Pirkanmaan Kokoomusnuoret

Liity

Keitä olemme?

Tervetuloa Pirkanmaan Kokoomusnuoriin! Olemme Kokoomusnuorten Pirkanmaan maakunnan alueella toimiva piirijärjestö.

Toimintamme on monimuotoista: järjestämme sekä formaaleja että vapaamuotoisempia poliittisia keskustelutilaisuuksia ja rentoja tapahtumia hauskanpitoon ja ihmisten tapaamiseen. Monissa tapahtumissamme vierailee yhteiskunnallisesti vaikutusvaltaisia henkilöitä, mm. kansanedustajia ja yritysjohtajia. Pirkanmaalaisena kokoomusnuorena pääset osallistumaan moninaisiin kokoomuspuolueen tapahtumiin sekä vaikuttamaan mm. Kokoomusnuorten liittokokouksessa ja Kokoomuksen puoluekokouksessa. Yhdistyksemme kuuluu sekä Kokoomuksen Nuorten Liittoon että Pirkanmaan Kokoomukseen.
Jäsenistömme on monimuotoinen ja jäseneksemme on tervetullut jokainen 15–29-vuotias! Jäseniämme toimii monissa tehtävissä kunnanvaltuustoista elinkeinoelämään. Tule mukaan ja tutustu meistä jokaiseen! Pääset tapaamaan valovoimaisia, yhteiskunnallisista asioista kiinnostuneita vapauden puolustajia.

Hallitus 2022

Tommy Törmä, puheenjohtaja
Juho Mäenpää, varapuheenjohtaja
Kristiina Koivunen, taloudenhoitaja

Hallituksen jäsenet: Valtteri Hermonen, Mats Uotila,Iida Aaltonen, Kaisa Rantamäki ja Lotta Liedes

Varajäsenet: Sara Uusi-Rauva, Miska Pirinen, Patrick Itäniemi, Miikkael Lehtinen ja Lilli Matveinen

Piiritoimisto

Pirkanmaan Kokoomuksen toimistolta tavoitat sekä ukkopiirin että nuorten työntekijät. Toimiston väen työhön kuuluu mm. Sinun neuvomisesi kaikissa mieltäsi askarruttavissa kokoomusnuoriin liittyvissä kysymyksissä.

Ole siis rohkeasti yhteydessä Sinua askarruttavissa asioissa!

Pirkanmaan Kokoomusnuoret ry
Kuninkaankatu 13 B
33210 TAMPERE

Pirkanmaan Kokoomus

Törmä Tommy

Pirkanmaan Kokoomusnuorten puheenjohtaja

Mäenpää Juho

Pirkanmaan Kokoomusnuorten varapuheenjohtaja

juho.j.maenpaa@outlook.com

Pitkänen Nelly

Järjestökoordinaattori

nelly.pitkanen@kokoomusnuoret.fi

+358 45 122 6672

Piiri- ja paikallistoiminnan tukeminen, jäsenyyteen liittyvät asiat (Häme, Kaakkois-Suomi ja Pirkanmaa)

Vapauta kartta

Lukitse kartta

Pirkanmaan Kokoomusnuoret Instagramissa

“Ansiosidonnainen työttömyysturva tulee laajentaa kaikille työssäkäyville. 95 prosenttia ansiosidonnaisesta työttömyysturvasta katetaan maksuilla, joita maksavat kaikki työssäkäyvät. Työttömyysturvasta pääsevät nauttimaan kuitenkin ainoastaan työttömyyskassojen jäsenet. On hyvin epäreilua, että kaikki turvasta maksavat eivät kuitenkaan saa tätä etua. Nykyinen tilanne on kohtuuton kassaan kuulumattomien osalta”, ihmettelee Kokoomusnuorten puheenjohtaja @leinoida

