Pirkanmaan Kokoomusnuoret

Liity

Keitä olemme?

Tervetuloa Pirkanmaan Kokoomusnuoriin! Olemme Kokoomusnuorten Pirkanmaan maakunnan alueella toimiva piirijärjestö.

Toimintamme on monimuotoista: järjestämme sekä formaaleja että vapaamuotoisempia poliittisia keskustelutilaisuuksia ja rentoja tapahtumia hauskanpitoon ja ihmisten tapaamiseen. Monissa tapahtumissamme vierailee yhteiskunnallisesti vaikutusvaltaisia henkilöitä, mm. kansanedustajia ja yritysjohtajia. Pirkanmaalaisena kokoomusnuorena pääset osallistumaan moninaisiin kokoomuspuolueen tapahtumiin sekä vaikuttamaan mm. Kokoomusnuorten liittokokouksessa ja Kokoomuksen puoluekokouksessa. Yhdistyksemme kuuluu sekä Kokoomuksen Nuorten Liittoon että Pirkanmaan Kokoomukseen.
Jäsenistömme on monimuotoinen ja jäseneksemme on tervetullut jokainen 15–29-vuotias! Jäseniämme toimii monissa tehtävissä kunnanvaltuustoista elinkeinoelämään. Tule mukaan ja tutustu meistä jokaiseen! Pääset tapaamaan valovoimaisia, yhteiskunnallisista asioista kiinnostuneita vapauden puolustajia.

Hallitus 2021

Kristiina  Koivunen, puheenjohtaja
Valtteri Hermonen, varapuheenjohtaja
Anselmi Koivunen, taloudenhoitaja
Lotta Liedes, sihteeri

Hallituksen jäsenet: Paul Pellas, Laura Kangasoja, Antti Järvensivu

Varajäsenet: Arttu Rintanen, Viljami Riuttala, Arttu Vuori, Juho Mäenpää

Piiritoimisto

Pirkanmaan Kokoomuksen toimistolta tavoitat sekä ukkopiirin että nuorten työntekijät. Toimiston väen työhön kuuluu mm. Sinun neuvomisesi kaikissa mieltäsi askarruttavissa kokoomusnuoriin liittyvissä kysymyksissä.

Ole siis rohkeasti yhteydessä Sinua askarruttavissa asioissa!

Pirkanmaan Kokoomusnuoret ry
Kuninkaankatu 13 B
33210 TAMPERE

Pirkanmaan Kokoomus

Koivunen Kristiina

Pirkanmaan Kokoomusnuorten puheenjohtaja

kristiina.koivunen02@gmail.com

Hermonen Valtteri

Pirkanmaan Kokoomusnuorten varapuheenjohtaja

valtteri.hermonen@gmail.fi

Ojaniemi Hanna

Järjestökoordinaattori

hanna.ojaniemi@kokoomusnuoret.fi

Piiri- ja paikallistoiminnan tukeminen, jäsenyyteen liittyvät asiat (Häme, Pirkanmaa, Keski-Suomi)

Vapauta kartta

Lukitse kartta

Pirkanmaan Kokoomusnuoret Instagramissa

Meidän ei tule ainoastaan taistella veronkorotuksia vastaan, vaan myös veronalennusten puolesta.

Kuntaveroa on laskettava jokaisessa Suomen kunnassa. 💙

Käy tutustumassa Kokoomusnuorten kuntavaaliehdokkaisiin! 👇
kuntavaalit.kokoomusnuoret.fi
Nuoruuden vuosina opittu elämisen tapa on kriittinen koko yksilön myöhemmän elinkaaren kannalta. Kunnat voivat tukea urheiluseuroja, jotka edistävät nuorten liikuntaa, koska näistä nuorista voi tulla tulevaisuudessa Suomen huippu-urheilijoita. 💙

#kokoomusnuoret  #kuntavaalit2021
Turha sääntely pois rakentamisesta! Säädökset estävät kaupunkien kasvua ja lisäävät sekä vuokra- että omistusasumisen kustannuksia. Kevyempi sääntely loisi edellytykset nopeammalle työvoiman liikkumiselle ja kaupunkikulttuurin kehitykselle. 💙

#kokoomusnuoret #kuntavaalit2021
Nuorilla oleva osaaminen on paras pääoma Suomen tulevaisuudelle. 💙 Laadukas yksilökohtainen ja yksilöä tukeva opetus tuo oppijasta esiin parhaat puolet, tarjoaa onnistumisen elämyksiä ja auttaa etenemään elämässä.

