Pohjanmaan Kokoomusnuoret

Vapaus, vastuu ja mahdollisuuksien tasa-arvo – nuorin pohjalaasin silmin.

Tule mukaan!

Keitä moomma?

Meitä on monista lähtökohdista

Meihin kuuluu niin lukiolaisia, ammattikoululaisia, yliopisto- ja ammattikorkeakouluopiskelijoita, yrittäjiä, maatalousyrittäjiä sekä erilaisilla elämänsaroilla toimivia jäseniä. Yhdistävävä tekijämme on isänmaallinen vapautta, vastuuta ja mahdollisuuksien tasa-arvoa korostava arvopohja.

Suomalaisen on pystyttävä toteuttamaan itseään vapaasti, eikä kenenkään liekkiä tule tukahduttaa. Vapaus tuo mukanaan myös vastuuta, jota jokaisen on kannettava niin itsestään, kanssaihmisistä kuin yhteiskunnasta – kykyjensä mukaan. Jokainen lupaava alku puhkeaa kukkaan vain mahdollisuuksien tasa-arvon kautta – kaikille on taattava yhtäläinen mahdollisuus olla iloksi ja hyödyksi niin itselleen kuin ympäristölle.

Jos tunnet vähänkään vaikuttamisena paloa poliittisen linjaamisen, luottamustoiminnan tai vaalikampanjoinnin muodossa, on Pohjanmaan Kokoomusnuoret sinulle oikea vaihtoehto! Lähde mukaan tutustumaan toimintaamme ja toimijoihimme!

Toimintamme on monipuolista

Pohjanmaan Kokoomusnuoret ry on Kokoomuksen Nuorten Liitto ry:n Vaasan vaalipiirin alueella toimiva piirijärjestö. Vuosi 2019 on järjestyksessään 65. toimintavuosi Pohjanmaan Kokoomusnuorille.

Järjestämme monipuolista toimintaa, kuten erilaisia koulutuksia, poliittista toimintaa, tapahtumia, matkoja, saunailtoja sekä vaalitilaisuuksia. Olemme muun muassa vierailleet Olkiluodon ydinvoimalassa ja Vaasan hovioikeudessa, tavanneet ruotsalaisen sisarjärjestömme Moderata ungdomsförbundetin (MUF) toimijoita Uumajassa ja Vaasassa ja osallistumme aktiivisesti myös liiton valtakunnallisiin tapahtumiin.

Tapahtumien lisäksi otamme kantaa ajankohtaisiin asioihin ja keskustelemme avoimesti päivän polttavista asioista – joihin myös vaikutamme.

Pohjanmaan Kokoomusnuoret Instassa

Instagram post 2110972996285178142_1664890156 Vaasassa ensi tiistaina paikallisjärjestön organisoima erinomainen mahdollisuus tulla kuulemaan poliittista tilannekatsausta Kokoomusnuorten entisen puheenjohtajan Susanna Kosken toimesta. Tervetuloa Wazacaan!
Instagram post 2104677664630917515_1664890156 Uusi järjestökoordinaattorimme Jasmiina Salin saapui vierailemaan isolta kirkolta piirihallituksemme kokoukseen Seinäjoelle. Jasmiinan kanssa torin kupeessa poseeraamassa piirin uunituore taloudenhoitaja, vaasalainen Sami Korpela. Kiitokset Jassulle vierailusta ja tsemppiä tulevaan! 💪
Instagram post 2101662354394899597_1664890156 Pahvi-Salen säestämää hyvää ständäilypöhinää Seinäjoen Solar Sound festivaaleilla. Festarikansan seasta mukaan pohjalaisporukkaamme liittyi myös uusia yhteiskunnallisesta toiminnasta kiinnostuneita nuoria, mikä oli kirsikka kakun päälle! 🍒 Huomenna jatketaan!✌
Instagram post 2101038935496370868_1664890156 Vaasalainen kaupunginvaltuutettu Raija Kujanpää saapui Vaasan paikkarimme järjestämään tapahtumaan vierailevaksi tähdeksi antamaan tärkeää oppia paikallisvaikuttamisesta Vaasassa. Suuret kiitokset Raijalle vierailusta! 🤩
Instagram post 2096485720196944059_1664890156 Ensi viikolla vuorossa on Solar Sound Festival Seinäjoella, johon Pohjanmaan Kokoomusnuoret suuntaavat ständäilemään sisääntuloportin tuntumaan. 🔥 Tervetuloa moikkaamaan hallituslaisiamme sekä aktiivejamme pisteellemme!
Instagram post 2095294173392825627_1664890156 Pohjanmaan Kokoomusnuoret houstasivat tänään järjestömme vt puheenjohtajan Ali-Reza Abdalin vierailua Seinäjoella. Paikalla tapahtumassa oli pohjalaisnuorten lisäksi myös aktiiveja ympäri Suomea. Pohjanmaa kiittää osallistujia hatun noston arvoisesta suorituksesta! 🎩😎
Instagram post 2081486402881035792_1664890156 Pohjanmaan Kokoomusnuorten piirihallituksen heinäkuun kokous pidettiin Keski-Pohjanmaalla Kannuksessa.