👉🏻 Lue lisää kannanotostamme, joka löytyy biosta!
Suomalaiset kaipaavat muutosta!
Marinin hallituksen holtiton velanotto ei voi jatkua enää seuraavalla hallituskaudella. Yli kaksi kolmesta suomalaisesta on sitä mieltä, että ensi vaalikaudella julkista taloutta tulee tasapainottaa välittömästi eduskuntavaalien jälkeen.
Lähde: EVA:n arvo- ja asennetutkimus
Kokoomusnuoret toivottaa hyvää isänpäivää kaikille💙
Hallitukselle tiedoksi:
Kokoomus ei istu hallituksessa.
Seurakuntavaalien ennakkoäänestys on käynnissä!
Voit äänestää ennakkoon 8.-12.11. missä tahansa ennakkoäänestyspaikassa. Vaalipäivänä 20.11. äänestäminen tapahtuu omassa seurakunnassa klo 11–20. seurakuntavaalit.fi -sivulta näet kaikki tarvittavat lisätiedot äänestyspaikkoja myöten!
Terveisiä liittokokouksesta!
Kokoomusnuorten uusi liittohallitus vuodelle 2023 on valittu🤩 Paljon onnea valituille🥳
Tervetuloa marraskuu! Tässä Kokoomusnuorten tapahtumakalenteri marraskuulle🤩
Valtion taloudellinen tutkimuskeskus (Vatt) on todennut, että ilman hallituksen ripeitä toimia ”riski talouden haaksirikkoutumisesta kasvaa”.

Hallitus, nyt olisi aika herätä!⏰⏰
Viro julisti Venäjän terroristivaltioksi. Kokoomusnuoret vaatii, että Suomen eduskunta tekee saman päätöksen.
Kokoomusnuoret tyrmää hallituksen kaavaileman "varjoviisikon"!

Iltalehden tietojen mukaan hallitus kaavailee varjoviisikkoa, jonka tehtäväksi tulisi hallituksen päätöksien linjaaminen ja ristiriitojen ratkominen. Tämä antaisi Iltalehden mukaan tilaa varsinaiselle viisikolle keskittyä ulko- ja turvallisuuspolitiikkaan.

Kokoomusnuoret tyrmää ajatuksen, lue kannanottomme nettisivuiltamme!
Kokoomusnuoret etsii uutta pääsihteeriä!

Pääsihteeri johtaa liiton operatiivista toimintaa ja toimii henkilöstön esihenkilönä. Sen vuoksi hakijoilta arvostetaan vankkaa kokemusta kokoomustoiminnasta, ymmärrystä taloudesta ja hallinnosta sekä näkemystä myös toiminnan kehittämiseen 💪🏻

Pääsihteerin tehtävä on äärimmäisen mielenkiintoinen, koska vaaleja tehdään useampaan otteeseen: edarivaalit, seurakuntavaalit, eduskuntavaalit, presidentinvaalit ja eurovaalit! Monipuolinen työnkuva tarjoaa mielenkiintoisen näköalapaikan politiikan ytimestä.

Jos kiinnostuit, laita hakemusta tulemaan nettisivun ohjeen mukaisesti! Katso koko kuvaus bion linkistä ⭐️
Kulunut hallituskausi on luonut tuhoisan tien koulutuksen tulevaisuudelle. Aloituspaikkoja on jaettu holtittomasti ympäri maan, mutta valtion kukkaron nyörit ovat pysyneet tiukasti kiinni. Kun korkeakoulujen vastuita lisätään ilman pysyvää rahoitusta, on kyse koulutusleikkauksesta. Tutkintojen laatu heikkenee, eikä huippututkimuksesta ole tietoakaan. Isojen kasvukeskusten osaajapula on painettu villaisella, mutta sen sijaan alueellinen opintolainahyvitys on mukana ensi vuoden budjetissa. Näin ei voi jatkua, me haluamme muutoksen! Suomalaisen koulutuksen tulee nyt ja tulevaisuudessa pohjautua huippututkimukseen, sekä kestävään rahoituspohjaan. Vastuita ei voi lisätä, mikäli se tarkoittaa tutkintojen laadukkuuden heikentämistä.

Tule ja nakita, ettei opiskelijaelämä pakita!💙 #kokoomus
Kokoomusnuoret: Eläkejärjestelmä on edelleen pyramidihuijaus
Eläketurvakeskuksen torstaina 13.10.2022 julkaistussa raportissa kerrotaan työeläkkeiden rahoituksen olevan hyvässä tasapainossa. Raportin myötä iloitaan siitä, että nuorten ei tarvitse pelätä eläkeiän tai eläkemaksujen suuria nostoja.

