Pohjanmaan Kokoomusnuoret

Vapaus, vastuu ja mahdollisuuksien tasa-arvo – nuorin pohjalaasin silmin.

Tule mukaan!

Keitä moomma?

Meitä on monista lähtökohdista

Meihin kuuluu niin lukiolaisia, ammattikoululaisia, yliopisto- ja ammattikorkeakouluopiskelijoita, yrittäjiä, maatalousyrittäjiä sekä erilaisilla elämänsaroilla toimivia jäseniä. Yhdistävävä tekijämme on isänmaallinen vapautta, vastuuta ja mahdollisuuksien tasa-arvoa korostava arvopohja.

Suomalaisen on pystyttävä toteuttamaan itseään vapaasti, eikä kenenkään liekkiä tule tukahduttaa. Vapaus tuo mukanaan myös vastuuta, jota jokaisen on kannettava niin itsestään, kanssaihmisistä kuin yhteiskunnasta – kykyjensä mukaan. Jokainen lupaava alku puhkeaa kukkaan vain mahdollisuuksien tasa-arvon kautta – kaikille on taattava yhtäläinen mahdollisuus olla iloksi ja hyödyksi niin itselleen kuin ympäristölle.

Jos tunnet vähänkään vaikuttamisena paloa poliittisen linjaamisen, luottamustoiminnan tai vaalikampanjoinnin muodossa, on Pohjanmaan Kokoomusnuoret sinulle oikea vaihtoehto! Lähde mukaan tutustumaan toimintaamme ja toimijoihimme!

Toimintamme on monipuolista

Pohjanmaan Kokoomusnuoret ry on Kokoomuksen Nuorten Liitto ry:n Vaasan vaalipiirin alueella toimiva piirijärjestö. Vuosi 2020 on järjestyksessään 66. toimintavuosi Pohjanmaan Kokoomusnuorille.

Järjestämme monipuolista toimintaa, kuten erilaisia koulutuksia, poliittista toimintaa, tapahtumia, matkoja, saunailtoja sekä vaalitilaisuuksia. Olemme muun muassa vierailleet Olkiluodon ydinvoimalassa ja Vaasan hovioikeudessa, tavanneet ruotsalaisen sisarjärjestömme Moderata ungdomsförbundetin (MUF) toimijoita Uumajassa ja Vaasassa ja osallistumme aktiivisesti myös liiton valtakunnallisiin tapahtumiin.

Tapahtumien lisäksi otamme kantaa ajankohtaisiin asioihin ja keskustelemme avoimesti päivän polttavista asioista – joihin myös vaikutamme.

Pohjanmaan Kokoomusnuoret Instassa

Hyvää ja rauhallista itsenäisyyspäivää! 💙🇫🇮
Hyvää isänpäivää! 💙
Kokoomusnuorten uudeksi puheenjohtajaksi on tänään valittu tamperelainen leinoida. Paljon onnea! 💙
Kokoomukselle vaalivoitto korkeakoulujen edustajistovaaleissa! 🔥 Saimme 13 lisäpaikkaa tämän syksyn edarivaaleissa. Aivan mieletön tulos! 💙

Valtavat onnittelut uusille edaattoreille ja varaedaattoreille sekä suuri kiitos kaikille ehdokkaille ja vaalityötä tehneille! 👏 Tämä edustajistovaalitulos on vahva osoitus siitä, että kokoomuslaisen politiikan kysyntä on opiskelijoiden keskuudessa korkeassa nousussa.

Nyt juhlitaan! 💙

#kokoomus #kokoomusnuoret #kokoomusopiskelijat #edustajistovaalit #edarivaalit #edustajistovaalit2021
Elina sen sanoi. Suomi Natoon. Nyt.

kansallinenkokoomus #kokoomusnuoret
Kokoomusnuorten puheenjohtaja matiaspajula on huomenna MTS:n nuorisofoorumissa keskustelemassa asevelvollisuudesta! Kannattaa siis olla ruudun ääressä klo 14.40 🖥 Linkki tilaisuuteen löytyy biostamme!
Hyvä yhteiskunta palkitsee aina ahkeruudesta, ei rankaise siitä!

Kokoomus haluaa nostaa pysyvästi opintotuen tulorajoja. Tämä olisi selkeä viesti siitä, että työnteosta halutaan palkita – ei rangaista.

