Varsinais-Suomelle vahva edustus Kokoomusnuorten liittohallitukseen

Tiedote

Kokoomusnuoret järjesti vuosittaisen liittokokouksensa 5.-7.11.2021 Seinäjoella. Kokouksessa valittiin liitolle puheenjohtaja sekä varapuheenjohtajat kaudelle 2022-2023, sekä liittohallitus vuodelle 2022.  Henkilövalintojen lisäksi liittokokouksessa käsiteltiin järjestön toimintasuunnitelma, talousarvio sekä järjestön poliittista linjaa ja toimintaa määrittäviä liittokokousaloitteita.

Kokoomusnuorten 88. liittokokous valitsi liittohallituksen jäseniksi Varsinais-Suomalaiset Aino Kovalaisen ja Arvi Tolvasen.

Tolvanen, 26, on toiminut Varsinais-Suomen Kokoomusnuorten puheenjohtajana vuodesta 2020 alkaen. Hän opiskelee tilastotiedettä ja oikeustiedettä, sekä työskentelee opintojensa ohessa psykiatrisen tutkimuksen parissa. “Olen otettu saamastani luottamuksesta päästä tulevana vuonna vaikuttamaan Kokoomuksen Nuorten Liiton linjaan. Pyrkimyksenäni on myös vahvistamaa nuorten edustusta puolueyhteisössä sekä tuomaan nuorten kantoja esille tulevan kesän puoluekokouksessa”, linjaa Tolvanen.

Kovalainen, 24, työskentelee  tanssivalmentajana, ja hän on aiemmin toiminut muun muassa nuorisovaltuustossa ja Eurooppanuorissa. Kovalainen opiskelee psykologiaa ja kiinan kieltä.

”Odotan innolla tulevaa liittohallitusvuotta ja kaikkien yhteisen liiton eteen työskentelyä. Haluan erityisesti tuoda ryhtiä liiton verkostotoimintaan ja tehdä liitosta jokaisen kokoomusnuoren näköisen”, Kovalainen kommentoi valintaansa.

Lisätietoja:

Tolvanen Arvi

Varsinais-Suomen Kokoomusnuorten puheenjohtaja

arvi.tolvanen@gmail.com

Kovalainen Aino

Kokoomusnuorten Turun Aluejärjestön puheenjohtaja, sivistyspoliitikan verkoston puheenjohtaja

aino.kovalainen@hotmail.com