Hämeen Kokoomusnuoret

On mulle Suomi suloisin vaan Häme siitä kallehin.

Liity

Hämeen piiri on hyvin omaleimainen sekoitus loistavaa poliittista osaamista, isänmaallisuutta ja mukaansatempaavaa huumoria.

Isänmaallisuus ja oikeistolaiset arvot ovat olleet aina vahvasti esillä toiminnassamme. Piirimme pienestä koosta huolimatta me hämäläiset olemme saaneet nauttia usein liittotason vaikuttamisesta. Hämäläisten elinpiirin kaksi suurinta kaupunkia ovat Lahti sekä Hämeenlinna. Piiri ulottuu kuitenkin aina Forssan seuduilta Kymen rantatörmille ja Heinolaan asti. Toimintamme on aktiivista piirimme jokaisessa kolkassa.

Tulemalla mukaan toimintaamme pääset vaikuttamaan yhteiskunnallisiin asioihin niin puolueen sisällä kuin vaikkapa kuntapolitiikan kautta. Kokoomusnuoret tarjoavat mahtavan väylän tutustua uusiin ihmisiin ja verkostoitua ympäri Suomen jäsenistöön sekä politiikan kärkinimiin. Tule mukaan vaikuttamaan!

Piirin puheenjohtajana toimii Mona Pyykkönen. Piirihallituksessamme on puheenjohtajiston lisäksi kahdeksan jäsentä ja viisi varajäsentä, joiden työpanoksen piirimme monipuolinen toiminta turvataan. Paikallisyhdistykset piirissämme toimivat erityisen aktiivisesti ja tähän toimintaan myös Sinä olet tervetullut mukaan!

Hallitus 2023

Kiia Aha, puheenjohtaja
Pieti Muhonen, varapuheenjohtaja
Milla Suominen, taloudenhoitaja
Piirihallituksen varsinaiset jäsenet Tuulia Möykkymäki, Santeri Nousjoki, Aapo Warjovaara, Sonja Saarinen, Silja Saranen, Jere Ojanen, Elina Kinnunen sekä Aino Liljaniemi
Varajäsenet Venla Hatakka, Mikael Hedman, Mari Pinomäki, Mona, Pyykkönen, Leevi Vekka, Venla Väli-Torala.

Piiritoimisto

Hämeen Kokoomuksen toimistolta tavoitat sekä ukkopiirin, naisten että nuorten työntekijät. Toimiston väen työhön kuuluu mm. Sinun neuvomisesi kaikissa mieltäsi askarruttavissa kokoomusnuoriin liittyvissä kysymyksissä.

Ole siis rohkeasti yhteydessä!

Hämeen Kokoomusnuoret ry
Kaivokatu 16
13100 HÄMEENLINNA

Hämeen Kokoomus

Aha Kiia

Hämeen Kokoomusnuorten puheenjohtaja

kiia.aha@outlook.com

+358405194367

Muhonen Pieti

Hämeen Kokoomusnuorten varapuheenjohtaja

Pitkänen Nelly

Järjestökoordinaattori

nelly.pitkanen@kokoomusnuoret.fi

+358 45 122 6672

Piiri- ja paikallistoiminnan tukeminen, jäsenyyteen liittyvät asiat (Häme, Kaakkois-Suomi ja Pirkanmaa)

Vapauta kartta

Lukitse kartta

Hämeen Kokoomusnuoret Instagramissa

Ilta-Sanomat kysyi, mitä puolueet tarjoavat juuri nuorille. Kokoomusnuorten puheenjohtaja @leinoida kertoo videolla kokoomuksen näkemyksistä🤝💙
Kokoomusnuorten eduskuntavaalistartti järjestetään Helsingin Sofiassa (Sofiankatu 4) klo 16.00 eteenpäin!

Ohjelmassa on luvassa viralliset alkusanat, ehdokkaiden esittäytymiset sekä paneeli🔥

Olet sitten vasta eduskuntavaalityöstä kiinnostunut tai jo kokenut vaalityön konkari, olet juuri oikea henkilö osallistumaan vaalistarttiin! Tilaisuus on avoin kaikille kiinnostuneille. Otahan siis ystävä mukaan ja suuntaa Eduskuntavaalistarttiin!⬆️

Erillistä ilmoittautumista tilaisuuteen ei ole. Baaritiskiltä on mahdollista ostaa juotavaa illan aikana. Alaikäiset osallistujat sitoutuvat alkoholittomuuteen, käytäntöä valvotaan tarkasti.