#kokoomusnuoret #kuntavaalit2021
Kuntien ja kaupunkien on keskityttävä olennaiseen! Kunnan tai kaupungin tehtävä ei ole sählätä asuntomarkkinoilla, rakentamisessa ja yritystoiminnassa vaan panostaa asioihin, joissa resursseja oikeasti tarvitaan. Äänestämällä kuntavaaleissa kokoomusnuorta annat äänesi kunnille, joissa panostetaan ydintehtäviin eikä lillukanvarsiin. 💙

#kokoomusnuoret #kuntavaalit2021
Kunnan- ja kaupunginvaltuustoissa tehdään tärkeitä päätöksiä koskien liikennettä. Kaupunkien kasvaessa joukkoliikenteen ja sen järkevän suunnittelun merkitys korostuu. Joukkoliikenteen osuuden kasvattaminen onnistuu parhaiten tekemällä joukkoliikenteestä niin toimivaa ja houkuttelevaa, että se on todellinen vaihtoehto omalle autolle. 💙

Kuntavaalien ennakkoäänestys alkaa huomenna 26.5. Tsekkaa Kokoomusnuorten kuntavaaliehdokkaat ehdokasgalleriasta (linkki biossa).

#kokoomusnuoret #kuntavaalit2021
Kokoomus on nuorten keskuudessa suurin puolue!💙

Sen lisäksi, että kokoomus on kannatukseltaan nuorten ykköspuolue, on kokoomus myös nuorten kuntavaaliehdokkaiden ykkösvalinta!

Yli vuoden ajan me teimme töitä joka päivä kuntavaaalien ehdokashankinnan eteen. Työ tuotti myös tulosta: kokoomuksella on eniten sekä alle 20-vuotiaita ehdokkaita että alle 30-vuotiaita ehdokkaita! Tästä on hyvä jatkaa vaalipäivää kohti!🔥
Hyvää Eurooppa-päivää!🇪🇺

Kokoomusnuoret on eurooppamyönteinen poliittinen nuorisojärjestö, joka kannattaa läheisyysperiaatetta kunnioittavaa liittovaltiokehitystä. Olemme sitoutuneet puolustamaan eurooppalaista yhteistyötä ja Euroopan unionia. Se on Suomelle tärkein arvoyhteisö ja väylä kansainväliseen vaikuttamiseen.

Kokoomusnuorten tavoiteohjelmassa esitetään, että:
⭐️ Euroopan unionista luodaan läheisyysperiaatetta kunnioittava liittovaltio
⭐️ EU:lle luodaan yhteinen sääntöperustainen finanssipolitiikka, sekä velkajärjestelymekanismi, jossa jokainen jäsenvaltio vastaa omista veloistaan.
⭐️ Eurooppalaista demokratiaa vahvistetaan ja tuetaan eurooppalaisen kansalsisyhteiskunnan ja julkisen tilan syntymistä.
⭐️ Euroopan parlamentin toiminta keskitetään Brysseliin.

Miltä sun mielestä EU:n tulevaisuuden tulisi näyttää?

#eurooppalaisuus #kokoomusnuoret #eurooppapäivä
Hyvää äitienpäivää🌹

Kiitos äideille, joiden työllä yhteiskuntaa rakennetaan. Kiitos äideille, joiden esimerkkiä seuraten olemme kasvaneet. Kiitos äideille, jotka ovat pitäneet huolta vaikeissakin tilanteissa. Kiitos kaikille äideille.

Kokoomusnuoret seisoo perhepolitiikassa lapsiperheiden hyvinvoinnin, yhdenvertaisten lähtökohtien sekä työssäkäynnin ja vanhemmuuden joustavan yhdistäminen puolella.

Näemme työnantajalle kaatuvan äitiriskin suurena tasa-arvo ongelmana ja täten vaadimme tavoiteohjelmassamme vanhemmuuden kustannuksia siirrettävän työnantajilta yhteiskunnalle.

Tavoiteohjelmassamme linjataan myös, että:
🔹Vanhempainvapaata on oltava mahdollista siirtää myös muulle lähisukulaiselle kuin juridiselle vanhemmalle.
🔹Vanhemmuuden kustannuksia siirretään työnantajilta yhteiskunnalle naisten työllisyyden kohentamiseksi.
🔹Kehitetään avointa adoptiota ja kartoitetaan sen mahdollisuuksia lastensuojelun keinona.
🔹Sijaissynnyttäminen mahdollistetaan Suomessa.