Piirihallituksen kokoukset ovat tällä toimikaudella järjestetty ympäri Pohjanmaata tasaisesti kaikissa piirimme toimialueen kolmessa maakunnassa. Piirimme on pinta-alaltaan laaja ja koko projektin tarkoituksena on ollut parantaa hallituslaisten kotiseututuntemusta.

Reissuissa on useaan otteeseen todettu, että kyllä tyylikkäitä ja hyvällä asenteella varustettuja pohjalaispitäjiä alueeltamme löytyy jokaisesta kolmesta maakunnasta! 💪💎💎💎
Instagram post 2079864855535808177_1664890156 Pohjanmaan Kokoomusnuoret suuntaavat suurella joukolla heinäkuun puolessa välissä Poriin eli Suomen Pariisiin Suomiareena-tapahtumaan! 🗣 ✨ Lisätietoja tapahtumasta sekä ilmoittautuminen yhteiskyyteihin yhdistyksen Facebook-sivujen kautta.
Instagram post 2079307148856609844_1664890156 Kokoomusnuorten vt. puheenjohtaja Reza Abdali saapuu 24.7. Seinäjoen piiritoimistolle kuulemaan pohjalaisnuorten ajatuksia sekä kertomaan kuulumisia liiton johdosta. Tervetuloa Puskatie vitoseen keskiviikkona 24.7. kello 18! 🇫🇮🎯
Instagram post 2069899826203932206_1664890156 Pohjanmaan Kokoomusnuorten maatalousiltamassa Jalasjärven Juustoportilla käytiin ajankohtaista keskustelua maatalouden asemasta. Paikalle puhujiksi oli kutsuttu muun muassa MTK:n järjestöagrologi Hanna Helander sekä piirin toiminnanjohtaja Riikka Varila. Kiitos vieraille asiantuntevista esityksistä! 🌾
Instagram post 2059024305647737511_1664890156 Tänään Pohjanmaan Kokoomusnuorten hallituksen kokous pidettiin Kortesjärven metropolissa. Seuraavaksi tapahtumasuunnitelmapöydälle nousi 19.6. järjestettävä Porvaribisseistä Pohjanmaan paikallistason ympäristöön jalostettu Peltokossut-tapahtuma!😎🔥 Tapahtumassa on tarkoitus käydä maatalouspoliittista keskustelua mielenkiintoisilla vierailla höystettynä kenttäolosuhteissa. Ei muuta kuin kaivamaan Dimexit, kumpparit, karhulippikset sekä Adidakset kaapista ja valmistautumaan pellolle! 🚜🌻
Instagram post 2053136934355890973_1664890156 Jargoniailta täydessä rähinässä Lapualla. Kuka tietää mitä milläkin termillä ilmaistaan? Tällä hetkellä grillausvuorossa Pohjanmaan Kokoomuksen piirihallituksen varapuheenjohtaja Jesse Luhtala, tuore piirin toiminnanjohtaja Riikka Varila sekä nuorten edustajana piirihallituksen jäsen Manolis Huuki. Jää muuten Kurosen grillit kakkoseksi. 🤔🔥
Instagram post 2044481950026345699_1664890156 Pohjanmaan Kokoomusnuorten hallitus kokousti tänään ja kokouksessa päädyttiin yksimielisesti järjestämään nuorille suunnattu tapahtuma toukokuun lopulle. Tapahtuman suunnittelusta kopin ottivat rahastonhoitaja Jaakko Kosola sekä hallituksen jäsen Tero Hautakangas. Ilmeistä näkee, että nyt on ammattimiehet asialla! 💪
Instagram post 2022041263624615124_1664890156 Terveiset Kokoomuksen vaalivalvojaisista Club Capitalista, Helsingistä! Tilastot näyttävät tällä hetkellä erittäin hyvältä 🤩💙!
Instagram post 2010057408302725065_1664890156 Tulevissa eduskuntavaaleissa päätetään Suomen tulevaisuudesta. Uuden sukupolven on aika nousta politiikkaan. Pohjanmaan Kokoomusnuorista ehdokkaina ovat Aku Autio sekä Tommi Mäki.
Instagram post 1994513093224676808_1664890156 "Olokaa vakavana!" 😂💙 #vaikuttajailta #pohjanmaankokoomusnuoret #kokoomusnuoret #komiaa
Instagram post 1982012205713117132_1664890156 Esittelyssä:
Eduskuntavaaliehdokas Aku Autio

Kuinka vanha olet?
24 vuotta!

