Hämeen Kokoomusnuoret

On mulle Suomi suloisin vaan Häme siitä kallehin.

Liity

Hämeen piiri on hyvin omaleimainen sekoitus loistavaa poliittista osaamista, isänmaallisuutta ja mukaansatempaavaa huumoria.

Isänmaallisuus ja oikeistolaiset arvot ovat olleet aina vahvasti esillä toiminnassamme. Piirimme pienestä koosta huolimatta me hämäläiset olemme saaneet nauttia usein liittotason vaikuttamisesta. Hämäläisten elinpiirin kaksi suurinta kaupunkia ovat Lahti sekä Hämeenlinna. Piiri ulottuu kuitenkin aina Forssan seuduilta Kymen rantatörmille ja Heinolaan asti. Toimintamme on aktiivista piirimme jokaisessa kolkassa.

Tulemalla mukaan toimintaamme pääset vaikuttamaan yhteiskunnallisiin asioihin niin puolueen sisällä kuin vaikkapa kuntapolitiikan kautta. Kokoomusnuoret tarjoavat mahtavan väylän tutustua uusiin ihmisiin ja verkostoitua ympäri Suomen jäsenistöön sekä politiikan kärkinimiin. Tule mukaan vaikuttamaan!

Piirin puheenjohtajana toimii Venla Väli-Torala. Piirihallituksessamme on puheenjohtajiston lisäksi kahdeksan jäsentä ja viisi varajäsentä, joiden työpanoksen piirimme monipuolinen toiminta turvataan. Paikallisyhdistykset piirissämme toimivat erityisen aktiivisesti ja tähän toimintaan myös Sinä olet tervetullut mukaan!

Hallitus 2021

Venla Väli-Torala, puheenjohtaja
Mona Pyykkönen, varapuheenjohtaja
Johannes Mäkilä, taloudenhoitaja
Pieti Muhonen, sihteeri
Hallituksen jäsenet: Mari Pinomäki, Janina Gunnar, Joona Gynther, Veikko Männistö, Venla Hatakka, Tatu Haakana, Mikael Taipale
Varajäsenet: Bettiina Aarnikoivu, Kiia Aha, Tuulia Peltonen, Mikael Hedman, Lotta Voivala

Tapahtumia

Hämeen lautapeli-ilta

Hämeen Kokoomusnuoret Lahden Kokoomuksen Nuoret

30.9.2021

17.00–18.00

Piiritoimisto

Hämeen Kokoomuksen toimistolta tavoitat sekä ukkopiirin, naisten että nuorten työntekijät. Toimiston väen työhön kuuluu mm. Sinun neuvomisesi kaikissa mieltäsi askarruttavissa kokoomusnuoriin liittyvissä kysymyksissä.

Ole siis rohkeasti yhteydessä!

Hämeen Kokoomusnuoret ry
Kaivokatu 16
13100 HÄMEENLINNA

Hämeen Kokoomus

Väli-Torala Venla

Hämeen Kokoomusnuorten puheenjohtaja

venla.vali-torala@outlook.com

Pyykkönen Mona

Hämeen Kokoomusnuorten varapuheenjohtaja

mona.pyykkonen@live.fi

Bäckström Teresa

Järjestökoordinaattori

teresa.backstrom@kokoomusnuoret.fi

Piiri- ja paikallistoiminnan tukeminen, jäsenyyteen liittyvät asiat (Helsinki, Häme)

Vapauta kartta

Lukitse kartta

Hämeen Kokoomusnuoret Instagramissa

Keskustan rooli Marinin hallituksessa on toimia vasemmistopuolueiden kynnysmattona ja takaajana.

Siksi lähetimme hallituspuolueiden puoluetoimistoille Keskusta-kynnysmatot muistuttamaan hallituksen dynamiikasta!

#budjettiriihi

Lue kannanottomme, linkki biossa!
Hyvää yrittäjän päivää!

Kokoomusnuoret toivottaa kaikille hyvää yrittäjän päivää ja muistuttaa, että yrittäjät ovat tärkeä yhteiskunnan perusta. Rakennetaan yhdessä Suomea, jossa yrittäjyys, työnteko ja ahkeruus kannattaa ja palkitaan!

#kokoomusnuoret #yrittäjänpäivä
Kuntien velkaantumiselle on laitettava stoppi! Nykytahdilla kunnat näivettyvät, ja jos haluamme säilyttää kunnat elinvoimaisina, on nykyinen velkaantuminen taitettava. Emme voi antaa tulevien sukupolvien maksaa meidän laskujamme. 💙 Liity mukaan Kokoomusnuoriin, jos haluat olla mukana vaikuttamassa tähän ja moniin muihin kysymyksiin – linkki biossa!

#kokoomusnuoret
Espoon Kokoomuksen valtuustoryhmä on päättänyt esittää Kokoomusnuorten entistä puheenjohtajaa Henrik Vuornosta Espoon kaupunginhallituksen puheenjohtajaksi!