Mistä olet itse kiitollinen yhteiskuntamme äideille?

#äitienpäivä #Kokoomusnuoret
Haluatko säkin olla tällaisen hupparin omistaja?🤩
Hupparissa Tampereen Kokoomuksen
pormestariehdokkaat Anna-Kaisa Ikonen ja Kalervo Kummola

Se on mahdollista nimittäin hupparin löydät Kokoomusnuoret verkkokaupasta. https://reddyshop.co/kokoomusnuoret/product/IKONEN--KUMMOLA-HUPPARI-VALKOINE

Samalla kuvalla on myös saatavissa t-paitoja.

Nyt kipin kapin ostoksille.🤩

#kuntavaalit2021
Kokoomusnuoret onnittelee Kotkan Peli-Karhuja koripallon Suomen mestaruudesta! 🔥

Peli-Karhujen Noora Järvikangas on myös Kokoomusnuorten kuntavaaliehdokas Kotkassa. Nooran ja satojen muiden kokoomusnuorten ehdokkaiden ajatuksiin pääset tutustumaan osoitteessa kuntavaalit.kokoomusnuoret.fi (linkki myös biossa).

@noorajii @pekanaiset
Oikein hyvää Minna Canthin ja tasa-arvon päivää!💙

Huolimatta siitä työstä, jota Suomessa on pitkään tehty tasa-arvon eteen, ei tasa-arvo ole vielä valmis. Siksi me Kokoomusnuoret peräänkuulutamme konkreettisia tekoja tasa-arvon eteen!

Kokoomusnuoret esittää, että raskaudesta seuraavat kustannukset siirretään Kelan maksettavaksi, jolloin kustannukset eivät jää yksittäisen yrittäjän vastuulle. Vaikka laki kieltää syrjinnän sukupuolen perusteella, on selvää, että tällaiset rakenteet luovat epätasa-arvoa lain kirjauksista huolimatta.

“Tämän hetkinen tilanne on kestämätön tasa-arvon kannalta. Jotta mahdollisuuksien tasa-arvo toteutuisi myös työmarkkinoilla vahvemmin tulee lainsäädännöstä poistaa syrjivät rakenteet,  jotta nuoren naisen palkkaus ei olisi suuri taloudellinen riski yrittäjälle”, päättää Kokoomusnuorten liittohallituksen jäsen Teresa Bäckström.

Lue koko kannanotto bion linkistä!
Matsia ei voi voittaa, jos ei astu kehään.

Monissa kunnissa nuorten edustus on edelleen retuperällä. Kunnissa päätetään muun muassa siitä, miten nopeasti lääkäriin pääsee, milloin bussi kulkee ja siitä, mihin rakennetaan asuntoja. Nuorten ääni on äärimmäisen tärkeää saada kuuluviin.

Pistetään hommat kuntoon. Lähde ehdolle kuntavaaleihin ja tule tekemään työtä isänmaan hyväksi! 💙

Jos ehdokkuus kiinnostaa, pistä viestiä  Instagram Directissä!
Muut voivat väittää mitä haluavat, mutta faktat ovat selvät:

kokoomus on suosituin puolue nuorten keskuudessa!💙🔥

#kokoomus @kansallinenkokoomus
Kokoomusnuorilla lähes 50 prosenttia enemmän ehdokkaita kuin viime kuntavaaleissa! 💙

Kaikista hienointa tässä saavutuksessa on se, että me olemme tehneet sen joukkueena. Kyse ei ole ollut keskustoimiston tai liittojohdon hankkeesta, vaan siihen ovat osallistuneet aivan kaikki: toimisto, piirit, paikallisyhdistykset ja tavalliset aktiivijäsenet.

Saavuttamamme ehdokasmäärä on osoitus siitä, minkälaisia tuloksia Kokoomuksen Nuorten Liitto voi saavuttaa, kun se puhaltaa yhdessä yhteen hiileen. Iso, iso kiitos jokaiselle kokoomusnuorelle, joka on lähtenyt kuntavaaleissa ehdolle tai osallistunut kuntavaaliehdokashankintaan!