#eduskuntavaalit
#kokoomusnuoret
#kokoomus
#nytonaika

Lisätietoja:
Nea Järvi
järjestösuunnittelija
nea.jarvi@kokoomusnuoret.fi
Kokoomusnuoret on tyrmistynyt uutisesta, jonka mukaan valtion varoja ollaan valmiita käyttämään autoritäärisen valtion julkisuustempun tukemiseen miljoonilla euroilla samalla, kun rahoilla olisi voitu tukea Suomen omia lajeja saimaannorppia tai naaleja.
Pandat ovat kivoja, diktaattorit eivät ole.
Lue uusin kannanottomme nettisivuiltamme! Linkki tarinassa!
Yle uutisoi 22.1.2023 puolueiden kannoista valtion monopoleihin sekä apteekkien sääntelyyn.

Saattaa olla, että monopolit ja apteekkisääntely nousevat tarkasteluun jo seuraavalla hallituskaudella. Kokoomusnuoret vaatii kilpailun vapauttamista ja sääntelyn purkamista alkoholin, pelien ja apteekkien markkinoille.

Lue tuore kannanottomme monopolien purkamisesta sivuiltamme! Linkki biossa🤝
Ensin demarit ovat palkinneet kansalaisia yli 40 miljardin euron velkasaldolla ja nyt he kiertelevät ovelta ovelle anellen luottamusta seuraavissa eduskuntavaaleissa.

Meidän viestimme demareille on selvä:
Ei lisää velkaa
Ei mainoksia
Ei demareita, kiitos!
Kokoomusnuoret haluaa Suomeen inhimillisempää huumepolitiikkaa. Päihdeongelmiin tulee tarjota hoitoa, ei rangaistuksia. Päihdehaittojen vähentämisen työvälineiksi tarvitaan valistusta, ennaltaehkäisyä sekä nopeaa avun saamista.

Onnistunut päihdepolitiikka vähentää yhteiskunnan päihteisiin liittyviä kustannuksia, parantaa suomalaisten elämänlaatua, lisää luottamusta yksilöön ja turvaa alan elinkeinoelämän riittävät toimintaedellytykset. Tässä Kokoomusnuorten ratkaisuja:
● Päihdepoliittinen päätöksenteko perustuu tieteellisesti tutkittuun tietoon, ja politiikan työvälineinä käytettävien menetelmien tulee olla tutkitusti tehokkaita.
● Pilotoidaan huumeiden käyttöhuoneita.
● Kannabiksesta aiheutuneet rekisterimerkinnät poistetaan.
● Kannabiksen käyttö, hallussapito, valmistus ja myynti laillistetaan. Kannabiksen
myyntiä ja valmistusta säännellään.
● Kannabis pannaan verolle.
● Huumeiden käyttämisestä tulee ensisijaisesti tarjota hoitoa eikä rangaistuksia.

Yksi tapa aloittaa tämä muutos Suomessa on allekirjoittaa #kannabislailliseksi -kansalaisaloite!
Kokoomusnuorten puheenjohtaja @leinoida huomenna 13.1. klo 6.45 MTV:n Huomenta Suomessa puhumassa varjohallitusneuvotteluista. Kaikki kuulolle!
Kokoomusnuoret etsii uutta järjestökoordinaattoria!

👉 Innostutko politiikasta ja järjestötoiminnasta?
👉 Oletko tottunut sosiaalisen median käyttäjä?
👉 Onko sinulla kokemusta tapahtumien organisoimisesta?

Jos vastasit kyllä, saatat olla juuri etsimämme ihminen!
Lue lisää nettisivuiltamme!
Kokoomusnuoret ja Demarinuoret: Yango on kiellettävä – palvelu jakaa tietosi Venäjän tiedustelupalvelulle

Taksiuudistuksen myötä luotettavat sovellukset ovat löytäneet vakiintuneen paikkansa kansalaisten liikkumistarpeiden täyttäjänä. Useiden laadukkaiden ja luotettavien taksisovellusten joukossa vaanii yksi epäilyksiä herättävä ja täysin moraaliton yhtiö. Tämä Venäjän informaatiovaikuttamisen työkalu on Yango-taksisovellus, jonka käyttäjien tiedot päätyvät suoraan Venäjän tiedustelupalvelulle. Samalla jokainen taksikyyti rahoittaa Venäjän raakalaismaista hyökkäyssotaa Ukrainassa.
Kokoomusnuorten tapahtuma- ja koulutustoiminta starttaa Jyväskylän Talvipäivillä 21.-22.1.2023!

