Pohjanmaan Kokoomusnuoret

Vapaus, vastuu ja mahdollisuuksien tasa-arvo – nuorin pohjalaasin silmin.

Tule mukaan!

Keitä moomma?

Meitä on monista lähtökohdista

Meihin kuuluu niin lukiolaisia, ammattikoululaisia, yliopisto- ja ammattikorkeakouluopiskelijoita, yrittäjiä, maatalousyrittäjiä sekä erilaisilla elämänsaroilla toimivia jäseniä. Yhdistävävä tekijämme on isänmaallinen vapautta, vastuuta ja mahdollisuuksien tasa-arvoa korostava arvopohja.

Suomalaisen on pystyttävä toteuttamaan itseään vapaasti, eikä kenenkään liekkiä tule tukahduttaa. Vapaus tuo mukanaan myös vastuuta, jota jokaisen on kannettava niin itsestään, kanssaihmisistä kuin yhteiskunnasta – kykyjensä mukaan. Jokainen lupaava alku puhkeaa kukkaan vain mahdollisuuksien tasa-arvon kautta – kaikille on taattava yhtäläinen mahdollisuus olla iloksi ja hyödyksi niin itselleen kuin ympäristölle.

Jos tunnet vähänkään vaikuttamisena paloa poliittisen linjaamisen, luottamustoiminnan tai vaalikampanjoinnin muodossa, on Pohjanmaan Kokoomusnuoret sinulle oikea vaihtoehto! Lähde mukaan tutustumaan toimintaamme ja toimijoihimme!

Toimintamme on monipuolista

Pohjanmaan Kokoomusnuoret ry on Kokoomuksen Nuorten Liitto ry:n Vaasan vaalipiirin alueella toimiva piirijärjestö. Vuosi 2020 on järjestyksessään 66. toimintavuosi Pohjanmaan Kokoomusnuorille.

Järjestämme monipuolista toimintaa, kuten erilaisia koulutuksia, poliittista toimintaa, tapahtumia, matkoja, saunailtoja sekä vaalitilaisuuksia. Olemme muun muassa vierailleet Olkiluodon ydinvoimalassa ja Vaasan hovioikeudessa, tavanneet ruotsalaisen sisarjärjestömme Moderata ungdomsförbundetin (MUF) toimijoita Uumajassa ja Vaasassa ja osallistumme aktiivisesti myös liiton valtakunnallisiin tapahtumiin.

Tapahtumien lisäksi otamme kantaa ajankohtaisiin asioihin ja keskustelemme avoimesti päivän polttavista asioista – joihin myös vaikutamme.

Pohjanmaan Kokoomusnuoret Instassa

Kokoomusnuoret etsii uutta pääsihteeriä Juho Kärkkäisen siirtyessä puoluetoimiston leipiin!

Pääsihteeri johtaa liiton operatiivista toimintaa ja toimii henkilöstön esihenkilönä. Sen vuoksi hakijoilta arvostetaan vankkaa kokemusta kokoomustoiminnasta sekä näkemystä myös toiminnan kehittämiseen 💪🏻

Tulevan pääsihteerin kausi tulee olemaan äärimmäisen mielenkiintoinen, koska vaaleja tehdään useampaan otteeseen: edarivaalit, seurakuntavaalit, eduskuntavaalit ja eurovaalit! Työnkuva on erittäin monipuolinen ja tarjoaa mielenkiintoisen näköalapaikan politiikan ytimestä.

Jos kiinnostuit, laita hakemusta tulille nettisivun ohjeisen mukaisesti!
Hyvää Eurooppa-päivää! 🇪🇺💙

Kokoomusnuorille eurooppalaisuus on hyvin tärkeä arvo. Tänä vuonna yhtenäisen Euroopan tärkeys korostuu erityisellä tavalla. Euroopan täytyy auttaa yhteisiä arvojamme, vapautta ja demokratiaa, puolustavaa Ukrainaa entistä enemmän.

