Marko Grönlund ehdolle Kokoomusnuorten varapuheenjohtajaksi

Tiedote

Marko Grönlund (27) asettuu ehdolle Kokoomusnuorten varapuheenjohtajaksi. Tällä hetkellä hän toimii luottamustoimessa Kokoomuksen Nuorten Liiton liittohallituksen jäsenenä sekä Satakunnan Kokoomusnuorten piirihallituksessa. Viime vuonna hän toimi Suomen opiskelijakuntien liitto – SAMOK ry:n puheenjohtajana edustaen 140 000 ammattikorkeakouluopiskelijaa. Töissä hän on Turun ammattikorkeakoulun opiskelijakunta TUOssa edunvalvonnan- ja koulutuksen kehittämisen asiantuntijana.

“Kokoomuksella on edessään uusi aikakausi, jolloin sen tulee tutkiskella omaa poliittista linjaansa sekä löytää uudelleen, mitä on todellinen kokoomuslaisuus. Kokoomusnuorten tulee olla aktiivisesti mukana ja auttaa puoluetta tässä työssä. Oppositio on täydellistä aikaa tavoitteelliselle ohjelmatyölle. Suomen tulee olla länsimaalainen, vapaaseen markkinatalouteen perustuva yhteiskunta. Ahkeruudesta ja yrittelijäisyydestä tulee jatkossakin palkita ja tukea ihmisiä. Jokaisella yksilöllä pitää olla vapaus tehdä itseään koskevia päätöksiä samalla ottaen vastuuta omasta elämästään. Puolueen sisällä meidän tulee ottaa kaikki näkökannat huomioon ja olla yhdessä rakentamassa parempaa huomista.” toteaa Grönlund.

Seuraavan kahden vuoden aikana Kokoomuksen Nuorten Liiton tulee tehdä aktiivista toimintaa vuoden 2021 kuntavaaleja varten sekä tavoitella vaalivoittoa. Liittojohdon tehtävänä on tarjota tukea ehdokashankinnassa ympäri Suomea. Kaikkialla Suomessa tulisi olla mahdollisuus äänestää Kokoomusnuorta. Kokoomusnuorten tulee olla tukemassa ehdokkaita kollektiivisesti niin, että saisimme mahdollisimman monta nuorta valtuutettua.

“Tulevalla liittojohdolla on noin vuosi aikaa hioa järjestömme kisakuntoon. Varapuheenjohtaja on puheenjohtajan oikea käsi sekä tärkein aisapari. Olen kokenut niin paikallisen kuin valtakunnallisen järjestötoiminnan kehittäjä sekä toiminnan uudistaja. Osaamiseni olen kerryttänyt opiskelijapolitiikassa, jossa on ollut käytössä niukat resurssit. Olenkin tottunut saamaan asioita kehittymään ja menemään eteenpäin niin, että rahaa ei ole heitetty hukkaan. Tiedän, että minulla olisi paljon annettavaa järjestöllemme ja sen kehittymiseen” linjaa Grönlund.

Marko Grönlundia varapuheenjohtajaksi esittää Satakunnan Kokoomusnuoret.

Lisätietoja:

Marko Grönlund