Varsinais-Suomen Kokoomusnuoret

Varsinais-Suomen Kokoomusnuoret on poliittinen nuorisojärjestö, jonka perustehtävä on vaikuttaminen. Toimimme jäsentemme mielipiteiden ja ideoiden eteenpäinviemiseksi liitto- ja puoluetasolla, hauskanpitoa missään käänteessä unohtamatta. Tervetuloa mukaan!

LIITY!

Varsinaissuomalaiset kokoomusnuoret vaikuttavat vaikka ja missä – meitä on kunnanvaltuustoissa, lautakunnissa, oppilaskunnissa, nuorisovaltuustoissa, ylioppilaskuntatoiminnassa ja puolueen luottamustoimissa. Varsinais-Suomen Kokoomusnuoret on ollut ponnahduslauta myös monelle pitkän uran tehneelle päättäjälle.

Jäsenistöstämme löytyy monenlaista kiinnostusta ja osaamista, ja toimintamme onkin sen mukaista. Järjestämme säännöllisesti erilaisia seminaareja, koulutuksia, tutustumiskäyntejä ja excursioita.

Kokoomusnuoret ei olisi Kokoomusnuoret, ellei näissä piireissä pidettäisi myös hauskaa. Asiapitoisen ohjelman vastapainoksi järjestämme myös kevyempää ohjelmaa ja rennompia tapahtumia aina peli-illoista erilaisiin urheilutapahtumiin ja suuriin bileisiin. Lisäksi osallistumme aktiivisesti liitto- ja puoluetason tapahtumiin ympäri Suomen. Nähdään tapahtumissa!

Parhaiten pysyt perillä seuraamalla meitä Facebookissa.

Piirihallitus 2021:

Salon Kokoomuksen Nuoret

Puheenjohtaja Maria Yli-Jama

Svensk Höger Ungdom i Åbo

Svensk Höger Ungdom i Åbo on Varsinais-Suomen Kokoomusnuorten ainoa ruotsinkielinen paikallisyhdistys. Yhdistys tarjoaa nuorille mahdollisuuksia osallistua vaikuttamistyöhön ja poliittisiin aktiviteetteihin molemmilla kotimaisilla kielillä. Useat yhdistyksen järjestämät kultturellit tapahtumat henkivät suomenruotsalaista perinnettä. Puheenjohtaja: Siiri Turunen Varapuheenjohtaja: Heidi Kaarnikko Sihteeri: Noora Kartiosuo Taloudenhoitaja: Salla Wiklund

Siiri Turunen

Kokoomusnuorten Turun aluejärjestön hallituksen jäsen, hyvinvointipolitiikan verkoston puheenjohtaja

siiri.turunen@turku.fi

Turun Kokoomuksen Nuoret

Turun Kokoomuksen Nuoret ry on vanhin ja suurin nuorten paikallisyhdistys Turussa. Järjestämme jäsenistöllemme monipuolisesti tapahtumia ja tarjoamme vaikutuskanavia politiikassa. Tervetuloa mukaan toimintaamme! Hallitus: Jenna Rautionaho, puheenjohtaja Pinja Niinivuori Malviina Vahtera Julia Siimento Elmo Martela Kristian Virta Joanna Slama

Kesti Roosa

Järjestökoordinaattori

roosa.kesti@kokoomusnuoret.fi

Piiri- ja paikallistoiminnan tukeminen, jäsenyyteen liittyvät asiat (Varsinais-Suomi ja Satakunta)

Toimistomme sijaitsee Turussa Varsinais-Suomen Kokoomuksen tiloissa

Piiritoimistolle olet aina tervetullut, kahvit tarjotaan varmasti! Korona-aikana toimisto tilapäisesti suljettu. (päivitetty 27.1.2021)

Varsinais-Suomen Kokoomusnuoret ry
Uudenmaankatu 19 A
20700 Turku

Varsinais-Suomen Kokoomus

Tolvanen Arvi

Varsinais-Suomen Kokoomusnuorten puheenjohtaja

arvi.tolvanen@gmail.com

Maria Yli-Jama

Varapuheenjohtaja

maria.ylijama@gmail.com

Järvi Nea

Järjestökoordinaattori

nea.jarvi@kokoomusnuoret.fi

Piiri- ja paikallistoiminnan tukeminen, jäsenyyteen liittyvät asiat (Keski-Suomi, Satakunta, Varsinais-Suomi)

Vapauta kartta

Lukitse kartta

Varsinais-Suomen Kokoomusnuoret Instassa

Hyvää ja rauhallista itsenäisyyspäivää! 💙🇫🇮
Hyvää isänpäivää! 💙
Kokoomusnuorten uudeksi puheenjohtajaksi on tänään valittu tamperelainen leinoida. Paljon onnea! 💙
Kokoomukselle vaalivoitto korkeakoulujen edustajistovaaleissa! 🔥 Saimme 13 lisäpaikkaa tämän syksyn edarivaaleissa. Aivan mieletön tulos! 💙

Valtavat onnittelut uusille edaattoreille ja varaedaattoreille sekä suuri kiitos kaikille ehdokkaille ja vaalityötä tehneille! 👏 Tämä edustajistovaalitulos on vahva osoitus siitä, että kokoomuslaisen politiikan kysyntä on opiskelijoiden keskuudessa korkeassa nousussa.