Kuva on kuukauden takaisesta Kokoomusnuorten euroopplaisen kattojärjestön kokouksesta youthepp , johon saimme vieraaksi myös ukrainalaiset ystävämme 🇪🇺🇺🇦
Vapaus ja itsenäisyys eivät ole aina olleet itsestään selvyyksiä. Hyvää kansallista veteraanipäivää kaikille!
Puheenjohtajamme leinoida on huomenna keskiviikkona 27.4. kello 13-14 allianssiry Nuori 2022 -tapahtuman poliittisten nuorisojärjestöjen paneelissa Jyväskylässä ⭐️ Jos et satu olemaan paikan päällä, ei hätää! Paneeli striimataan Yle Areenaan 💪🏻

#nuori2022
#kokoomusnuoret
Erkki Tuomiojan erottava ulkoasianvaliokunnan varapuheenjohtajuudesta!

Lue uusin kannanottomme! Linkki biossa 🔥
Eduskunnan pitkäaikaisin kansanedustaja, kolmen eri hallituksen ministeri, Kokoomuksen Nuorten Liiton puheenjohtaja sekä puolueyhteisömme arvostettu politiikan moniottelija Ilkka Kanerva on vakavan sairauden uuvuttamana poistunut keskuudestamme.

Kokoomuksen Nuorten Liitto toivottaa voimia läheisille surutyöhön.

Iken muistoa kunnioittaen.
Maanantain kannanotosta televisioon asti 💪 Puheenjohtaja leinoida ja pääsihteeri kerrmajuho vierailivat eilen AlfaTV:n Uutis+ -ohjelmassa keskustelemassa Natosta ja turvallisuustilanteesta.

Nyt on aika kiristää pakotteita Venäjää kohtaan ja karkottaa venäläisdiplomaatit Suomesta sekä sulkea öljy- ja kaasuhanat Venäjälle. Suomen turvallisuuden turvaamiseksi on aika hakea NATOn jäseneksi, kun asia saadaan eduskunnassa käsittelyyn pikimmiten #nato
Tänään illalla vastaanottimet auki, kun Kokoomusnuorten puheenjohtaja ja pääsihteeri vierailevat Alfa TV:n Uutisplus: Ukrainan sota- ohjelmassa. Keskustelua luvassa ainakin Suomen NATO-jäsenyydestä sekä ulko- ja turvallisuuspolitiikan ajankohtaisista.

📺: Alfa TV
🕰: 18.00
Venäjän toimet Ukrainassa ovat yksiselitteisen tuomittavia ja järkyttäviä. Emme voi vain katsoa vierestä, vaan meidän on osoitettava tukemme ukrainalaisille. Muissa Euroopan maissa venäläisiä diplomaatteja on jo karkoitettu - niin tulee Suomessakin tehdä.

Lue uusin kannanottomme! Linkki biossa 💪🏻
Kokoomusnuoret panostaa perheisiin – oma vanhemmuuspakkaus ja nuorisojärjestön perhejäsenyys! 👶🏼

Lue uusi kannanotto täältä:

Kokoomusnuorten puheenjohtaja Ida Leino ja pääsihteeri Juho Kärkkäinen tekevät kevään aikana koko Suomen kattavan piirikiertueen 💪🏻

Kiertue starttaa jo tänään 24.3. klo 18 Seinäjoen Amarillossa!

Tapaamisissa on tiedossa rentoa keskustelua liiton ajankohtaisista asioista sekä päivän politiikasta. Lisäksi puheenaiheena on Liiton tulevaisuus sekä tavoiteohjelma, joka tänä vuonna tulee liittokokouksen käsiteltäväksi ja johon nyt on ainutlaatuinen mahdollisuus vaikuttaa.

Tervetulleita ovat kaikki kokoomusnuoret tai Kokoomusnuorten toiminnasta kiinnostuneet 15-30–vuotiaat!

