Varsinais-Suomen Kokoomusnuoret

Varsinais-Suomen Kokoomusnuoret on poliittinen nuorisojärjestö, jonka perustehtävä on vaikuttaminen. Toimimme jäsentemme mielipiteiden ja ideoiden eteenpäinviemiseksi liitto- ja puoluetasolla, hauskanpitoa missään käänteessä unohtamatta. Tervetuloa mukaan!

LIITY!

Varsinaissuomalaiset kokoomusnuoret vaikuttavat vaikka ja missä – meitä on kunnanvaltuustoissa, lautakunnissa, oppilaskunnissa, nuorisovaltuustoissa, ylioppilaskuntatoiminnassa ja puolueen luottamustoimissa. Varsinais-Suomen Kokoomusnuoret on ollut ponnahduslauta myös monelle pitkän uran tehneelle päättäjälle.

Jäsenistöstämme löytyy monenlaista kiinnostusta ja osaamista, ja toimintamme onkin sen mukaista. Järjestämme säännöllisesti erilaisia seminaareja, koulutuksia, tutustumiskäyntejä ja excursioita.

Kokoomusnuoret ei olisi Kokoomusnuoret, ellei näissä piireissä pidettäisi myös hauskaa. Asiapitoisen ohjelman vastapainoksi järjestämme myös kevyempää ohjelmaa ja rennompia tapahtumia aina peli-illoista erilaisiin urheilutapahtumiin ja suuriin bileisiin. Lisäksi osallistumme aktiivisesti liitto- ja puoluetason tapahtumiin ympäri Suomen. Nähdään tapahtumissa!

Parhaiten pysyt perillä seuraamalla meitä Facebookissa.

Piirihallitus 2022:

Sauli Seittenranta, puheenjohtaja
Tuomas Alm, varapuheenjohtaja
Antti Oivanen, taloudenhoitaja

Jäsenet:
Aaro Sivonen
Julia Siimento
Katariina Koskelo
Katie Astin
Kristian Virta
Santeri Kauppinen
Siiri Turunen
Valtteri Vuori

Varajäsenet:
Miska Risku
Akusti Suomi

Varsinais-Suomen Kokoomusnuorten paikallisyhdistykset

Aurajoen Kokoomusnuoret

Puheenjohtaja Santeri Kauppinen, hallituksen muut jäsenet: Elisa Hyvärinen, Valtteri Vuori, Arvi Tolvanen, Veikka Paasikoski, Matias Sillanmäki, Jami Salonen, Leevi Tiihonen ja Antti Oivanen

Kauppinen Santeri

Aurajoen Kokoomusnuoret ry:n puheenjohtaja

sane.kauppinen@gmail.com

Auranmaan Kokoomusnuoret

Puheenjohtaja Katri Laaksonen

Kaarinan Kokoomuksen Nuoret

Puheenjohtaja Viivi Laitinen

Naantalin Seudun Kokoomusnuoret

Puheenjohtaja Akusti Suomi

Salon Kokoomuksen Nuoret

Puheenjohtaja Kalle Yli-Jama

Svensk Höger Ungdom i Åbo

Svensk Höger Ungdom i Åbo on Varsinais-Suomen Kokoomusnuorten ainoa ruotsinkielinen paikallisyhdistys. Yhdistys tarjoaa nuorille mahdollisuuksia osallistua vaikuttamistyöhön ja poliittisiin aktiviteetteihin molemmilla kotimaisilla kielillä. Useat yhdistyksen järjestämät kultturellit tapahtumat henkivät suomenruotsalaista perinnettä. Vuoden 2022 hallituksessa on 5 henkilöä: Siiri Turunen (puheenjohtaja), Heidi Kaarnikko (varapuheenjohtaja), Noora Kartiosuo (sihteeri), Oona Kuoppa (taloudenhoitaja) ja Salla Wiklund.

Turunen Siiri

Kokoomusnuorten Turun aluejärjestön varapuheenjohtaja, sivistyspolitiikan verkoston puheenjohtaja

siiri.turunen@turku.fi

Turun Kokoomuksen Nuoret

Turun Kokoomuksen Nuoret ry on vanhin ja suurin nuorten paikallisyhdistys Turussa. Järjestämme jäsenistöllemme monipuolisesti tapahtumia ja tarjoamme vaikutuskanavia politiikassa. Tervetuloa mukaan toimintaamme! Hallitus: Roosa Kesti (puheenjohtaja), Kristian Virta (varapuheenjohtaja), Malviina Vahtera, Julia Siimento, Elmo Martela, Miska Risku

Kesti Roosa

Turun Kokoomuksen Nuoret ry:n puheenjohtaja

roosa@roosakesti.fi

Toimistomme sijaitsee Turussa Varsinais-Suomen Kokoomuksen tiloissa

Piiritoimistolle olet aina tervetullut, kahvit tarjotaan varmasti!

