tietoon, ja politiikan työvälineinä käytettävien menetelmien tulee olla tutkitusti tehokkaita.
● Pilotoidaan huumeiden käyttöhuoneita.
● Kannabiksesta aiheutuneet rekisterimerkinnät poistetaan.
● Kannabiksen käyttö, hallussapito, valmistus ja myynti laillistetaan. Kannabiksen
myyntiä ja valmistusta säännellään.
● Kannabis pannaan verolle.
● Huumeiden käyttämisestä tulee ensisijaisesti tarjota hoitoa eikä rangaistuksia.

Yksi tapa aloittaa tämä muutos Suomessa on allekirjoittaa #kannabislailliseksi -kansalaisaloite!
Kokoomusnuorten puheenjohtaja @leinoida huomenna 13.1. klo 6.45 MTV:n Huomenta Suomessa puhumassa varjohallitusneuvotteluista. Kaikki kuulolle!
Kokoomusnuoret etsii uutta järjestökoordinaattoria!

👉 Innostutko politiikasta ja järjestötoiminnasta?
👉 Oletko tottunut sosiaalisen median käyttäjä?
👉 Onko sinulla kokemusta tapahtumien organisoimisesta?

Jos vastasit kyllä, saatat olla juuri etsimämme ihminen!
Lue lisää nettisivuiltamme!
Kokoomusnuoret ja Demarinuoret: Yango on kiellettävä – palvelu jakaa tietosi Venäjän tiedustelupalvelulle

Taksiuudistuksen myötä luotettavat sovellukset ovat löytäneet vakiintuneen paikkansa kansalaisten liikkumistarpeiden täyttäjänä. Useiden laadukkaiden ja luotettavien taksisovellusten joukossa vaanii yksi epäilyksiä herättävä ja täysin moraaliton yhtiö. Tämä Venäjän informaatiovaikuttamisen työkalu on Yango-taksisovellus, jonka käyttäjien tiedot päätyvät suoraan Venäjän tiedustelupalvelulle. Samalla jokainen taksikyyti rahoittaa Venäjän raakalaismaista hyökkäyssotaa Ukrainassa.
Kokoomusnuorten tapahtuma- ja koulutustoiminta starttaa Jyväskylän Talvipäivillä 21.-22.1.2023!

Talvipäivät  kokoaa yhteen kokoomusnuoria ympäri Suomea verkostoitumaan ja starttaamaan eduskuntavaaleja! Ohjelmassa on sekä järjestöllisen koulutuksen workshop-sisältöjä, että asiantuntijapuheenvuoroja ajankohtaisiin poliittisiin teemoihin liittyen.

Tapahtuman ilmoittautumislomakkeen sekä lisätiedot löydät osoitteesta bit.ly/knltalvipäivät23. Viimeinen ilmoittautumispäivä on 5.1..

Lisätietoa tapahtumasta:
Nea Järvi, nea.jarvi@kokoomusnuoret.fi, 045 2345 004 (Lomalla 12.12.-8.1.)
Ida Leino, ida.leino@kokoomusnuoret.fi, 050 323 5693
SDP on koko syksyn vaatinut Kokoomukselta leikkauslistoja ja sopeuttamiskohteita. Kokoomus on tarjonnut nämä reilusti vaihtoehtobudjetissaan.
Samaan aikaan pääministeri Marin ei itse uskalla kertoa suoraa vastausta samaan kysymykseen.  Suomi velkaantuu järkyttävää vauhtia koko ajan ja tämä on vastaus, kun sopeuttamisen toimenpiteistä kysytään.
Suomalaisessa alkoholipolitiikassa on vuosikaudet nojattu Alkon monopoliasemaan vahvempien alkoholijuomien myynnissä. Monopoliasemaa on perusteltu vedoten Alkon rahoittamiin tutkimuksiin, joissa osoitetaan alkoholin saatavuuden ja hinnan olevan yhteydessä kulutuskäyttäytymiseen. Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen mukaan suomalaisten alkoholin kulutus on jatkanut kuitenkin laskuaan. Kokoomusnuoret vaatii Alkon monopoliaseman purkamista ja kaikkien alkoholituotteiden myynnin vapauttamista.
👉🏻 Lue koko kannanotto nettisivuilta!
Hyvää itsenäisyyspäivää Suomi🇫🇮
Kokoomusnuoret toivottaa kaikille hyvää ja rauhallista itsenäisyyspäivää.
Hyvää joulukuuta! Pikkujoulut valtaavat Kokoomusnuorten tapahtumia lähiaikoina, joten laitathan nämä ylös kalenteriisi!🎅🏼
“Ansiosidonnainen työttömyysturva tulee laajentaa kaikille työssäkäyville. 95 prosenttia ansiosidonnaisesta työttömyysturvasta katetaan maksuilla, joita maksavat kaikki työssäkäyvät. Työttömyysturvasta pääsevät nauttimaan kuitenkin ainoastaan työttömyyskassojen jäsenet. On hyvin epäreilua, että kaikki turvasta maksavat eivät kuitenkaan saa tätä etua. Nykyinen tilanne on kohtuuton kassaan kuulumattomien osalta”, ihmettelee Kokoomusnuorten puheenjohtaja @leinoida

👉🏻 Lue lisää kannanotostamme, joka löytyy biosta!
Suomalaiset kaipaavat muutosta!
Marinin hallituksen holtiton velanotto ei voi jatkua enää seuraavalla hallituskaudella. Yli kaksi kolmesta suomalaisesta on sitä mieltä, että ensi vaalikaudella julkista taloutta tulee tasapainottaa välittömästi eduskuntavaalien jälkeen.
Lähde: EVA:n arvo- ja asennetutkimus
Kokoomusnuoret toivottaa hyvää isänpäivää kaikille💙
Hallitukselle tiedoksi:
Kokoomus ei istu hallituksessa.
Seurakuntavaalien ennakkoäänestys on käynnissä!
Voit äänestää ennakkoon 8.-12.11. missä tahansa ennakkoäänestyspaikassa. Vaalipäivänä 20.11. äänestäminen tapahtuu omassa seurakunnassa klo 11–20. seurakuntavaalit.fi -sivulta näet kaikki tarvittavat lisätiedot äänestyspaikkoja myöten!
Terveisiä liittokokouksesta!
Kokoomusnuorten uusi liittohallitus vuodelle 2023 on valittu🤩 Paljon onnea valituille🥳
Tervetuloa marraskuu! Tässä Kokoomusnuorten tapahtumakalenteri marraskuulle🤩
Valtion taloudellinen tutkimuskeskus (Vatt) on todennut, että ilman hallituksen ripeitä toimia ”riski talouden haaksirikkoutumisesta kasvaa”.

Hallitus, nyt olisi aika herätä!⏰⏰
This error message is only visible to WordPress admins
Error: Cannot add access token directly to the shortcode.

Vapauta kartta

Lukitse kartta