Kiertueaikataulu:

To 24.3. klo 18, Seinäjoki, Amarillo
Pe 25.3. klo 19, Oulu, Pohjois-Pohjanmaan Kokoomuksen piiritoimisto (Lappi & Oulun lääni)
Pe 1.4. klo 18, Turku, Ravintola Blanko
Ti 5.4. klo 18, Pori, Amarillo
Ke 13.4. klo 18, Tampere, Ravintola Plevna
Ti 19.4. klo 18, Hämeenlinna, Kellariravintola Hällä
Pe 22.4. klo 18, Kotka, Amarillo
Ma 25.4. klo 18, Espoo, Friends & Brgrs
Ke 27.4. klo 18, Helsinki, Ravintola Kiila
Ke 4.5. klo 18, Jyväskylä, Ravintola Sohwi
Pe 6.5. klo 18, Kuopio, Amarillo

Löydät kustakin etapista myös Facebook-tapahtuman piirien omilta Facebook-sivulta.

Nähdään tapahtumissa 💙
Hyvää naistenpäivää! 💙💕
Venäjän toimet ovat osoittaneet, että nyt on Suomen yhdestoista hetki liittyä Natoon. Osoita tukesi Suomen Nato-jäsenyydelle allekirjoittamalla seuraava kansalaisaloite jäsenyysprosessin aloittamisesta. Linkki aloitteeseen on biossa.
Huomenna kaikkien eduskuntapuolueiden nuorisojärjestöt järjestävät We Stand with Ukraine -mielenosoituksen klo 12 alkaen osoittaakseen suomalaisen nuorison tuen Ukrainalle. Mielenosoitus lähtee liikkeelle klo 12 Esplanadin puistosta. Tule mukaan!

Ukrainan asia on meidän asiamme! 💙💛

#standwithukraine
Eduskuntapuolueiden nuorisojärjestöt järjestävät yhdessä mielenosoituksen We Stand with Ukraine lauantaina 26.2.2022 Helsingissä. Mielenosoituksen tarkoituksena on osoittaa suomalaisen nuorison tuki Ukrainalle ja sen kansalaisille sekä vaatia Venäjän hallintoa palauttamaan rauha Eurooppaan. Tapahtuman järjestäjinä ovat Demarinuoret, Keskustanuoret, Kokoomusnuoret, Kristillisdemokraattiset Nuoret, Liike Nyt Nuoret, Perussuomalainen nuoriso, RKP-nuoret, Vasemmistonuoret sekä Vihreät nuoret.

Rauhanmielenosoitus alkaa lauantaina kello 12 Esplanadin puistosta, josta siirrytään kello 13 Tehtaankadulle Venäjän suurlähetystön läheisyyteen.
Hyvää ystävänpäivää! 💙

Ystävänpäivän kunniaksi liittohallituksemme esittäytyy viikonlopusta alkaen Instagram Storyssamme! Esittäytymiset aloittaa tällä viikolla puheenjohtajamme leinoida osallistuessaan eurooppalaisen kattojärjestömme YEPPin tapaamiseen Roomassa. Pysy siis linjoilla!
Olemme jo pitkään kannattaneet opintotuen tulorajojen nostoa, ja tänään hallitus ilmoitti korottavansa niitä. Hienoa! Työnteosta ei pidä rangaista. #opiskelijat #tulorajat
This error message is only visible to WordPress admins
Error: Cannot add access token directly to the shortcode.

Paul Brooker flickr.com/trojanllama

Yhteystiedot

Pohjanmaan Kokoomusnuorten piiritoimisto koordinoi ja toteuttaa kokoomusnuorten käytännön toimintaa Etelä-Pohjanmaan, Keski-Pohjanmaan ja Pohjanmaan maakunnissa. Autamme mielellämme kaikissa mieltäsi askarruttavissa kokoomusnuoriin liittyvissä kysymyksissä.

Piirihallitus 2022:

Toijala Niklas

Järjestökoordinaattori

niklas.toijala@kokoomusnuoret.fi

Piiri- ja paikallistoiminnan tukeminen, jäsenyyteen liittyvät asiat (Keski-Suomi, Pohjanmaa ja Uusimaa)

Paikallisyhdistykset Pohjanmaalla

Lapuan Kokoomusnuoret