Varsinais-Suomen Kokoomusnuoret ry
Maariankatu 4 C
20100 Turku

Varsinais-Suomen Kokoomus

Seittenranta Sauli

Varsinais-Suomen Kokoomusnuorten puheenjohtaja

sauli.seittenranta@gmail.com

Alm Tuomas

Varsinais-Suomen Kokoomusnuorten varapuheenjohtaja

alm.tuomas@gmail.com

Toijala Niklas

Järjestökoordinaattori, häirintäyhdyshenkilö

niklas.toijala@kokoomusnuoret.fi

Piiri- ja paikallistoiminnan tukeminen, jäsenyyteen liittyvät asiat (Uusimaa ja Varsinais-Suomi)

Vapauta kartta

Lukitse kartta

Varsinais-Suomen Kokoomusnuoret Instassa

“Ansiosidonnainen työttömyysturva tulee laajentaa kaikille työssäkäyville. 95 prosenttia ansiosidonnaisesta työttömyysturvasta katetaan maksuilla, joita maksavat kaikki työssäkäyvät. Työttömyysturvasta pääsevät nauttimaan kuitenkin ainoastaan työttömyyskassojen jäsenet. On hyvin epäreilua, että kaikki turvasta maksavat eivät kuitenkaan saa tätä etua. Nykyinen tilanne on kohtuuton kassaan kuulumattomien osalta”, ihmettelee Kokoomusnuorten puheenjohtaja @leinoida

👉🏻 Lue lisää kannanotostamme, joka löytyy biosta!
Suomalaiset kaipaavat muutosta!
Marinin hallituksen holtiton velanotto ei voi jatkua enää seuraavalla hallituskaudella. Yli kaksi kolmesta suomalaisesta on sitä mieltä, että ensi vaalikaudella julkista taloutta tulee tasapainottaa välittömästi eduskuntavaalien jälkeen.
Lähde: EVA:n arvo- ja asennetutkimus
Kokoomusnuoret toivottaa hyvää isänpäivää kaikille💙
Hallitukselle tiedoksi:
Kokoomus ei istu hallituksessa.
Seurakuntavaalien ennakkoäänestys on käynnissä!
Voit äänestää ennakkoon 8.-12.11. missä tahansa ennakkoäänestyspaikassa. Vaalipäivänä 20.11. äänestäminen tapahtuu omassa seurakunnassa klo 11–20. seurakuntavaalit.fi -sivulta näet kaikki tarvittavat lisätiedot äänestyspaikkoja myöten!
Terveisiä liittokokouksesta!
Kokoomusnuorten uusi liittohallitus vuodelle 2023 on valittu🤩 Paljon onnea valituille🥳
Tervetuloa marraskuu! Tässä Kokoomusnuorten tapahtumakalenteri marraskuulle🤩
Valtion taloudellinen tutkimuskeskus (Vatt) on todennut, että ilman hallituksen ripeitä toimia ”riski talouden haaksirikkoutumisesta kasvaa”.

Hallitus, nyt olisi aika herätä!⏰⏰
Viro julisti Venäjän terroristivaltioksi. Kokoomusnuoret vaatii, että Suomen eduskunta tekee saman päätöksen.
Kokoomusnuoret tyrmää hallituksen kaavaileman "varjoviisikon"!

Iltalehden tietojen mukaan hallitus kaavailee varjoviisikkoa, jonka tehtäväksi tulisi hallituksen päätöksien linjaaminen ja ristiriitojen ratkominen. Tämä antaisi Iltalehden mukaan tilaa varsinaiselle viisikolle keskittyä ulko- ja turvallisuuspolitiikkaan.

Kokoomusnuoret tyrmää ajatuksen, lue kannanottomme nettisivuiltamme!
Kokoomusnuoret etsii uutta pääsihteeriä!

Pääsihteeri johtaa liiton operatiivista toimintaa ja toimii henkilöstön esihenkilönä. Sen vuoksi hakijoilta arvostetaan vankkaa kokemusta kokoomustoiminnasta, ymmärrystä taloudesta ja hallinnosta sekä näkemystä myös toiminnan kehittämiseen 💪🏻

Pääsihteerin tehtävä on äärimmäisen mielenkiintoinen, koska vaaleja tehdään useampaan otteeseen: edarivaalit, seurakuntavaalit, eduskuntavaalit, presidentinvaalit ja eurovaalit! Monipuolinen työnkuva tarjoaa mielenkiintoisen näköalapaikan politiikan ytimestä.