Opintotuen tulorajojen pysyvällä nostolla olisi merkittävä vaikutus opiskelijoiden varallisuuden sekä tärkeän työkokemuksen kartuttamiseen. Äänestä Kokoomusta korkeakoulusi edustajistovaaleissa! 💙

#kokoomus #kokoomusnuoret #kokoomusopiskelijat #tulorajat #ylioppilaskunta #edustajistovaalit #edarivaalit #opiskelijakunta
Hei yliopisto-opiskelija! 👇

Oletko koskaan tullut ajatelleeksi sitä, että ylioppilaskuntaan kuuluminen on pakollista Suomessa, jossa perustuslaki takaa kaikille yhdistymisvapauden? Pidätkö sinäkin ristiriitaisena sitä, että et voi äänestää jaloillasi, mikäli ylioppilaskunta ottaa kantaa asioihin, joista sinä et ole samaa mieltä? Koetko epäreiluksi sen, että ammattikorkeakouluissa opiskelijakuntiin kuuluminen ei ole pakollista, mutta yliopisto-opiskelijana sinut on pakotettu maksamaan ylioppilaskuntaan kuulumisesta?

Me haluamme korkeakouluopiskelijat samalle viivalle! Pakkojäsenyys on periaatteellinen ongelma, jonka me haluamme ratkaista. Vapaaehtoisuus ei tapa ylioppilaskuntia, vaan nimenomaan kannustaisi niitä parantamaan palvelujaan, jotta yhä useampi opiskelija haluaisi vapaaehtoisesti liittyä ylioppilaskunnan jäseneksi laadukkaan edunvalvonnan ja sen tarjoamien palveluiden vuoksi.

Ei ole opiskelijan vika, jos edunvalvontaa ei osata perustella niin hyvin, että yliopisto-opiskelija ymmärtää sen arvon. Ylioppilaskunnat tekevät paljon tärkeää ja hyvää työtä. Siihen kuitenkin pystytään myös ilman pakkojäsenyyttä. Samalla ylioppilaskunnat pääsisivät kehittämään toimintaansa niin, että opiskelijat aidosti haluavat kuulua ylioppilaskuntaansa.

Jos sinä haluat puolustaa opiskelijoiden vapautta, äänestä kokoomusta korkeakoulujen edustajistovaaleissa! 💙

#kokoomus #kokoomusnuoret #kokoomusopiskelijat #pakkojäsenyys #ylioppilaskunta #edustajistovaalit #edarivaalit
Keskustan rooli Marinin hallituksessa on toimia vasemmistopuolueiden kynnysmattona ja takaajana.

Siksi lähetimme hallituspuolueiden puoluetoimistoille Keskusta-kynnysmatot muistuttamaan hallituksen dynamiikasta!

#budjettiriihi

Lue kannanottomme, linkki biossa!
Hyvää yrittäjän päivää!

Kokoomusnuoret toivottaa kaikille hyvää yrittäjän päivää ja muistuttaa, että yrittäjät ovat tärkeä yhteiskunnan perusta. Rakennetaan yhdessä Suomea, jossa yrittäjyys, työnteko ja ahkeruus kannattaa ja palkitaan!

#kokoomusnuoret #yrittäjänpäivä
Kuntien velkaantumiselle on laitettava stoppi! Nykytahdilla kunnat näivettyvät, ja jos haluamme säilyttää kunnat elinvoimaisina, on nykyinen velkaantuminen taitettava. Emme voi antaa tulevien sukupolvien maksaa meidän laskujamme. 💙 Liity mukaan Kokoomusnuoriin, jos haluat olla mukana vaikuttamassa tähän ja moniin muihin kysymyksiin – linkki biossa!

#kokoomusnuoret
Espoon Kokoomuksen valtuustoryhmä on päättänyt esittää Kokoomusnuorten entistä puheenjohtajaa Henrik Vuornosta Espoon kaupunginhallituksen puheenjohtajaksi!

Kokoomusnuoret onnittelee Henrikiä luottamuksesta ja toivottaa menestystä tehtävään! 💙

Kuva: Essi Jäälinna

Paul Brooker flickr.com/trojanllama

Yhteystiedot

Pohjanmaan Kokoomusnuorten piiritoimisto koordinoi ja toteuttaa kokoomusnuorten käytännön toimintaa Etelä-Pohjanmaan, Keski-Pohjanmaan ja Pohjanmaan maakunnissa. Autamme mielellämme kaikissa mieltäsi askarruttavissa kokoomusnuoriin liittyvissä kysymyksissä.

Pohjanmaan Kokoomusnuoret ry
Puskantie 5
60100 Seinäjoki

Pohjanmaan Kokoomus