Nyt juhlitaan! 💙

#kokoomus #kokoomusnuoret #kokoomusopiskelijat #edustajistovaalit #edarivaalit #edustajistovaalit2021
Elina sen sanoi. Suomi Natoon. Nyt.

kansallinenkokoomus #kokoomusnuoret
Kokoomusnuorten puheenjohtaja matiaspajula on huomenna MTS:n nuorisofoorumissa keskustelemassa asevelvollisuudesta! Kannattaa siis olla ruudun ääressä klo 14.40 🖥 Linkki tilaisuuteen löytyy biostamme!
Hyvä yhteiskunta palkitsee aina ahkeruudesta, ei rankaise siitä!

Kokoomus haluaa nostaa pysyvästi opintotuen tulorajoja. Tämä olisi selkeä viesti siitä, että työnteosta halutaan palkita – ei rangaista.

Opintotuen tulorajojen pysyvällä nostolla olisi merkittävä vaikutus opiskelijoiden varallisuuden sekä tärkeän työkokemuksen kartuttamiseen. Äänestä Kokoomusta korkeakoulusi edustajistovaaleissa! 💙

#kokoomus #kokoomusnuoret #kokoomusopiskelijat #tulorajat #ylioppilaskunta #edustajistovaalit #edarivaalit #opiskelijakunta
Hei yliopisto-opiskelija! 👇

Oletko koskaan tullut ajatelleeksi sitä, että ylioppilaskuntaan kuuluminen on pakollista Suomessa, jossa perustuslaki takaa kaikille yhdistymisvapauden? Pidätkö sinäkin ristiriitaisena sitä, että et voi äänestää jaloillasi, mikäli ylioppilaskunta ottaa kantaa asioihin, joista sinä et ole samaa mieltä? Koetko epäreiluksi sen, että ammattikorkeakouluissa opiskelijakuntiin kuuluminen ei ole pakollista, mutta yliopisto-opiskelijana sinut on pakotettu maksamaan ylioppilaskuntaan kuulumisesta?

Me haluamme korkeakouluopiskelijat samalle viivalle! Pakkojäsenyys on periaatteellinen ongelma, jonka me haluamme ratkaista. Vapaaehtoisuus ei tapa ylioppilaskuntia, vaan nimenomaan kannustaisi niitä parantamaan palvelujaan, jotta yhä useampi opiskelija haluaisi vapaaehtoisesti liittyä ylioppilaskunnan jäseneksi laadukkaan edunvalvonnan ja sen tarjoamien palveluiden vuoksi.

Ei ole opiskelijan vika, jos edunvalvontaa ei osata perustella niin hyvin, että yliopisto-opiskelija ymmärtää sen arvon. Ylioppilaskunnat tekevät paljon tärkeää ja hyvää työtä. Siihen kuitenkin pystytään myös ilman pakkojäsenyyttä. Samalla ylioppilaskunnat pääsisivät kehittämään toimintaansa niin, että opiskelijat aidosti haluavat kuulua ylioppilaskuntaansa.

Jos sinä haluat puolustaa opiskelijoiden vapautta, äänestä kokoomusta korkeakoulujen edustajistovaaleissa! 💙

#kokoomus #kokoomusnuoret #kokoomusopiskelijat #pakkojäsenyys #ylioppilaskunta #edustajistovaalit #edarivaalit
Keskustan rooli Marinin hallituksessa on toimia vasemmistopuolueiden kynnysmattona ja takaajana.

Siksi lähetimme hallituspuolueiden puoluetoimistoille Keskusta-kynnysmatot muistuttamaan hallituksen dynamiikasta!

#budjettiriihi

Lue kannanottomme, linkki biossa!
Hyvää yrittäjän päivää!

Kokoomusnuoret toivottaa kaikille hyvää yrittäjän päivää ja muistuttaa, että yrittäjät ovat tärkeä yhteiskunnan perusta. Rakennetaan yhdessä Suomea, jossa yrittäjyys, työnteko ja ahkeruus kannattaa ja palkitaan!

#kokoomusnuoret #yrittäjänpäivä
Kuntien velkaantumiselle on laitettava stoppi! Nykytahdilla kunnat näivettyvät, ja jos haluamme säilyttää kunnat elinvoimaisina, on nykyinen velkaantuminen taitettava. Emme voi antaa tulevien sukupolvien maksaa meidän laskujamme. 💙 Liity mukaan Kokoomusnuoriin, jos haluat olla mukana vaikuttamassa tähän ja moniin muihin kysymyksiin – linkki biossa!

#kokoomusnuoret
Espoon Kokoomuksen valtuustoryhmä on päättänyt esittää Kokoomusnuorten entistä puheenjohtajaa Henrik Vuornosta Espoon kaupunginhallituksen puheenjohtajaksi!

Kokoomusnuoret onnittelee Henrikiä luottamuksesta ja toivottaa menestystä tehtävään! 💙

Kuva: Essi Jäälinna
Paul Brooker flickr.com/trojanllama