Liittokokous valitsee joka vuosi liittohallituksen jäsenet ja kahden vuoden välein liiton puheenjohtajiston eli puheenjohtajan ja kaksi varapuheenjohtajaa.

Vuoden 2022 liittokokouksessa valitaan vain liittohallitus.

Liittohallituksen valinta

Liittokokous valitsee yksivuotiskaudelle 10 liittohallituksen muuta jäsentä. Valinnat suoritetaan siirtoäänivaalitavalla eli äänestäjä laittaa ehdokkaat suosituimmuusjärjestykseen.

Ehdolle asettuminen

Ehdolle voi asettua Kokoomusnuorten piirijärjestön tai paikallisyhdistyksen henkilöjäsen. Vaalikampanjan voi aloittaa milloin vain, mutta virallinen ehdolle asettautuminen tapahtuu liittokokouksessa marraskuussa.

Ehdokasesittelyt

Ehdokkaille järjestetään vaalipaneeli Kokoomusnuorten Syyspäivillä sekä liittokokouksessa.

Liittokokouksen ehdokkaille tarjotaan mahdollisuus esittäytyä Kokoomusnuorten liittokokoussivustolla. Sivu julkaistaan ennen Syyspäiviä. Ehdokkaita, jotka haluavat esittelynsä siihen mennessä, pyydetään toimittamaan materiaalit viimeistään sunnuntaina 26.9. klo 23.59. Esittely on mahdollista toimittaa myös jälkikäteen, jolloin esittelyt lisätään kerran viikossa.

Toimitettavat materiaalit:

1) Perustiedot

• Kotikunta & piiri
  • Mihin pestiin hakee

2) Esittelyteksti

• Maksimimerkkimäärä liittohallitusehdokkaille 600 merkkiä ilman välilyöntejä.
  • Voit kertoa esimerkiksi aiemmasta kokemuksestasi Kokoomusnuorissa ja muussa järjestötoiminnassa, miksi haluat valituksi ja minkälaisia asioita pestissäsi edistäisit.

3) Kuva

• Kuvan toivotaan olevan hyvälaatuinen.
  • Kuva rajataan neliöksi.

Toimita materiaalit osoitteeseen joel.elmaci@kokoomusnuoret.fi ja otsikoi viestisi ”Ehdokasesittely // Etunimi Sukunimi”.

Lisätietoja henkilövalinnoista:

Salin Jasmiina

Pääsihteeri, häirintäyhdyshenkilö

jasmiina.salin@kokoomusnuoret.fi

Operatiivisen toiminnan johtaminen, henkilöstön johtaminen, rekrytointi, talous ja hallinto

Elmaci Joel

Politiikan ja viestinnän suunnittelija

joel.elmaci@kokoomusnuoret.fi

Poliittisen ja päivittäisen viestinnän suunnittelu ja toteutus, kampanjasuunnittelu