👉🏻Kokoomusnuoret haluaa kuitenkin muistuttaa, että sijoitustuottoihin nojaaminen on hyvin epävarmaa ja eläkemaksujen rahastoitava osuus on pieni.

Lue koko kannanottomme nettisivuiltamme tai tarinasta löytyvästä linkistä!
Korona-aikana tapahtunut opiskelukäytänteiden muutos mahdollisti opiskelijoille joustavan tavan opiskella. Nyt kun kampuksille on palattu, haluamme säilyttää nämä digimurroksen aikana syntyneet etäopiskelumenetelmät edelleen osana opiskelijan arkea. Se ei tarkoita sitä, että palaamme takaisin kotiin opiskelemaan, vaan ennen kaikkea vapautta ja mahdollisuuksia. Joustavat opiskelutavat mahdollistavat työskentelyn ja järjestötyön opintojen ohella, sekä helpottavat toisella paikkakunnalla asuvien ja perheellisten opiskelijoiden arkea. Ei voi olla niin, että opintojen suorittaminen viivästyy turhien läsnäolopakkojen vuoksi. Jokaisella tulee olla samanlaiset mahdollisuudet ja vapaus rakentaa opiskelijaelämästään omanlaisensa. Enemmän vapautta, enemmän mahdollisuuksia!

Haluamme yksilöllisempiä tapoja opiskeluun, sillä jokainen opiskelija on erilainen. Ajasta ja paikasta riippumattoman opiskelun on oltava aito vaihtoehto kaikille sitä tarvitseville laadukkaan lähiopetuksen rinnalla. Opiskelijoiden on vaivattomasti voitava yhdistää opiskelu, perhe, työ ja harrastukset sekä yksilöllinen elämäntilanne. Ei ole kenenkään etu, että opiskelijan opinnot eivät etene järjestelmän kankeuden myötä. Me haluamme, että jokaisella on mahdollisuus luoda omanlaisensa opintopolku!

Tule ja nakita, ettei opiskelijaelämä pakita!💙 #kokoomus
Lokakuun tapahtumakalenteri🍁
Suomen valtionvelka sekä velanhoitokulut ovat kasvaneet kovaa vauhtia. Valtionvelan suhde BKT:hen on ylittänyt jo 50 prosenttia velan ollessa tällä hetkellä yli 130 miljardia euroa. Vasemmistohallitus on entisestään kiihdyttänyt velkaantumista holtittomalla talouspolitiikalla ja samalla velanhoitokuluihin eli korkomenoihin on budjetoitu menevän 674 miljoonaa, eikä sekään näytä riittävän. Kokoomusnuoret vaatii, että Suomen perustuslakiin ankkuroidaan velkajarru tulevien sukupolvien turvaksi.

Lue koko kannanottomme Kokoomusnuorten nettisivuilta!
Pohjoismaiden konservatiivinuoret (Nordisk Ungkonservativ Union, NUU) valitsi eilen järjestetyssä vuosikokouksessaan Kokoomusnuorten Toni Pakarisen puheenjohtajakseen ja Aino Kovalaisen hallituksen jäseneksi.
Kokoomusnuoret osallistuvat @mielenterveyspooli ja @mielenterveys ry:n järjestämään Terapiatakuu- tempaukseen, jonka ideana on muodostaa symbolinen hoitojono Eduskuntalon eteen. Tavoitteena on nostaa Terapiatakuu takaisin julkiseen keskusteluun ja politiikan agendalle. Kokoonnumme 20.9.2022 kello 16.30 Helsingin Kansalaistorille ”Jonota Terapiatakuun puolesta!” -mielenilmaukseen, koska haluamme nopeuttaa ja helpottaa pääsyä mielenterveysapuun.
Kaikki mukaan hyvän asian puolesta!
This error message is only visible to WordPress admins
Error: Cannot add access token directly to the shortcode.
Paul Brooker flickr.com/trojanllama