Kokoomusnuoret onnittelee Henrikiä luottamuksesta ja toivottaa menestystä tehtävään! 💙

Kuva: Essi Jäälinna
Huomenna kannattaa suunnata Allas Sea Poolille kello 15:00 alkaen, nimittäin meidän varapuheenjohtaja Heidi Hanhela on siellä edustamassa Kokoomusnuoria nuorisojärjestöjen paneelissa! 🤩💙

Koko kokoomusnuorten joukkue onnittelee ylpeänä Silvaa ja toivottaa menestystä tärkeään pestiin!💪🏼💙
Helsingin Kokoomuksen valtuustoryhmä esittää Kokoomusnuorten entistä puheenjohtajaa Daniel Sazonovia Helsingin apulaispormestariksi!

Kokoomusnuoret onnittelee Danielia luottamuksesta ja toivottaa menestystä tehtävän hoitamiseen!💙
Tasa-arvo ei ole vielä valmis, vaan sen eteen tarvitaan konkreettisia tekoja ja politiikkaa.

Kokoomusnuoret vaatii, että hallitusohjelmaankin kirjattu translain uudistus tulee toteuttaa kunnioittaen kaikkien sukupuoltaan korjaavien ihmis- ja perusoikeuksia. Hallitusohjelmasta poiketen itsemääräämisoikeutta tulee laajentaa entisestään. Perus- ja ihmisoikeuksien tulee toteutua perustuslain ja kansainvälisten sopimusten mukaisesti.

Hyvää Pride-viikkoa!💙🏳️‍🌈
Kokoomusnuoret ympäri Suomen tekivät töitä kuntavaalien eteen hartiavoimin kuukausien ajan. Työ tuotti myös tulosta.

Ehdokashankinnan eteen tehdyn työn ansiosta kokoomusnuorten joukkue lähti kuntavaaleihin 50 prosenttia suuremman ehdokasjoukon kanssa kuin viime kuntavaaleissa. Näistä ehdokkaista 53 tuli valituksi kotikuntiensa valtuutetuiksi.

Nyt on aika kiittää tehdystä työstä ja juhlistaa työn hedelmiä!🎉

Kokoomusnuorten puheenjohtaja Matias Pajula kiertää heinäkuun aikana kaikissa kokoomusnuorten piireissä kiittämässä keväällä ja kesällä tehdystä kovasta työstä kuntavaalien eteen!

Tule siis mukaan nostamaan lasillinen kuohuvaa ja juhlistamaan kuntavaalimenestystä, uusia kokoomusnuorten valtuutettuja ja kesää ylipäätänsä!💙

(Tarkemmat tiedot tapahtumapaikoista ja kellonajoista löytyy Facebook-tapahtumista)
Meidän ei tule ainoastaan taistella veronkorotuksia vastaan, vaan myös veronalennusten puolesta.

Kuntaveroa on laskettava jokaisessa Suomen kunnassa. 💙

Käy tutustumassa Kokoomusnuorten kuntavaaliehdokkaisiin! 👇
kuntavaalit.kokoomusnuoret.fi
Nuoruuden vuosina opittu elämisen tapa on kriittinen koko yksilön myöhemmän elinkaaren kannalta. Kunnat voivat tukea urheiluseuroja, jotka edistävät nuorten liikuntaa, koska näistä nuorista voi tulla tulevaisuudessa Suomen huippu-urheilijoita. 💙

#kokoomusnuoret  #kuntavaalit2021
Turha sääntely pois rakentamisesta! Säädökset estävät kaupunkien kasvua ja lisäävät sekä vuokra- että omistusasumisen kustannuksia. Kevyempi sääntely loisi edellytykset nopeammalle työvoiman liikkumiselle ja kaupunkikulttuurin kehitykselle. 💙

#kokoomusnuoret #kuntavaalit2021
Nuorilla oleva osaaminen on paras pääoma Suomen tulevaisuudelle. 💙 Laadukas yksilökohtainen ja yksilöä tukeva opetus tuo oppijasta esiin parhaat puolet, tarjoaa onnistumisen elämyksiä ja auttaa etenemään elämässä.

#kokoomusnuoret #kuntavaalit2021
Kuntien ja kaupunkien on keskityttävä olennaiseen! Kunnan tai kaupungin tehtävä ei ole sählätä asuntomarkkinoilla, rakentamisessa ja yritystoiminnassa vaan panostaa asioihin, joissa resursseja oikeasti tarvitaan. Äänestämällä kuntavaaleissa kokoomusnuorta annat äänesi kunnille, joissa panostetaan ydintehtäviin eikä lillukanvarsiin. 💙

#kokoomusnuoret #kuntavaalit2021
Kunnan- ja kaupunginvaltuustoissa tehdään tärkeitä päätöksiä koskien liikennettä. Kaupunkien kasvaessa joukkoliikenteen ja sen järkevän suunnittelun merkitys korostuu. Joukkoliikenteen osuuden kasvattaminen onnistuu parhaiten tekemällä joukkoliikenteestä niin toimivaa ja houkuttelevaa, että se on todellinen vaihtoehto omalle autolle. 💙

Kuntavaalien ennakkoäänestys alkaa huomenna 26.5. Tsekkaa Kokoomusnuorten kuntavaaliehdokkaat ehdokasgalleriasta (linkki biossa).