Talvipäivät  kokoaa yhteen kokoomusnuoria ympäri Suomea verkostoitumaan ja starttaamaan eduskuntavaaleja! Ohjelmassa on sekä järjestöllisen koulutuksen workshop-sisältöjä, että asiantuntijapuheenvuoroja ajankohtaisiin poliittisiin teemoihin liittyen.

Tapahtuman ilmoittautumislomakkeen sekä lisätiedot löydät osoitteesta bit.ly/knltalvipäivät23. Viimeinen ilmoittautumispäivä on 5.1..

Lisätietoa tapahtumasta:
Nea Järvi, nea.jarvi@kokoomusnuoret.fi, 045 2345 004 (Lomalla 12.12.-8.1.)
Ida Leino, ida.leino@kokoomusnuoret.fi, 050 323 5693
SDP on koko syksyn vaatinut Kokoomukselta leikkauslistoja ja sopeuttamiskohteita. Kokoomus on tarjonnut nämä reilusti vaihtoehtobudjetissaan.
Samaan aikaan pääministeri Marin ei itse uskalla kertoa suoraa vastausta samaan kysymykseen.  Suomi velkaantuu järkyttävää vauhtia koko ajan ja tämä on vastaus, kun sopeuttamisen toimenpiteistä kysytään.
Suomalaisessa alkoholipolitiikassa on vuosikaudet nojattu Alkon monopoliasemaan vahvempien alkoholijuomien myynnissä. Monopoliasemaa on perusteltu vedoten Alkon rahoittamiin tutkimuksiin, joissa osoitetaan alkoholin saatavuuden ja hinnan olevan yhteydessä kulutuskäyttäytymiseen. Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen mukaan suomalaisten alkoholin kulutus on jatkanut kuitenkin laskuaan. Kokoomusnuoret vaatii Alkon monopoliaseman purkamista ja kaikkien alkoholituotteiden myynnin vapauttamista.
👉🏻 Lue koko kannanotto nettisivuilta!
Hyvää itsenäisyyspäivää Suomi🇫🇮
Kokoomusnuoret toivottaa kaikille hyvää ja rauhallista itsenäisyyspäivää.
Hyvää joulukuuta! Pikkujoulut valtaavat Kokoomusnuorten tapahtumia lähiaikoina, joten laitathan nämä ylös kalenteriisi!🎅🏼
“Ansiosidonnainen työttömyysturva tulee laajentaa kaikille työssäkäyville. 95 prosenttia ansiosidonnaisesta työttömyysturvasta katetaan maksuilla, joita maksavat kaikki työssäkäyvät. Työttömyysturvasta pääsevät nauttimaan kuitenkin ainoastaan työttömyyskassojen jäsenet. On hyvin epäreilua, että kaikki turvasta maksavat eivät kuitenkaan saa tätä etua. Nykyinen tilanne on kohtuuton kassaan kuulumattomien osalta”, ihmettelee Kokoomusnuorten puheenjohtaja @leinoida

👉🏻 Lue lisää kannanotostamme, joka löytyy biosta!
Suomalaiset kaipaavat muutosta!
Marinin hallituksen holtiton velanotto ei voi jatkua enää seuraavalla hallituskaudella. Yli kaksi kolmesta suomalaisesta on sitä mieltä, että ensi vaalikaudella julkista taloutta tulee tasapainottaa välittömästi eduskuntavaalien jälkeen.
Lähde: EVA:n arvo- ja asennetutkimus
Kokoomusnuoret toivottaa hyvää isänpäivää kaikille💙
Hallitukselle tiedoksi:
Kokoomus ei istu hallituksessa.
Seurakuntavaalien ennakkoäänestys on käynnissä!
Voit äänestää ennakkoon 8.-12.11. missä tahansa ennakkoäänestyspaikassa. Vaalipäivänä 20.11. äänestäminen tapahtuu omassa seurakunnassa klo 11–20. seurakuntavaalit.fi -sivulta näet kaikki tarvittavat lisätiedot äänestyspaikkoja myöten!
Terveisiä liittokokouksesta!
Kokoomusnuorten uusi liittohallitus vuodelle 2023 on valittu🤩 Paljon onnea valituille🥳
Tervetuloa marraskuu! Tässä Kokoomusnuorten tapahtumakalenteri marraskuulle🤩
This error message is only visible to WordPress admins
Error: Cannot add access token directly to the shortcode.
Paul Brooker flickr.com/trojanllama