Kokoomusnuoret: hallitus, missä viipyy ravintoloiden ulos- ja etämyynti?

Tiedote

Vihreiden puheenjohtaja Maria Ohisalo kertoi toukokuussa puolueen kannaksi sen, että ravintoloille tulee sallia alkoholin ulos- ja etämyynti. Vihreät kuitenkin äänestivät toukokuussa alkoholin ulosmyyntiä vastaan eduskunnassa, vedoten siihen että asiaan palataan myöhemmin. Marraskuuhun mennessä asia ei ole edennyt.

Kokoomusnuoret vaatii hallitukselta selkeää vastausta: onko alkoholin ulos- ja etämyyntiä tulossa vai ei?

“Koronatilanne pahenee taas, joka tulee vaikuttamaan merkittävästi ravintoloiden myyntiin. Olisi paitsi ravintoloiden pärjäämisen, niin myös koronan torjunnan kannalta järkevää sallia ulos- ja etämyynti. Meidän tulee kannustaa suomalaisia käyttämään ravintoloiden palveluita tilaamalla turvallisesti ruoat ja juomat kotiin”, sanoo Kokoomusnuorten puheenjohtaja Matias Pajula.

Järjestö on ehdottanut jo keväällä useita toimia ravintoloiden tukemiseksi. Kokoomusnuoret vaatii ulos- ja etämyynnin sallimisen lisäksi myös lounasedun ylärajan nostamista 18 euroon sekä paikallisen sopimisen mahdollistamista ravintola-alalla.

“On ikävää, että useat hallituspuolueet kampanjoivat vaaleissa liberaaleina ja esittävät kannattavansa ravintola-alan sääntelyn vapauttamista, mutta todellisuudessa päätöksiä aina vain lykätään ikuisuuteen. Tällaisena aikana toimia ravintoloiden pelastamiseksi tarvittaisiin mahdollisimman pian”, päättää Pajula.

Lisätietoja:

Pajula Matias

Kokoomusnuorten puheenjohtaja

matias.pajula@kokoomusnuoret.fi

Poliittisen valmistelun, viestinnän ja vaikuttamisen johtaminen, edustaminen

Me uskomme, että jokainen nuori on kiinnostunut omasta tulevaisuudestaan. Olemme varmoja siitä, että myös sinulla on omia päämääriä ja sanasi sanottavana itseäsi koskeviin päätöksiin.

Liity Kokoomusnuoriin