#kokoomusnuoret #kuntavaalit2021
Kokoomus on nuorten keskuudessa suurin puolue!💙

Sen lisäksi, että kokoomus on kannatukseltaan nuorten ykköspuolue, on kokoomus myös nuorten kuntavaaliehdokkaiden ykkösvalinta!

Yli vuoden ajan me teimme töitä joka päivä kuntavaaalien ehdokashankinnan eteen. Työ tuotti myös tulosta: kokoomuksella on eniten sekä alle 20-vuotiaita ehdokkaita että alle 30-vuotiaita ehdokkaita! Tästä on hyvä jatkaa vaalipäivää kohti!🔥
Hyvää Eurooppa-päivää!🇪🇺

Kokoomusnuoret on eurooppamyönteinen poliittinen nuorisojärjestö, joka kannattaa läheisyysperiaatetta kunnioittavaa liittovaltiokehitystä. Olemme sitoutuneet puolustamaan eurooppalaista yhteistyötä ja Euroopan unionia. Se on Suomelle tärkein arvoyhteisö ja väylä kansainväliseen vaikuttamiseen.

Kokoomusnuorten tavoiteohjelmassa esitetään, että:
⭐️ Euroopan unionista luodaan läheisyysperiaatetta kunnioittava liittovaltio
⭐️ EU:lle luodaan yhteinen sääntöperustainen finanssipolitiikka, sekä velkajärjestelymekanismi, jossa jokainen jäsenvaltio vastaa omista veloistaan.
⭐️ Eurooppalaista demokratiaa vahvistetaan ja tuetaan eurooppalaisen kansalsisyhteiskunnan ja julkisen tilan syntymistä.
⭐️ Euroopan parlamentin toiminta keskitetään Brysseliin.

Miltä sun mielestä EU:n tulevaisuuden tulisi näyttää?

#eurooppalaisuus #kokoomusnuoret #eurooppapäivä
Hyvää äitienpäivää🌹

Kiitos äideille, joiden työllä yhteiskuntaa rakennetaan. Kiitos äideille, joiden esimerkkiä seuraten olemme kasvaneet. Kiitos äideille, jotka ovat pitäneet huolta vaikeissakin tilanteissa. Kiitos kaikille äideille.

Kokoomusnuoret seisoo perhepolitiikassa lapsiperheiden hyvinvoinnin, yhdenvertaisten lähtökohtien sekä työssäkäynnin ja vanhemmuuden joustavan yhdistäminen puolella.

Näemme työnantajalle kaatuvan äitiriskin suurena tasa-arvo ongelmana ja täten vaadimme tavoiteohjelmassamme vanhemmuuden kustannuksia siirrettävän työnantajilta yhteiskunnalle.

Tavoiteohjelmassamme linjataan myös, että:
🔹Vanhempainvapaata on oltava mahdollista siirtää myös muulle lähisukulaiselle kuin juridiselle vanhemmalle.
🔹Vanhemmuuden kustannuksia siirretään työnantajilta yhteiskunnalle naisten työllisyyden kohentamiseksi.
🔹Kehitetään avointa adoptiota ja kartoitetaan sen mahdollisuuksia lastensuojelun keinona.
🔹Sijaissynnyttäminen mahdollistetaan Suomessa.

Mistä olet itse kiitollinen yhteiskuntamme äideille?

#äitienpäivä #Kokoomusnuoret
Haluatko säkin olla tällaisen hupparin omistaja?🤩
Hupparissa Tampereen Kokoomuksen
pormestariehdokkaat Anna-Kaisa Ikonen ja Kalervo Kummola

Se on mahdollista nimittäin hupparin löydät Kokoomusnuoret verkkokaupasta. https://reddyshop.co/kokoomusnuoret/product/IKONEN--KUMMOLA-HUPPARI-VALKOINE

Samalla kuvalla on myös saatavissa t-paitoja.

Nyt kipin kapin ostoksille.🤩

#kuntavaalit2021
Kokoomusnuoret onnittelee Kotkan Peli-Karhuja koripallon Suomen mestaruudesta! 🔥

Peli-Karhujen Noora Järvikangas on myös Kokoomusnuorten kuntavaaliehdokas Kotkassa. Nooran ja satojen muiden kokoomusnuorten ehdokkaiden ajatuksiin pääset tutustumaan osoitteessa kuntavaalit.kokoomusnuoret.fi (linkki myös biossa).

noorajii pekanaiset
This error message is only visible to WordPress admins
Error: Cannot add access token directly to the shortcode.
Paul Brooker flickr.com/trojanllama