Mistä tulet?
Jalasjärveltä, mutta muuallakin on käyty pärstää näyttämässä!

Mikä sai sinut kiinnostumaan politiikasta?
Nautin suunnattomasti vapaudesta ja arvostan ihmisten vapautta, mutta olen kokenut myös vastuun kantamisen luontaiseksi osaksi minua. Haluan toimia hyväksi ja tärkeiksi katsomieni asioiden puolesta.

Miksi haluat Eduskuntaan?
Meidän on rakennettava yhteiskuntaamme tulevien sukupolvien hyväksi. Haluan toimia populismia ja puuhastelua vastaan vastuullisten ja pitkälle kantavien ratkaisujen puolesta. Eduskunnassa haluan työskennellä etenkin lasten ja perheiden yhteiskunnan, turvallisuuden ja työllisyyden puolesta. Haluan, että lapsillani ja lapsenlapsillani on vakaa kotimaa, jonka puolesta myös he haluavat tehdä työtä, jonka tukeen he voivat tarvittaessa nojata.
Instagram post 1981425039727612767_1664890156 Esittelyssä:
Eduskuntavaaliehdokas Tommi Mäki
Uuden sukupolven edustajasi eduskuntaan!  Avointa ja energistä päätöksentekoa pohjalaisella periksiantamattomuudella ja sisulla. 27- vuotias Koskenkorvalla syntynyt vaasalainen promoottori / toimitusjohtaja / myyntipäällikkö / markkinointipäällikkö / monialayrittäjä. Brändäyksen ammattilainen ja järjestökentän pioneeri.
Vahva vaikuttaja. Pohjalainen sydän sykkii vahvaa yrittäjähenkeä. Vankka kokemus elinkeinoelämästä, järjestötoiminnasta ja politiikasta myös valtakunnan tasolta
Tule mukaan Tommin kampanjaan kohti 5000 äänen tavoitetta 💪

Kärkiteemoina:
✅Suomeen nykyistä kestävämpi ja yrittäjämyönteisempi, innovointiin ja investointeihin kannustava verotus- ja talouspolitiikka. ✅Tarvitsemme toimivat logistiset yhteydet maalla, merellä ja ilmassa koko Suomeen
✅Hyvinvoinnin lisäämiseksi meidän tulee taata monipuoliset ja innostavat harrastus- liikkumis- ja viihtymismahdollisuudet kaikenikäisille. ✅ Sosiaali- ja terveyspalveluiden tulee olla läheltä ja helposti saatavilla kaikenikäisille riittävän nopealla aikataululla. Liian pitkät jonot tulee pystyä purkamaan esimerkiksi erikoissairaanhoidossa.
✅Jatkuvaan, koko elämän kestävään oppimiseen on satsattava huomattavasti enemmän. Meidän tulee pydyä maailman kärkimaiden joukossa osaamista mitattaessa.
Vahva vaikuttaja. Pohjalainen sydän sykkii vahvaa yrittäjähenkeä. Vankka kokemus yrityselämästä, järjestötoiminnasta ja politiikasta myös valtakunnan tasolta
Nykyisiä luottamustehtäviä
📢 Kaupunginvaltuutettu, Vaasa 2017-2021
📢 Pohjanmaan Kokoomus hallituksen jäsen 2017-
📢 Vaasan Yrittäjät hallituksen jäsen 2017-
📢 Koskenkorvan Urheilijat superpesisjaosto 2017-
📢 Kulttuuri- ja liikuntalautakunta Vaasa, Varapuheenjohtaja
Instagram post 1972478803892982653_1664890156 Uusien jäsenten ilta tulee! 🔥 Tsekkaa lisätiedot Facebook-tapahtumasta ja muista ilmoittautua! 💙

#pohjanmaankokoomusnuoret #kokoomusnuoret #untuvikot #asiaa #tuumukahan
Instagram post 1962227632280273334_1664890156 Kokoomusristeily on nyt risteilty! 😍 Tästä on hienoa lähteä kohti kevään eduskuntavaaleja! 🇫🇮
This error message is only visible to WordPress admins

Error: API requests are being delayed for this account. New posts will not be retrieved.

There may be an issue with the Instagram access token that you are using. Your server might also be unable to connect to Instagram at this time.

Paul Brooker flickr.com/trojanllama

Yhteystiedot

Pohjanmaan Kokoomusnuorten piiritoimisto koordinoi ja toteuttaa kokoomusnuorten käytännön toimintaa Etelä-Pohjanmaan, Keski-Pohjanmaan ja Pohjanmaan maakunnissa. Autamme mielellämme kaikissa mieltäsi askarruttavissa kokoomusnuoriin liittyvissä kysymyksissä.

Pohjanmaan Kokoomusnuoret ry
Puskantie 5
60100 Seinäjoki

Pohjanmaan Kokoomus