Jos kiinnostuit, laita hakemusta tulemaan nettisivun ohjeen mukaisesti! Katso koko kuvaus bion linkistä ⭐️
Kulunut hallituskausi on luonut tuhoisan tien koulutuksen tulevaisuudelle. Aloituspaikkoja on jaettu holtittomasti ympäri maan, mutta valtion kukkaron nyörit ovat pysyneet tiukasti kiinni. Kun korkeakoulujen vastuita lisätään ilman pysyvää rahoitusta, on kyse koulutusleikkauksesta. Tutkintojen laatu heikkenee, eikä huippututkimuksesta ole tietoakaan. Isojen kasvukeskusten osaajapula on painettu villaisella, mutta sen sijaan alueellinen opintolainahyvitys on mukana ensi vuoden budjetissa. Näin ei voi jatkua, me haluamme muutoksen! Suomalaisen koulutuksen tulee nyt ja tulevaisuudessa pohjautua huippututkimukseen, sekä kestävään rahoituspohjaan. Vastuita ei voi lisätä, mikäli se tarkoittaa tutkintojen laadukkuuden heikentämistä.

Tule ja nakita, ettei opiskelijaelämä pakita!💙 #kokoomus
Kokoomusnuoret: Eläkejärjestelmä on edelleen pyramidihuijaus
Eläketurvakeskuksen torstaina 13.10.2022 julkaistussa raportissa kerrotaan työeläkkeiden rahoituksen olevan hyvässä tasapainossa. Raportin myötä iloitaan siitä, että nuorten ei tarvitse pelätä eläkeiän tai eläkemaksujen suuria nostoja.

👉🏻Kokoomusnuoret haluaa kuitenkin muistuttaa, että sijoitustuottoihin nojaaminen on hyvin epävarmaa ja eläkemaksujen rahastoitava osuus on pieni.

Lue koko kannanottomme nettisivuiltamme tai tarinasta löytyvästä linkistä!
Korona-aikana tapahtunut opiskelukäytänteiden muutos mahdollisti opiskelijoille joustavan tavan opiskella. Nyt kun kampuksille on palattu, haluamme säilyttää nämä digimurroksen aikana syntyneet etäopiskelumenetelmät edelleen osana opiskelijan arkea. Se ei tarkoita sitä, että palaamme takaisin kotiin opiskelemaan, vaan ennen kaikkea vapautta ja mahdollisuuksia. Joustavat opiskelutavat mahdollistavat työskentelyn ja järjestötyön opintojen ohella, sekä helpottavat toisella paikkakunnalla asuvien ja perheellisten opiskelijoiden arkea. Ei voi olla niin, että opintojen suorittaminen viivästyy turhien läsnäolopakkojen vuoksi. Jokaisella tulee olla samanlaiset mahdollisuudet ja vapaus rakentaa opiskelijaelämästään omanlaisensa. Enemmän vapautta, enemmän mahdollisuuksia!

Haluamme yksilöllisempiä tapoja opiskeluun, sillä jokainen opiskelija on erilainen. Ajasta ja paikasta riippumattoman opiskelun on oltava aito vaihtoehto kaikille sitä tarvitseville laadukkaan lähiopetuksen rinnalla. Opiskelijoiden on vaivattomasti voitava yhdistää opiskelu, perhe, työ ja harrastukset sekä yksilöllinen elämäntilanne. Ei ole kenenkään etu, että opiskelijan opinnot eivät etene järjestelmän kankeuden myötä. Me haluamme, että jokaisella on mahdollisuus luoda omanlaisensa opintopolku!

Tule ja nakita, ettei opiskelijaelämä pakita!💙 #kokoomus
Lokakuun tapahtumakalenteri🍁
Suomen valtionvelka sekä velanhoitokulut ovat kasvaneet kovaa vauhtia. Valtionvelan suhde BKT:hen on ylittänyt jo 50 prosenttia velan ollessa tällä hetkellä yli 130 miljardia euroa. Vasemmistohallitus on entisestään kiihdyttänyt velkaantumista holtittomalla talouspolitiikalla ja samalla velanhoitokuluihin eli korkomenoihin on budjetoitu menevän 674 miljoonaa, eikä sekään näytä riittävän. Kokoomusnuoret vaatii, että Suomen perustuslakiin ankkuroidaan velkajarru tulevien sukupolvien turvaksi.

Lue koko kannanottomme Kokoomusnuorten nettisivuilta!
Pohjoismaiden konservatiivinuoret (Nordisk Ungkonservativ Union, NUU) valitsi eilen järjestetyssä vuosikokouksessaan Kokoomusnuorten Toni Pakarisen puheenjohtajakseen ja Aino Kovalaisen hallituksen jäseneksi.
Kokoomusnuoret osallistuvat @mielenterveyspooli ja @mielenterveys ry:n järjestämään Terapiatakuu- tempaukseen, jonka ideana on muodostaa symbolinen hoitojono Eduskuntalon eteen. Tavoitteena on nostaa Terapiatakuu takaisin julkiseen keskusteluun ja politiikan agendalle. Kokoonnumme 20.9.2022 kello 16.30 Helsingin Kansalaistorille ”Jonota Terapiatakuun puolesta!” -mielenilmaukseen, koska haluamme nopeuttaa ja helpottaa pääsyä mielenterveysapuun.
Kaikki mukaan hyvän asian puolesta!
This error message is only visible to WordPress admins
Error: Cannot add access token directly to the shortcode.
Paul Brooker flickr.com/trojanllama