Vieläkin ehtii mukaan ehdolle. Jos ehdokkuus edes hieman kiinnostaa, pistä viestiä Instagram Directissä!🔥
Kokoomusnuorten verkkokauppaan on lisätty uusi tuote, nimittäin ”Vartiainen pormestariksi 2021” - t-paita🔥 Saatavilla rajattu erä, käy tilaamassa omasi nyt!💙

Posted @withregram • @matiaspajula Vaalit saattaa siirtyä, mutta kampanjat jatkuu!💪🏼

Eilen me valittiin Helsingin kokoomukselle loistava uusi pormestariehdokas Juhana Vartiainen!🔥 Se tarkoittaa sitä, että samalla kun me painetaan duunia mun kampanjan eteen niin me edistetään myös loistavan Juhanan pormestarikampanjaa!

Siksi pistettiin tänään myyntiin erittäin, erittäin tyylikäs ”Vartiainen pormestariksi 2021” - t-paita! Käy tilaamassa omasi 👉🏼 www.kokoomusnuoret.fi/kauppa
Hyvää naistenpäivää! 💙

Naisten osuus valtuutetuista on vain 39%. Tähän on saatava muutos.

Kokoomusnuoret nostaa tänään naistenpäivän kunniaksi Instagram Storiesissa upeita nuoria naisehdokkaitaan. Kerro miksi lähdit ehdolle ja tägää @kokoomusnuoret, niin jaamme tarinasi!

Jos et ole ole vielä ehdolla, pistä viestiä vaikka Instagramissa Directissä, niin kerromme lisää!
Kansallisen Kokoomuksen ja Kokoomusnuorten vuosia jatkunut työ Fideszin saamiseksi pois EPP-kattopuolueesta tuottaa tulosta!

Kokoomus ja Kokoomusnuoret ovat tehneet vuosia töitä sen eteen, että oppositiota ja demokratiaa kotimaassaan polkeva Fidesz-puolue saadaan poistettua Kokoomuksen eurooppalaisesta kattopuolueesta European People’s Partysta. Tänään pitkäjänteinen työ on tuottanut hedelmää, kun Fidezs on ilmoittanut eroavansa EPP:n ryhmästä EU-parlamentissa!

Työ sen eteen, että Fidesz saadaan pysyväst erotettua koko puolueesta jatkuu!

——

The long work of the National Coalition Party and its Youth League KNL to get Fidesz out of the EPP is paying off!

The National Coalition Party and KNL have been working for years to remove Fidesz, which is suppressing opposition and democracy in its home country, from the European People’s Party, the European umbrella party of National Coalition. Today, long-term work has borne fruit as Fidesz has announced his resignation from the EPP Group.

The work to permanently separate Fidesz from the whole party continues!
#Juhana2021 🔥💙
Peliä ei voi voittaa, jos ei lähde kentälle.

Jos ehdokkuus edes hieman kiinnostaa, laita viestiä vaikka Instagram Directissä, niin kerromme lisää! Toimi pian, sillä ehdokasasettelu päättyy viikon päästä.
Bulgaria on kieltäytynyt myöntämästä samaa sukupuolta olevien vanhempien lapselle kansalaisuutta. Kokoomusnuoret vaatii Euroopan unionin tuomioistuinta puuttumaan Bulgarian ihmisoikeuksia ja EU:n perussopimuksia polkevaan toimintaan.

“Nämä tapaukset osoittavat meille kaikille miten keskeneräinen työ meillä on vielä Euroopankin sisällä, kun on kyse tasa-arvosta ja vähemmistöjen asemasta. On ehdottoman tärkeää, että Euroopan unionin tuomioistuin käsittelee molemmat tapaukset pian ja huolehtii että lapsen etu toteutuu vanhentuneiden ja ihmisoikeuksia polkevien valtioiden menettelyistä huolimatta”, linjaa Kokoomusnuorten liittohallituksen jäsen Teresa Bäckström.

“Tällä hetkellä Euroopan unioni ei ota kantaa samaa sukupuolta olevien parien asemaan jäsenvaltioissa tarpeeksi vahvasti. Olisi sateenkaariyhteisön kannalta äärimmäisen tärkeää ja heidän oikeuksiensa mukaista, että jokaisessa EU:n jäsenmaassa erilaiset perhestatukset tunnistettaisiin yhdenvertaisesti. Tässä on Euroopan unionilla näytön paikka”, toteaa liittohallituksen jäsen Sera Savolainen.

Käy lukemassa koko kannanotto, linkki biossa!
This error message is only visible to WordPress admins
Error: Cannot add access token directly to the shortcode.
Paul Brooker flickr.com/trojanllama